ویرایش پروفایل پرشین بلاگ

منتشر شده در ۱۰ آذر, ۱۳۹۳ در دستۀ پرشین بلاگ ۲ دیدگاه
Rate this post

پروفایل همان صفحۀ نمایه است که شامل اطلاعاتی مربوط به نویسندۀ وبلاگ است. این اطلاعات را خود نویسنده وارد می‌کند تا خوانندگان پیش ذهنیتی راجع به صاحب وبلاگ داشته باشند. در این مقاله می‌آموزید که چگونه اطلاعات موجود در پروفایل خود در حساب پرشین بلاگ را تکمیل نموده و آن را آماده برای نمایش به بازدید کنندگان کنید.

پس از اینکه به حساب خود در پرشین بلاگ وارد شدید، وارد صفحۀ مدیریت وبلاگ‌های پرشین بلاگ خواهید شد. از این صفحه به نوار سمت راست مراجعه کرده و از بخش مشخصات کاربری، روی ویرایش پروفایل کلیک نمایید. با این کار صفحۀ ویرایش مشخصات کاربری برای شما باز خواهد شد. اگر روی پیوند نمایش، روبروی ویرایش پروفایل که به رنگ قرمز است کلیک کنید، همان صفحۀ نمایه‌ای که برای بازدید کنندگان باز خواهد شد، برای شما هم باز می‌شود که از شکل و شمایل آن آگاه شوید.

ویرایش پروفایل پرشین بلاگ

صفحه ویرایش پروفایل پرشین بلاگ

نام و نام خانوادگی: نام و نام خانوادگی خود را می‌توانید در این جعبه بنویسید. اگر هم فکر می‌کنید که باید از نام مستعار خود استفاده کنید، حتماً این کار را انجام دهید.

درباره من: می‌توانید دربارۀ خصوصیات و ویژگی‌های خودتان اندکی بنویسید. تا خواننده رابطۀ شما با نوشته‌هایتان را تشخیص دهد.

جنسیت: می‌توانید در صورت امکان مرد یا زن بودن خود را علامت بزنید.

تاریخ تولد: به صورت اختیاری می‌توانید تاریخ تولد خود را وارد کنید.

منطقه زمانی: اگر در ایران هستید، منطقۀ زمانی Tehran را انتخاب نمایید.

ایمیل عمومی: ایمیلی که قرار است کاربران وبلاگ شما آن را ببینند را در اینجا وارد کنید. با این رایانامه با شما در تماس خواهند بود.

آی دی یاهو: آی دی یاهو برای ایجاد ارتباط زنده متنی و صوتی مفید است که با وارد کردن آن کاربران وبلاگ و هر کسی که به صفحۀ پروفایل شما دسترسی دارد، قادر به برقراری ارتباط با شما از طریق سرویس چت Yahoo خواهد شد.

ایمیل خصوصی: این ایمیل یک ایمیل خصوصی فقط ما بین شما و سرویس وبلاگ دهی است. از این ایمیل برای ارسال کلمۀ عبور فراموش شده استفاده می‌شود. برای تغییر این ایمیل، باید روی دکمۀ ویرایش روبروی همین گزینه کلیک کنید تا بتوانید ایمیل خصوصی را تغییر دهید.

نکته: مواردی مثل جنسیت و تاریخ تولد اختیاری است و اگر آنها را پر نکنید مشکلی پیش نمی‌آید. اگر فکر می‌کنید که دیگران نباید آنها را بدانند، بهتر است که حتماً آنها را خالی رها کنید.

در پایان برای ذخیره شدن تغییرات مورد نظر، روی دکمۀ ذخیره کلیک کنید و در صورت لغو روی انصراف کلیک نمایید. در زمان‌های بعدی هم مجدد می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید و موارد را اصلاح کنید. این بود از ویرایش پروفایل پرشین بلاگ که مربوط به یک حساب کاربری در پرشین بلاگ بود، و نه هر وبلاگ.