انتخاب قالب وبلاگ در بلاگفا

منتشر شده در ۱۴ فروردین, ۱۳۹۱ در دستۀ بلاگفا ۳ دیدگاه
5/5 - (1 امتیاز)

قالب همان ظاهر وبلاگ است که بازدید کنندگان، مطالب وبلاگ شما را در قالب وبلاگ شما مشاهده می کنند. یک قالب تاثیر بسیار زیادی در موفقیت یک وبلاگ دارد، و باید در انتخاب آن به موضوع وبلاگتان توجه کنید.

در هر سرویس دهنده وبلاگی که شما در آن اقدام به ساخت وبلاگ می کنید، یک سری قالب های از پیش ساخته شده را به شما ارائه می دهد که می توانید قالب وبلاگ خود را از میان آنها انتخاب کنید. اما برخی از افراد تمایل دارند از قالب های دیگری استفاده کنند یا خود اقدام به طراحی قالب اختصاصی نمایند، که در این صورت تطابق قالب و مضمون سایت شما بیشتر می شود.

در بلاگفا شما می توانید از قالب هایی که خود سایت ارائه داده است استفاده کنید، و از میان آنها یکی را انتخاب کنید. اگر به صفحه مدیریت وبلاگ وارد شوید، با کلیک بروی پیوند انتخاب قالب وبلاگ به صفحه ای برای تعیین قالب هدایت می شوید. در این صفحه شما با چند قالب پیش فرض که خود بلاگفا برای شما عرضه داشته روبرو می شوید. عکس هر قالب نشان دهنده نمای وبلاگ شما پس از تغییر قالب است. اگر یک قالب را پسندیدید، بروی دکمه انتخاب قالب در زیر عکس آن کلیک کنید تا همان قالب بروی وبلاگ شما فعال شود.

انتخاب قالب وبلاگ در بلاگفا

صفحه انتخاب قالب های پیشفرض بلاگفا

بعد از اینکه قالب وبلاگ را عوض کردید، برای مشاهده ظاهر وبلاگ می توانید به آدرس وبلاگ خود مراجعه کنید تا نمای آن را مشاهده کنید. اگر از قبل کدقالبی را در بخش ویرایش قالب وارد کرده باشید، با انتخاب یک قالب جدید، قالب قبلی پاک خواهد شد. پس اگر نمی خواهید آن را از دست بدهید، بهتر است از کدهای قالب قبلی یک پشتیبان تهیه کنید.

فراموش نکیند که در تعویض قالب افراط نکنید، چون اگر وبلاگ شما بازدید خوبی داشته باشد، با تعویض قالب حتماً بروی بازدید شما تاثیر خواهد گذاشت. حال ممکن است این تاثیر مثبت و یا منفی باشد که بعد از گذشت مدتی نمایان می شود. بهترین گزینه این است که یک قالب بهینه، خوب و زیبا را برای وبلاگ خود انتخاب کنید و تا زمانی که با آن وبلاگ کار می کنید از همان قالب استفاده کنید و متناوباً آن را تغییر ندهید.