ارسال گزارش وبلاگ کپی کننده به گوگل

منتشر شده در ۲ فروردین, ۱۳۹۳ در دستۀ وبلاگ نویسی حرفه ای بدون دیدگاه
2/5 - (1 امتیاز)

به جرأت می‌توان گفت در دنیای مجازی مهمترین چیز برای یک وبلاگ‌نویس گوگل است. نه فقط به دلیل این که منابع اطلاعاتی خود را می‌تواند از آن به دست آورد، بلکه این گوگل است که بیشتر بازدید وی را تامین می‌کند. پس امکان دارد دست به هر کاری بزند تا بازدید بیشتری را از طریق این موتور جستجو به وبلاگ خود بکشد، که یکی از این کارها استفاده از محتوای دیگران است.

مسلماً وبلاگی که نوشته‌های منتشر شدۀ بیشتری داشته باشد، از نظر بازدیدکننده هم جلوتر است. اما مشکل اینجاست که تولید محتوا، از جمله نوشتن یک مقالۀ خوب، زمان‌بر است و کار هر کسی نیست که به تعداد زیاد از این نوع محتوا تولید کند. در این حالت است که افراد معمولاً به فکر استفاده از تولیدات دیگران می‌افتند. یعنی سریع شروع به رونوشت (کپی) کردن می‌کنند.

ارسال گزارش وبلاگ کپی کننده به گوگل

ارسال گزارش وبلاگ کپی کننده به گوگل

فرض کنیم این افراد با یک جستجوی ساده در گوگل وبلاگ شما را که غنی از محتوای تک است پیدا می‌کنند و به نظرشان مطالب خوبی برای سرقت است! پس سریعاً دست به کار می‌شوند و در عرض چند دقیقه زحمات چند روزۀ شما را برداشته و حتی با نام خود در وبلاگ‌شان منتشر می‌کنند؛ بدون اینکه نامی از منبع آن که شما باشید ذکر کنند.

در این حالت مطمئناً ضرر اصلی را شما خواهید کرد و این ضرر بیشتر خواهد شد اگر، وبلاگ سرقت کننده دارای رتبۀ (Rank) بالاتری نسبت به شما باشد. در این حالت اگر دیده باشید حتی نوشتۀ کپی شدۀ شما در وبلاگ سرقت‌کننده در نتایج جستجو بالاتر می‌آید و حتی در شرایط بدتر گوگل شما را به عنوان فرد کپی کننده تشخیص می‌دهد! حالا شما می‌مانید و آش نخورده و دهان سوخته!!

برای جلوگیری از این فاجعه، وبلاگ‌نویسان راه‌های بسیاری را تجربه کردند. اما یکی از این راه‌ها این است که با زبان خوش به خود گوگل بگویید که وبلاگ مذکور از روی شما کپی کرده است و آن را به فهرست نقض کنندگان قانون حق نشر اضافه کند. بدین منظور شما باید از صفحۀ Copyright Removal گزارش تخطی از قانون حق نشر را به گوگل ارسال کنید. پس بر روی پیوند کلیک کنید تا به این صفحه از خدمات گوگل وارد شوید. البته باید دقت کنید حتماً باید در  گوگل حساب کاربری (همان جی‌میل) داشته باشید و به حساب خود وارد شده باشید. در اصل این ابزار، یکی از ابزارهای وبمستر گوگل (Google Webmaster Tools) است.

راهنمای گزارش تخطی از قانون حق نشر به گوگل

حال که به صفحۀ Copyright Removal وارد شدید باید بخش‌های مختلف آن را طبق توضیحات زیر پر کنید. در قسمت اول (Contact Information) شما باید اطلاعات شخصی خود را وارد نمایید.

بخش مشخصات فردی

بخش مشخصات فردی

  • First name: نام کوچک
  • Last name: نام خانوادگی
  • Company name: نام شرکت (لازم نیست)
  • Copyright holder you represent: صاحب اصلی حق نشر (کپی رایت)
  • Email Address: نشانی رایانامه
  • Country/Region: کشور

در بخش دوم (YOUR COPYRIGHTED WORK) شما باید توضیحات مربوط به تخطی وبلاگ مذکور را وارد کنید. در جعبۀ اول شما باید درخواست خودتان را وارد کنید و مدرکی بیاورید که نشان دهد شما صاحب اصلی نوشته‌های رونوشت شده هستید.

توضیحات شما برای تخطی فرد کپی کننده

توضیحات شما برای تخطی فرد کپی کننده

جعبۀ دوم برای آوردن نمونه کارهای شما به عنوان صاحب اثر است. اگر فکر می‌کنید وبلاگ خودتان نمونۀ خوبی برای این مورد است، نشانی آن را اینجا وارد کنید.

و در جعبۀ سوم شما باید نشانی وبلاگ‌هایی که تخطی کرده و محتوای شما را سرقت کردند را وارد کنید (نشانی‌ها همراه با http://).

در قسمت بعدی این صفحه (SWORN STATEMENTS) باید دو گزینه که تایید کنندۀ صداقت شما است را فعال کنید. در بخش امضا (SIGNATURE) هم می‌بایست امضای خودتان را وارد کنید. در جعبۀ اولی تاریخ را بزنید و در دومی با سبک John A. Smith امضایی را وارد کنید. دقت کنید این امضا باید با نام و نام خانوادگی که در بالا وارد کردید مطابقت داشته باشد.

پذیرفتن تاییدیه و امضا

پذیرفتن تاییدیه و امضا

در انتها باید مواردی که وارد کردید را مرور کرده و پس از وارد کردن عبارت امنیتی در پایین صفحه، روی دکمۀ Submit کلیک کنید.

نکته 1: اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید، بهتر است که موارد توضیحی را به انگلیسی بنویسید. حتی اگر دست و پا شکسته باشد.

نکته 2: موارد این صفحه ممکن است در آینده تغییر کند که این بستگی به توسعه دهندگان گوگل دارد. اما به نظر می‌رسد کلیات کار شبیه به این باشد.