کد انتقال آدرس وبلاگ به آدرس دیگر

منتشر شده در ۲۵ فروردین, ۱۳۹۲ در دستۀ ابزار و کد وبلاگ ۷۱ دیدگاه
3.7/5 - (17 امتیاز)

حتماً شده که خواسته باشید یک وبلاگ را به پایگاهی دیگر Redirect یا دوباره آدرس‌دهی کنید. به این معنی که زمانی که بازدید کنندگان وارد وبلاگ اولی شدند، به صورت خودکار به یک سایت دیگر هدایت شوند؛ یعنی مجبور باشند که از دروازه وبلاگ اول شما بگذرند و وارد سایت یا وبلاگ دوم شوند. برای این کار حتماً شما باید مدیریت وبلاگ اولی را به دست داشته باشید. یعنی اگر از یکی خوشتان نمی‌آید و می‌خواهید وبلاگ او را خراب کنید، نمی‌توانید چنین کاری را انجام دهید. ولی پایگاه دومی که شما می‌خواهید وبلاگتان به آنجا منتقل شود، فرق نمی‌کند که مال شما باشد یا کس دیگر. بدین منظور باید از یک قطعه کد و کمی خلاقیت استفاده کنید که ما در این نوشته کد انتقال آدرس وبلاگ را همراه با توضیحات کامل به شما تقدیم می‌کنیم.

یکی از موارد استفاده این کد، زمانی است که شما سرویس دهنده‌ی وبلاگتان را کلاً عوض کرده‌اید و می‌خواهید بازدید کنندگان شما به صورت خودکار به نشانی جدید وبلاگ هدایت شوند. البته نحوه آدرس دهی درستِ این نمونه این است که صفحه به صفحه انتقال را انجام دهید؛ یعنی اگر در وبلاگ قدیمی یک مطلب در مورد فوتبال نوشته‌اید، باید به مطلبی با همین عنوان به وبلاگ جدید منتقل شود. نه اینکه تمامی صفحات وبلاگ قدیمی به صفحه‌ی اصلی وبلاگ جدید منتقل شود. ولی مشکلی که وجود دارد این است که در سرویس‌های وبلاگ دهی کاری به جز استفاده از روش دوم، که چندان خوش آیند نیست، از دستمان بر نمی‌آید و به اصطلاح همین هم نعمت است.

کد Redirect کردن نشانی وبلاگ

کد Redirect کردن آدرس وبلاگ

برای این منظور ما از یک قطعه کد استفاده می‌کنیم که باید در بخش Head کد قالب خود قرار دهید. البته انواع و اقسام این نوع کد وجود دارد که باید ببینید که کدامیک از آنها بروی وبلاگ شما کار می‌کند. به احتمال زیاد روش های اول و دوم کار نخواهند کرد، ولی در ترفند سوم شما به احتمال 99% می‌توانید انتقال آدرس وبلاگ را انجام دهید.

استفاده از برچسب refresh در HTML برای انتقال آدرس وبلاگ

اولین موردی که برای باز فراخوانی یک صفحه به صفحه‌ی دیگر به ذهن می‌رسد، استفاده از برچسب Refresh است که مثل بقیه‌ی برچسب‌های HTML موجود در قالب، باید در صفحه ویرایش قالب، در بین برچسب‌های head، آن را قرار دهید. این کار معروفترین کار است که می‌توانید برای انتقال آدرس یک سایت یا وبلاگ انجام دهید. اما مشکلی وجود دارد که بیشتر سرویس دهنده‌گان وبلاگ، اجازه استفاده از این برچسب را به شما نمی‌دهند. بدین دلیل که شاید شما با این کار می‌خواهید بازدید یک سایت یا وبلاگ دیگر را بالا ببرید و مضرراتی هم متوجه سرویس دهنده است. ای کد به قرار زیر است:

<meta http-equiv="refresh" content="0;url=https://bloging.ir" >

فقط باید در کد بالا، نشانی سایت مقصد را با https://bloging.ir عوض کنید. خوب، همانطور که گفته شد در بلاگفا و دیگر سرویس‌های وبلاگ دهی این کد کار نمی‌کند. ولی امتحان کردن آن در دیگر سرویس‌ها که نمی‌دانید وضعیت پشتیبانی آنها چگونه است ضرری ندارد.

استفاده از جاوا اسکریپت برای انتقال آدرس وبلاگ

دومین استفاده از یک کد جاوا اسکریپ است که در زیر آن را مشاهده می‌کنید:

<script type="text/javascript" language="javascript" >
document.location.href=http://bloging.ir;
</script>

در این کد هم باید به جای https://bloging.ir از آدرس صفحه‌ی مقصد مد نظر خود استفاده کنید. فقط باز اینجا هم مشکلی است که بلاگفا و پرشین بلاگ و دیگر سرویس‌ها، به عبارت location در این کد حساس هستند و از آن صرف نظر می‌کنند. پس از این کد هم برای ریدایرکت کردن صفحات وبلاگ به یک سایت دیگر شاید نتوان استفاده کرد.

کد انتقال آدرس وبلاگ یک آدرس دیگر

قرار دادن کد جاوا اسکریپت در بخش head کدهای قالب

استفاده از جاوا اسکریپت خارجی برای انتقال آدرس وبلاگ

این روش، نوع دیگری از روش دوم است که این بار ما از یک فایل خارجی استفاده می‌کنیم که دارای دستور مورد نظر ما برای Redirect کردن نشانی تمامی صفحات وبلاگ به یک آدرس دیگر است. به احتمال 99% این روش برای شما کار خواهد کرد. اما کمی دردسر بیشتری دارد.

در اولین کار شما باید یک عدد پرونده یا فایل جدید بسازید، و کد زیر را درون آن قرار دهید. برای این کار هم نرم افزار Notepad را باز کرده و سپس آن را با پسوند .js ذخیره کنید (اول نقطه سپس js).

document.location.href="https://bloging.ir"

نشانی مد نظر خود را با https://bloging.ir تعویض کنید و فایل را در یک مکانی از وب آپلود یا بارگذاری کنید. بهترین مورد استفاده از سرویس‌هایی مثل persiangig.com است. دقت کنید که این فایل را نباید برای دانلود کردن آپلود کنید. یعنی با وارد کردن نشانی پرونده باید به صورت مستقیم به دستورات داخل سند دسترسی داشته باشید. اگر هاست شخصی دارید، بهتر است از آن استفاده کنید.

سپس کد زیر را در بخش head قالب خود قرار داده و عبارت “نشانی اینترنتی پرونده” را با نشانی فایلی که آپلود کرده‌اید جایگزین کنید.

<script type="text/javascript" language="javascript" src="نشانی پرونده جاوااسکریپت" > </script>

این روش به احتمال زیاد کار خواهد کرد و به سادگی می‌توانید انتقال آدرس وبلاگ به آدرس دیگر انجام دهید. اما نکاتی می‌ماند که در ادامه متذکر می‌شویم.

دقت کنید که با استفاده از این کد در وبلاگ، موتور جستجو مخصوصاً گوگل به این کار شما بدبین شده و اعتماد او نسبت به شما کم خواهد شد. پس دقت کنید که اگر چاره‌ای جز این کار نداشتید، از کد انتقال آدرس وبلاگ استفاده کنید.