چرا وبلاگ من توی گوگل ثبت نمیشه؟

منتشر شده در ۶ مرداد, ۱۳۹۲ در دستۀ بهینه سازی وبلاگ - SEO ۱۷۰ دیدگاه
4.5/5 - (22 امتیاز)

ثبت شدن وبلاگ در گوگل اولین قدم است برای اینکه نشانی وبلاگ شما در نتایج این موتور جستجو ظاهر شود و دیگران روی آن کلیک کنند. اما بسیاری از عزیزان وبلاگ نویس تازه‌کار، سوالی دارند که مدام از خود یا دیگران می‌پرسند، که چرا وبلاگ من توی گوگل ثبت نمیشه؟ اگر شما هم چنین سوالی دارید بهتر است که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بهتر بتوانید بازدید کننده‌ها را از طریق گوگل به وبلاگ خود بکشانید.

در بیشتر موارد این دغدغه برای ثبت شدن وبلاگ در گوگل بی‌مورد است. دلایل آن در زیر بیان شده است:

  • دلیل اول این است که ثبت شدن وبلاگ در موتورهای جستجو زمان‌بر است و شما باید صبر کنید. معمولاً ممکن است بسته به مطالبی که منتشر می‌کنید و سرعت این کار، از یک هفته تا دو هفته به طول بیانجامد. حتی ممکن است که از این محدوده خارج هم بشود. اما چیزی که هست، مسلم است که دیر یا زود وبلاگ شما در گوگل نمایان خواهد شد.
  • اگر تعداد مطالب وبلاگ کم باشد هم این مشکل ممکن است ظاهر شود که در گوگل دیر ثبت شود. بنابراین به محتوای یکتا و با کیفیت هم فکر کنید و روی آن کار کنید.
  • اگر فکر می‌کنید که با جستجوی هر کلمه‌ای که مد نظر شماست، وبلاگ شما باید در رتبه‌ی اول گوگل ظاهر شود، این هم توقع بی‌جایی است. ظاهر شدن در صفحه اول گوگل نیاز به کار فراوان و مقالات با کیفیت دارد.
  • اگر وبلاگ شما تخصصی باشد و شامل کلمات کلیدی، در صورتی که عنوان آن را جستجو کنید، ممکن است که در گوگل نمایان شود. اکثر افراد انتظار دارند که با کلماتی بالا بیایند که برای آنها مقاله‌ی با کیفیتی منتشر نکرده‌اند.

چرا وبلاگ من توی گوگل ثبت نمیشه؟

موضوع تعداد مطالب وبلاگ در ثبت شدن در گوگل بسیار مهم است. اگر فقط یک عدد پست ارسال کرده‌اید و انتظار دارید که سریع‌السیر وبلاگ شما در گوگل فهرست شده و برای کاربران به نمایش درآید، در اشتباه بزرگی هستید. دقت کنید که پایگاه اینترنتی که تازه راه‌اندازی شده، برای هیج کس قابل اعتماد نیست. به خصوص برای موتور جستجویی که به میلیون‌ها کاربر صفحاتی را از وب پیشنهاد می‌کند که اگر کیفیت آنها پایین باشد به خود موتور جستجو ضربه می‌زند. پس طبیعی است که مدت زمانی را برای ثبت شدن وبلاگ در گوگل صبر کنید، که این دقیقاً به خود گوگل بر می‌گردد. ولی معمولاً زیاد طول نخواهد کشید.

اگر به روشی که در گذشته به آنها اشاره شد وبلاگ خود را در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو ثبت کردید، باید توجه داشته باشید که حتماً درون آن سه/چهارتایی مطلب وجود داشته باشد و این تعداد هر چه قدر بیشتر باشد به موفقیت نزدیک‌تر خواهید شد.

اگر می‌خواهید از ثبت شدن وبلاگ خود در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو مطلع شوید، بهترین کار این است که استعلام بگیرید. این مبحث در مطلب “تعداد صفحات فهرست شده در موتور جستجو” به طور کامل آموزش داده شده است. اگر دیدید که تعداد فهرست شدگان بیشتر شده است، این بدین معنی است که وبلاگ شما در گوگل ثبت شده و باید باز هم منتظر بمانید تا توسط گوگل رتبه‌ی اعتبار بگیرید. از آن زمان است که بازدیدهای شما از گوگل شروع خواهد شد.