آمار بازدیدهای همزمان وبلاگ با Amung.us

منتشر شده در ۱۰ تیر, ۱۳۹۳ در دستۀ وبلاگ نویسی حرفه ای ۴ دیدگاه
5/5 - (2 امتیاز)

سایت‌ها و سرویس‌های مختلفی هستند که به ما به عنوان یک وبلاگ نویس امکان تجزیه و تحلیل آمار بازدید کننده‌ها و مشغولیت‌های آنها را می‌دهند. هر کدام از آنها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند. مثلاً هیچ وقت آمار دو سرویس آمارگیر برای یک سایت یا وبلاگ، با یکدیگر یکسان نیست و این به خاطر همین ویژگی‌ها است. یکی از سامانه‌هایی که به شما امکان گرفتن آمار بازدیدهای همزمان را می‌دهد، سرویس Amung.us است.

آمار بازدیدهای همزمان با آمارگیر amung.us

آمار بازدیدهای همزمان با آمارگیر amung.us

بازدید کننده‌های همزمان یعنی چه؟

منظور از بازدید همزمان تعداد مخاطبی است که به صورت همزمان به وبلاگ شما وارد شده و در آن می‌مانند. در اصل فرق این سرویس با سامانه‌های دیگر همین است. آمارگیرهای دیگر معمولاً تعداد بازدیدهای روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه را به شما می‌دهند. در حالی که Amung.us به شما آمار بازدیدهای همزمان را می‌دهد. مثلاً در ساعت 12 ظهر حداقل، میانگین و حداکثر به طور همزمان چند نفر وارد وبلاگ شما شده‌اند. چنین آماری را کمتر سرویسی مشاهده می‌کنید که بتواند به شما بدهد.

آمار بازدید کنندۀ همزمان چه منفعتی دارد؟

شاید از خودتان بپرسید که این آمار چه منفعتی دارد؟ جواب سوال شما کاملاً واضح است؛ فرق کنید بخواهید بهترین زمان برای انتشار یک نوشته را تعیین کنید. مطمئناً این زمان وقتی است که بیشتری بازدیدکننده در وبلاگ شما حاضر هستند. بر همین اساس معمولاً ظهرها و اوایل شب بیشترین بازدید همزمان (بازدیدکننده‌ای که به طور همزمان وارد وبلاگ شما شده است) وجود خواهد داشت که در این اوقات بهترین کار انتشار مطلب است که با استقبال بیشتری هم روبرو خواهد شد.

از طرف دیگر اوقاتی که دارای کمترین بازدیدکنندۀ همزمان است، بهترین فرصت برای تعمیراتی است که وبلاگ شما را به طریقی تعلیق می‌کند. مثلاً می‌خواهید قالب وبلاگ را عوض کنید و یا در آن تغییراتی ایجاد نمایید. در این حالت شاید اوایل صبح زمان خوبی برای این کار باشد که بازدیدکننده‌ها در این زمان کم است.

علاوه بر تمامی این موارد، اگر سایتی دارید که روی یک سرور اختصاصی میزبانی می‌شود، تعیین اوقاتی که فشار بیشتری روی سرویس دهندۀ شما می‌آید، می‌تواند به بهبود خدمات دهی شما کمک شایان توجهی نماید.

مزایای Amung.us چیست؟

همانطور که گفته شد، اگر تا به حال از سرویس‌های آمارگیر دیگری استفاده کرده باشید، این سامانه اندکی با آنها فرق خواهد داشت و آمار آن لحظه‌ای است. اولین مزیت این سرویس رایگان بودن آن است که مثل بیشتر سامانه‌های دیگر حتی بدون ثبت نام می‌توانید از آن استفاده کنید.

دومین مزیت آن، استفادۀ ساده و راحت از کد آمارگیر آن است. برای استفاده از امکانات این سایت کافی است که به نشانی Whos.Amung.us مراجعه کرده و کدی که در انتهای صفحه به شما داده شده است را در قالب وبلاگ، در هر کجایی که می‌خواهید تعداد بازدیدکننده‌های جاری وبلاگ شما برای بازدیدکننده‌ها به نمایش درآید، قرار دهید. با دوبار کلیک درون جعبۀ کد، کد مورد نظر را Copy کرده و آن را درون قالب وبلاگ یا سایت خود قرار دهید.

کد آمارگیر Amung.us

کد آمارگیر Amung.us

کدی که شما در وبلاگ خود قرار می‌دهید، باعث ظاهر شدن یک جعبۀ مشکی رنگی می‌شود که تعداد حاضرین وبلاگ شما را هم به بازدید کننده‌ها و به خود شما نشان می‌دهد. زمانی که بازدیدکننده‌ها یا حتی خود شما روی آن کلیک می‌کنید، به صفحه‌ای از سایت آمارگیر هدایت می‌شوید که آمار مفصل را می‌توانید از آنجا مشاهده کنید. در اصل این آمار برای همه قابل رؤیت است.

استفاده از آمار سامانۀ whos.amung.us

پس از اینکه کد را در وبلاگ خود قرار دادید، زمانی که روی دکمۀ مورد نظر در صفحات وبلاگ خود کلیک می‌کنید، به صفحۀ آمار مربوط به وبلاگ‌تان منتقل می‌شوید. این صفحه برای همه قابل مشاهده است.

آمار وبلاگ در Amung.us

آمار وبلاگ در Amung.us

در بالای صفحه روبرو عبارت Dashboard تعداد کل بازدیدکننده‌هایی که در حال حاضر در وبلاگ شما به سر می‌برند به نمایش در می‌آید.

History: در قسمت History به معنای تاریخچۀ 24 ساعت قبل از بازدیدکننده‌ها را مشاهده می‌کنید که حداقل، میانگین و حداکثر تعداد بازدیدکننده‌های همزمان در ساعات مختلف چه مقدار بوده است. با بردن اشاره‌گر موس روی هر ساعت، تعداد بازدیدکننده‌ها نمایش داده می‌شود.

Readers: در قسمت Readers (خوانندگان وبلاگ) صفحاتی که همینک بیشتری خواننده درون آنها وجود دارند به نمایش در می‌آید. تعداد بازدیدکننده‌های آن صفحات هم در کنار آنها نمایش داده شده است. این اعداد هر 4 ثانیه یک بار تازه‌سازی (Refresh) می‌شوند.

Maps: نقشۀ کل جهان را می‌بینید که بازدیدکننده‌های حال حاضر شما روی آن نشان داده می‌شود.

Devices: وسایلی که با استفاده از آنها وبلاگ شما بازدید می‌شوند، به صورت گرافیکی به سه دستۀ گوشی، تبلت و رایانۀ رومیزی تقسیم بندی شده است. درصد هر کدام هم در ساعات مختلف نمایش داده شده است. تمامی این آماری که گفته شد، به صورت مداوم تازه‌سازی می‌شوند.

پس دیدید همانطوری که گفته شد، بدون هیچ ثبت نامی توانستید با استفاده از سامانۀ whos.amung.us از آمار بلادرنگ وبلاگ یا سایت خود آگاه شوید.