کسب درآمد از وبلاگ و دریافت وجه از مشتری

منتشر شده در ۲۵ اسفند, ۱۳۹۴ در دستۀ وبلاگ نویسی حرفه ای ۲ دیدگاه
4.1/5 - (7 امتیاز)

یکی از مخاطبان سایت بلاگینگ این سوال رو مطرح کرده بودند که چطور باید محصولی را در وبلاگ به فروش برسانیم یا تبلیغات وبلاگ را بفروشیم و مبلغ مورد نظر را دریافت کنیم. به نظر می رسد که این سوال خیلی از شما عزیزان باشد که در این نوشته قصد توضیح این موضوع به صورت کامل را خدمت شما دارم. پس اگر به کسب درآمد از وبلاگ علاقه مند هستید، توصیه به ادامۀ خواندن این مقاله را دارم.

کسب درآمد از وبلاگ

کسب درآمد از وبلاگ

خیلی از افرادی که به دنیای وبلاگ نویسی رو می آورند به فکر کسب درآمد هستند. در کتاب‌هایی که توسط اینجانب نوشته شده است و حتی ویدیوهایی که تولید شده و برای دیدن آن ویدیوها می‌توانید به سایت جمال تی وی مراجعه کنید، نحوه و روش‌های کسب درآمد از وبلاگ را باز کردم و به جای آزمون و خطا می‌توانید به راحتی این نکات را بیاموزید. اما اگر خواسته باشم به طور کلی روش های کسب درآمد از وبلاگ را خدمت شما عرض کنم، باید بگویم که شما باید یک چیز با ارزشی برای فروش داشته باشید تا برای دیگران آن قدر ارزش داشته باشد که برای به دست آوردن آن پولی خرج کنند.

بدین منظور یا باید خدماتی را ارائه کنید که دیگران به آن خدمات نیاز دارند و یا محصولی را بفروشید. خدماتی که می‌توانید عرضه کنید از ساخت یک سایت اینترنتی و یا انجام کارهای الکترونیکی گرفته تا فعالیت‌های خدماتی خارج از حوزۀ اینترنت، همگی مواردی هستند که می‌توان روی آنها برای کسب درآمد کار کرد.

اما برای فروش محصول شما یا باید خودتان محصولی داشته باشید و آن را در معرض فروش قرار دهید و یا محصولات دیگران را تبلیغ کنید و در ازای فروش محصولات دیگران به کسب درآمد بپردازید. این کار شاید بهترین راه حل باشد که حتماً باید اطلاعات فنی کار را کسب کنید. این اطلاعات را به طور مفصل درون کتاب کسب درآمد از وبلاگ خدمت شما عزیزان شرح دادم. افراد زیادی از آن استفاده کردند و توانستند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کند.

تبلیغات بنری در وبلاگ

حالا جدای از اینکه شما چه روشی را برای کسب درآمد از وبلاگ انتخاب می‌کنید، در بیشتر مواقع نیاز دارید یک بنر یا تصویری را در گوشه‌ای از وبلاگ خود قرار دهید تا بازدید کنندگان آن را ببینند. حتی همین قرار دادن بنر در وبلاگ می‌تواند برای شما درآمدزا باشد. البته نباید فراموش کنید که تنها در صورتی می‌توانید از وبلاگ خود کسب درآمد کنید که بازدید وبلاگ شما هر روز بالا و بالا رود. اینکه چطور می‌توانید این کار را بکنید، توصیه می‌کنم مقالات بخش بهینه سازی وبلاگ یا همان SEO را حتماً مطالعه نمایید.

حالا فرض می‌کنیم شما بنری را هم طبق آموزش‌های موجود در وبلاگ خود قرار دادید و دیگران روی آن کلیک کردند و به صفحۀ ثبت سفارش وارد شدند. در صفحۀ ثبت سفارش باید گزینه‌ای برای پرداخت مبلغ وجود داشته باشد. این به این دلیل است که شما بتوانید به صورت برخط پولی را از مشتریِ خود بگیرید. برای این کار هم راه‌های مختلفی وجود دارد که از بهترین آنها استفاده از درگاه‌های واسط است. به دلیل اینکه برای این گونه درگاه‌ها که تجاری هم هستند تبلیغی نشود، اینجا نامی از آنها نخواهم برد. اما با جستجوی عبارت درگاه های واسط مالی در موتور جستجو می‌توانید به تعداد زیادی از آنها برسید.

کار این گونه درگاه‌ها این طوری است که پس از گرفتن مشخصات شما با ثبت نام در سایت آنها، کدی را به شما می‌دهند که می‌توانید درون وبلاگ خود قرار داده تا بازدید کنندگان بتوانند با ابزاری که در وبلاگ شما ظاهر می‌شود اقدام به واریز پول به حساب شما کنند. هر زمان هم که خواستید می‌توانید پول خود را از درگاه واسط بگیرید. البته معمولاً کارمزدی هم از پول شما می‌گیرند که این همان دستمزد آنها است.

حتی شما به طور مستقیم هم می‌توانید از بانک‌ها درگاه اینترنتی بگیرید. اما این کار نیاز به داشتن نماد اعتماد الکترونیک است که برای کسانی می‌تواند مفید باشد که به طور جدی و با سرمایه گذاری اصولی می‌خواهند وارد دنیای تجارت الکترونیک شوند. که برای این کار به شما توصیه می‌کنم حتماً اطلاعات خود را افزایش داده و پس از انجام یک برنامه ریزی مناسب سپس دست به کار شده و سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کرده و برای آن نماد اعتماد الکترونیک بگیرید و پس از آن درگاه بانکی بگیرید و شروع به فروش محصول خود کنید. البته بسته به اینکه نوع محصول شما چطوریاست، باید از امکانات دیگر مثل امکانات فروش در محل یا فروش نقدی هم استفاده کنید.

برای کسب توضیحات بیشتر به شما پیشنهاد می‌کنم مقالات دیگر سایت Bloging.ir را حتماً مطالعه کنید تا اطلاعات خوبی را به شما بدهیم. در صورتی که قصد ورود جدی به عرصۀ تجارت الکترونیک را داشته باشید، یک وبلاگ کفاف نیاز شما را نخواهد داد! آن جاست که باید به فکر راه اندازی یک سایت کامل باشید که در دیگر صفحات دیگر همین سایت توضیحات کامل را خدمت شما دادم. آنها را حتماً مطالعه نمایید. علاوه بر آن به سایت وبنولوژی به نشانی Webnology.ir هم سری بزنید که مراحل راه اندازی سایت آموزش داده شده است. هم به صورت تصویری و هم به صورت فیلم آموزشی به زبان فارسی. امیدواریم این آموزش‌ها به شما کمک کنند.