نمایش وبلاگ در گوگل

منتشر شده در ۱۶ دی, ۱۳۹۲ در دستۀ بهینه سازی وبلاگ - SEO ۱۱ دیدگاه
4/5 - (2 امتیاز)

موضوع نمایش وبلاگ در گوگل برای خیلی از وبلاگ نویسان مبهم است. برای همین لازم است تا راجع به این موضوع مقالات بیشتری نوشته شود. به همین دلیل در این مطلب هم به این موضوع اشاره خواهم داشت. عمل نمایش وبلاگ در موتورهای جستجو، از جمله گوگل، یک فرآیند است که از طرف خود آن سرویس‌ها باید طی شود. شروع این فرآیند هم با پویش شدن صفحات وبلاگ شما با استفاده از خزنده‌ی موتور جستجو و سپس فهرست شدن آن در پایگاه داده آغاز می‌گردد.

خوب، حالا این خزیدن یعنی چه؟ خزنده همان پویشگری است که در خدمت موتور جستجو است و به آن کمک می‌کند تا مطالب موجود روی شبکه‌ی جهانی اینترنت را کنکاش کند. این عمل را خزیدن می‌گویند که به صورت خودکار انجام می‌شود. به همین دلیل هم هست که نام دیگر این برنامه روبات می‌باشد.

نمایش وبلاگ در گوگل

نمایش وبلاگ در گوگل

حالا فرض می‌کنیم که شما وبلاگ‌تان را می‌سازید و چندتا مطلب هم در آن منتشر می‌کنید. خزنده‌ی گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر آمده و صفحات جدید وبلاگ یا سایت شما را مورد بازبینی قرار می‌دهد. تا اینجای کار یک فعالیت از دست شما بر می‌آمد و آن هم معرفی وبلاگ خود به گوگل بود. در این‌باره به صورت مفصل در مقالات قبلی توضیحات داده شده است.

اما آیا واقعاً این معرفی لازم و ضروری است؟ باید گفت نه زیاد! چون در هر صورت پس از مدتی که از ساخت و انتشار مقالات وبلاگ شما بگذرد، خواهید دید که وبلاگ شما هم در نتایج گوگل نشان داده خواهد شد. ولی با این حال، با ثبت کردن وبلاگ در گوگل شاید این روند را تسریع کنید. شاید هم نه! فقط این را بدانید که این موضوعات کاملاً به سلیقه‌ی الگوریتم خود گوگل است و کسی از آن خبر ندارد و هر از چند گاهی هم تغییر می‌کند.

اما، از زمان خزیده شدن وبلاگ شما تا زمانی که در گوگل نمایش داده شود، مدت زمانی لازم است که سپری شود و این مدت زمان هم ثابت نیست و کاملاً دست گوگل است. پس نباید انتظار این را داشت که پس از مدت حتی یک هفته از ساخت وبلاگ، وبلاگ شما در نتایج موتور جستجو به نمایش درآید. تازه این در حالی است که وبلاگ شما بیش از یک یا دو مطلب داشته باشد.

خیلی از عزیزان هم چون از میزان مدتی که برای هر مرحله از این فرآیند نیاز است، اطلاعی ندارند، مدام هم در قسمت نظرات سایت بلاگینگ هم در جاهای دیگر سوال می‌کنند که چرا وبلاگ من در گوگل نیست یا دیر ثبت می‌شود؟ باید به این افراد اطمینان داد که پس از سپری شدن مدت زمان مورد نیاز، حتماً وبلاگ شما در گوگل نمایش داده می‌شود.

پس از ثبت شدن وبلاگ شما و فهرست شدن تمامی صفحات آن در گوگل، وقت آن است که وبلاگ شما در صفحه‌ی نتایج موتور جستجو به نمایش درآید. برای این منظور شما باید کلمه یا کلمات مرتبط با موضوع وبلاگ و صفحات خاص آن را وارد کنید، و محل قرارگیری آن در صفحه نتایج جستجو به میزان رتبه‌ای که برای آن کلمه‌ی کلیدی دریافت کردید بستگی دارد. هر چه مقالات بیشتری راجع به آن کلمه‌ی کلیدی بنویسید و کیفیت آنها بیشتر باشد، رتبه‌ی صفحات وبلاگ شما هم بالاتر می‌رود. پس نباید انتظار داشته باشید که با هر کلمه‌ای وبلاگ شما در در صدر نتایج گوگل باشد.

به این ترتیب به شما توصیه می‌کنم که دیگر مقالات مرتبط با نمایش وبلاگ در گوگل و دیگر موتورهای جستجوی این سایت را مطالعه بفرمایید که از داخل همین مطلب هم به آنها پیوند داده شده است.