ویرایش عکس پروفایل پرشین بلاگ

منتشر شده در ۳۰ دی, ۱۳۹۳ در دستۀ پرشین بلاگ ۱ دیدگاه
Rate this post

طبق تعریفی که از صفحۀ پروفایل وبلاگ ارائه دادیم، در این صفحه شما می‌توانید مشخصات خود و وبلاگ‌تان را برای بازدید کنندگان قرار دهید تا آنها بیشتر بتوانند با وبلاگ‌تان ارتباط برقرار کنند. در پرشین بلاگ هم شما می‌توانید صفحۀ پروفایل یا نمایۀ خود را ویرایش کنید که یکی از اجزاء این صفحه، عکس پروفایل شماست. این عکس در مواردی که قرار است از وبلاگ شما یادی شود، نمایندۀ وبلاگ شماست. مثلاً در صفحۀ خانگی (Home) بخش مدیریت پرشین بلاگ، آخرین یادداشت‌های منتشر شده همراه با عکس پروفایل هر وبلاگ نمایش داده می‌شود.

در اولین گام بهتر است یک تصویر برای عکس پروفایل خود ترتیب دهید. این کار را هم می‌توانید با کمی جستجو در اینترنت انجام دهید و هم با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ مبادرت به ساخت یک عکس با ابعاد ۱۲۰×۱۲۰ پیکسل کنید. ولی اگر فکر می‌کنید زمان ساخت آن را ندارید و یا با نحوۀ کار کردن با برنامه‌های گرافیکی آشنا نیستید، بهتر است با گذاشتن کمی زمان، عکس مورد نظر خود را از طریق گوگل بیابید.

حالا که عکس خود را روی رایانۀ خود دارید، به حساب خود در پرشین بلاگ وارد شده و در صفحۀ Home از نوار کناری سمت راست، روی دستور “ویرایش عکس پروفایل” کلیک نمایید.

پس از اینکه صفحۀ ویرایش عکس پروفایل برای شما باز شد، اگر از قبل عکسی را بارگذاری نکرده باشید، عکس پیش فرض خود پرشین بلاگ نمایان است.

صفحۀ ویرایش عکس پروفایل

صفحۀ ویرایش عکس پروفایل

حالا باید با کلیک روی دکمۀ Browse از طریق پنجرۀ محاوره‌ای که برای شما باز می‌شود، به محلی از رایانه‌تان که در آنجا عکس قرار گرفته است رفته و با انتخاب عکس و کلیک روی Open در همان لحظه عکس مورد نظر روی پرشین بلاگ بارگذاری می‌شود.

صفحۀ ویرایش عکس پروفایل

صفحۀ ویرایش عکس پروفایل

بدین ترتیب از الان به بعد، پروفایل شما دارای عکسی است که این عکس نشان دهندۀ خصوصیات وبلاگ شماست و با رفتن به خود صفحۀ پروفایل می‌توانید این عکس را در سمت راست صفحه مشاهده کنید.

برای حذف کردن تصویر پروفایل هم کافی است روی دکمۀ “حذف عکس پروفایل” در صفحۀ “ویرایش عکس پروفایل” کلیک نمایید تا همان عکس پیش فرض پرشین بلاگ برای وبلاگ شما در نظر گرفته شود.