تنظیمات آمار وبلاگ پرشین بلاگ

منتشر شده در ۱۵ دی, ۱۳۹۴ در دستۀ پرشین بلاگ بدون دیدگاه
Rate this post

پرشین بلاگ به همراه پرشین استت، در کنار هم به صورت هماهنگ کار خود را انجام می‌دهند. به این معنا که اگر شما وبلاگی را در پرشین بلاگ داشته باشید، در کنار آن و به صورت کاملاً هماهنگ می‌توانید از آمار وبلاگ خود در پرشین استت استفاده نمایید. اما اگر خواسته باشید تعیین کنید که کدام بخش‌ها از آمار وبلاگ شما برای دیگران قابل نمایش باشند، باید از تنظیمات آمار وبلاگ پرشین بلاگ وارد شده و از آنجا این کار را انجام دهید.

پیوند تظیمات روبروی آمار وبلاگ

پیوند تظیمات روبروی آمار وبلاگ

از نوار کناری سمت راست، ردیف آخر سه تا پیوند برای کار با آمار وبلاگ وجود دارد. در آموزش قبلی راجع به آمار زنده صحبت کردیم. اما الان با گزینۀ تنظیماتِ آن کار داریم. پس روی آن کلیک کنید تا یک پنجرۀ دیگر مثل تصویر زیر باز شود.

تنظیمات آمار وبلاگ پرشین بلاگ

پنجرۀ تنظیمات آمار وبلاگ پرشین بلاگ

آمار وبلاگ در پرشین استت برای هر کسی که به نشانی یا حتی ID آمارگیر دسترسی داشته باشید قابل نمایش است. برای اینکه بتوانید نمایش قسمت‌های مختلف آمار وبلاگ را برای کسانی که رمز عبور ورود به بخش مدیریت Persian Stat را ندارند محدود کنید، از طریق این پنجره می‌توانید نحوۀ نمایانیِ عمومی یا خصوصی هر بخش را تعیین کنید.

مثلاً گزارش بازدیدهای روزانه، همان صفحۀ اول آمارگیر وبلاگ شما در Persian Stat است که می‌توانید تعیین کنید نحوۀ نمایش آن عمومی باشد یا خصوصی. همانطور که می‌دانید هر صفحه یا بخش از آمار وبلاگ در پرشین استت، حاوی اطلاعات خاصی است؛ مثلاً صفحۀ گزارش بازدیدهای روزانه بازدیدهای امروز، دیروز و ساعت‌های خاص امروز را نشان می‌دهد. بسته به این اطلاعات می‌توانید تعیین کنید که کدام بخش‌ها حالت نمایانی عمومی یا خصوصی داشته باشند. اما در هر صورت زمانی که شما با نام کاربری و رمز عبور خود در سایت Persian Stat وارد می‌شوید، می‌توانید به همۀ بخش‌ها دسترسی داشته باشید.

در پنجرۀ تنظیمات آمار وبلاگ، دکمه‌ای با عنوان reset جلوی برخی از موارد وجود دارد که با کلیک روی آن اطلاعات موجود در همان بخش در ارتباط با وبلاگ شما در Persian Stat پاک می‌شود. پس در کلیک کردن روی این پیوند نهایت دقت را داشته باشید. در انتها وقتی کارتان با این تنظیمات تمام شد، باید روی “ذخیره” کلیک کنید تا همراه با ذخیره شدن تنظیمات آمار وبلاگ پرشین بلاگ، پنجره بسته گردد.