بازگرداندن وبلاگ و مطالب حذف شده بلاگفا به سبب مشکلات اخیر

منتشر شده در ۹ تیر, ۱۳۹۴ در دستۀ بلاگفا ۴۵ دیدگاه
4/5 - (4 امتیاز)

در مطلب قبلی قول این را به شما داده بودیم که راهکار از بین رفتن آخرین مطالب وبلاگ در بلاگفا را که با مشکل اخیر بلاگفا به وجود آمده بود را خدمت شما عرض کنیم. البته به روش چگونگی برگرداندن وبلاگ های حذف شده بلاگفا هم اشاره خواهم کرد.

پس از اینکه مشکل بلاگفا درست شد، عزیزان زیادی بودند که زمانی که خواستند وارد قسمت مدیریت وبلاگ خود شوند، به آنها این اخطار داده شد که وبلاگی با چنین آدرسی وجود ندارد! یا زمانی که وارد وبلاگ خود شدند، دیدند وبلاگ آنها حتی به چند سال قبل برگشته! یعنی آخرین نوشته‌های آنها حذف شده است.

بلاگفا آخرین نسخۀ پشتیبان وبلاگ‌ها را که مربوط به خیلی وقت پیش میشد، روی سیستم خود بارگذاری کرده است که این کار باعث شده تمامی اطلاعات این سامانه به چند ماه پیش برگردد. برای بازگرداندن وبلاگ و مطالب حذف شده بلاگفا به سبب مشکلات اخیر امیدی به خود بلاگفا نیست! اما روشی که من در اینجا ذکر خواهم کرد، مربوط به ذخیره شدن نوشته‌های شما روی سرورهای گوگل است.

برگرداندن مطالب حذف شده وبلاگ با مخزن یا Cache گوگل

همانطور که می‌دانید، گوگل تمامی صفحات اینترنت را ذخیره می‌کند و آنها را دسته‌بندی و ساماندهی می‌کند. در امکان Cache یا همان نسخۀ ذخیرۀ شدۀ صفحات وب در گوگل، شما قادرید صفحات ذخیره شدۀ وبلاگ خود را بیایبد. پس در اولین گام نشانی کامل وبلاگ خود را پس از عبارت site: در گوگل جستجو کنید. به مانند تصویر زیر:

جستجوی تمامی صفحات فهرست شده در گوگل

جستجوی تمامی صفحات فهرست شده در گوگل

در اینجا شما تمامی صفحاتی از وبلاگ‌تان که در گوگل فهرست شده است را می‌توانید ببینید. حالا با کلیک روی پیکان کوچکی که پس از نشانی هر مورد وجود دارد، روی Cached کلیک کنید.

کلیک روی Cached هر صفحه از وبلاگ

کلیک روی Cached هر صفحه از وبلاگ

نسخۀ ذخیره شده همان صفحه را شاهد خواهید بود. با کلیک کردن روی دکمۀ Text-only version فقط نسخۀ متنی صفحه را مشاهده می‌کنید؛ بدون نمایش تصاویر و گرافیک‌های صفحه. که برای بارگذاری سریع‌تر مفید است.

نمایش صفحۀ وبلاگ از مخزن گوگل

نمایش صفحۀ وبلاگ از مخزن گوگل

همانطور که می‌بینید، این همان نسخۀ ذخیره شدۀ صفحه‌ای از وبلاگ شما در مخزن (Cache) گوگل است. البته اگر دیر نجنبیده باشید، می‌توانید آن را ببینید. چون ممکن است پس از مدتی این نسخه از صفحات وبلاگ شما هم حذف شود.

همین روالی که در بالا توضیح داده شد را باید برای تک تک صفحات وبلاگ انجام دهید و مطالب باارزش خود را پیدا کنید و با ساخت مجدد وبلاگ و انتشار آنها در وبلاگ جدید، در اصل وبلاگ قدیمی خود را احیا کنید. در برخی از مواقع هم ممکن است فقط برخی از نوشته‌های وبلاگ شما حذف شده باشند که می‌توانید فقط عنوان همان نوشته‌ها را در گوگل جستجو کنید و به روشی که ذکر شد، به نسخۀ Cached آن دسترسی یابید.

به هر حال، کار برگرداندن وبلاگ و مطالب حذف شده بلاگفا را باید به صورت تکی تکی انجام دهید. ولی یک راه حل دیگر هنوز باقی است و آن هم سرویس انتقال و جمع آوری مطالب وبلاگ در سایت‌های وبلاگ نویسی دیگر است.