آمار زنده وبلاگ در پرشین بلاگ

منتشر شده در ۱۴ دی, ۱۳۹۴ در دستۀ پرشین بلاگ بدون دیدگاه
5/5 - (1 امتیاز)

یکی از قسمت‌های جذاب پرشین بلاگ، امکان مشاهدۀ آمار زنده وبلاگ است. به این معنا که همینک می‌بینید چه کسانی، از کجا، با چه IP و دیگر مشخصاتی وارد وبلاگ شما می‌شوند. آمار زنده وبلاگ در پرشین بلاگ به صورت هماهنگ با سامانۀ پرشین استت کار می‌کند. پس این اطلاعات را در آنجا هم می‌توانید ببینید. اما برای اینکه برای هر بار مشاهدۀ آمار زنده وبلاگ نخواسته باشید وارد سایت PersianStat.com شوید، دکمه‌ای در پایین‌ترین قسمت نوار کناریِ بخش مدیریت وبلاگ با عنوان [زنده] وجود دارد که با کلیک روی آن پنجرۀ آمار زندۀ وبلاگ باز خواهد شد.

پیوند نمایش آمار زنده وبلاگ پرشین بلاگ

پیوند نمایش آمار زنده وبلاگ پرشین بلاگ

برای اینکه دکمۀ [زنده] را در پایین نوار کناری بخش مدیریت وبلاگ ببینید، باید به حساب خود در سایت پرشین بلاگ وارد شده و روی عنوان یکی از وبلاگ‌های خود از صفحۀ اصلی کلیک کنید. حالا با کلیک کردن روی پیوندی که در تصویر بالا نشان داده شده است، پنجره‌ای به مانند تصویر زیر برای شما باز خواهد شد.

آمار زنده وبلاگ در پرشین بلاگ

پنجرۀ آمار زنده وبلاگ در پرشین بلاگ

سه ستون اطلاعات به ازای هر بازدید وجود دارد. دقت داشته باشید که من گفتم بازدید؛ نه بازدید کننده! هر بازدید کننده می‌تواند چندین بازدید از صفحات وبلاگ شما داشته باشد که به ازای هر بازدید در پنجرۀ آمار زنده وبلاگ یک ردیف وجود خواهد داشت.

ستون اول از راست، نشان دهندۀ نام و پرچم کشور بازدید کننده است. از آنجایی که وبلاگی که ما به زبان فارسی می‌سازیم، بیشتر بازدیدهای ان از داخل ایران انجام می‌شود، معمولاً عنوان ایران در این ستون به چشم می‌خورد. گاهی اوقات هم ممکن است بازدید کننده‌ای به دلیل استفاده از VPN یا فیلترشکن، نام کشور و همچنین IP دقیق نباشد. پس در کل نباید زیاد به آمار وبلاگ اعتماد کنید. امکان ایجاد خطا همیشه وجود خواهد داشت.

ستون دوم، روز، تاریخ و ساعت بازدید را نشان می‌دهد که کاملاً واضح است. ستون سوم هم IP بازدید کننده را نمایش می‌دهد. به طور کلی شما ۲۰ بازدید آخر را می‌توانید از طریق پنجرۀ آمار زنده ببینید، که شمارۀ هر کدام در کنار شماره IP درج شده است.

اگر روی هر مورد یا ردیف کلیک کنید، بازدید کننده از کدام صفحه از وبلاگ شما بازدید به عمل آورده است و از کجا آمده است. مثلاً در تصویر بالا من روی ردیف دوم از بالا که با شمارۀ ۱۹ مشخص شده است کلیک کردم. از اطلاعاتی که مربوط به همان بازدید نشان داده شده، می‌توان فهمید فرد مورد نظر از گوگل به وبلاگ آمده و وارد صفحه‌ای از وبلاگ شده که آدرسش را در زیر نشانی google درج کرده است.

ابزارهای کنترلی بالای صفحۀ آمار زنده وبلاگ در پرشین بلاگ

یک مجموعه ابزار در بالای این پنجره هم وجود دارد که برای پالایش و همچنین جستجوی یک بازدید خاص در بین تمامی بازدیدهای همین صفحه مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ابزارهای سمت راست شروع می‌کنیم.

با کلیک کردن روی علامت || بازدیدهای ورودی متوقف می‌شوند. مثلاً اگر وبلاگ پر بازدیدی داشته باشید که هر لحظه ورودی دارد، اگر خواسته باشید روی چند روی کاری را انجام دهید، خواهید دید ردیف‌های بازدیدها بسیار سریع به روز می‌شوند. با این ابزار می‌توانید تازه سازی صفحه را متوقف کنید.

با کلیک روی دکمۀ reset هم کل اطلاعات و بازدیدهای این صفحه پاک شده و از نو پر می‌شوند. از فهرست کشویی “کشور” می‌توانید یکی از کشورهای موجود در آن فهرست را انتخاب کنید تا فقط بازدیدهای همان یک کشور در پایین پنجره نمایش داده شود. جعبۀ IP هم برای جستجوی یک IP خاص از بین بازدیدهای این صفحه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این توضیحات حالا با اطلاعات کافی می‌توانید از آمار زنده وبلاگ خود در پرشین بلاگ استفاده کنید و همیشه بازدیدهای آن را رصد نمایید. البته باید گفت سامانه‌های آمارگیر پیشرفته‌تری هم وجود دارند که در قسمت‌های دیگر سایت بلاگینگ توضیح داده شده و از آنها هم می‌توانید برای دیدن آمار زنده وبلاگ خود بهره ببرید.