ساخت و ایجاد وبلاگ جدید در بلاگفا

منتشر شده در ۳ اسفند, ۱۳۹۰ در دستۀ بلاگفا ۱۹۶ دیدگاه
4/5 - (206 امتیاز)

شما قصد ساخت یک وبلاگ جدید در سیستم وبلاگدهی Blogfa.com را دارید؟ تا آخر این مقاله با ما همراه شوید و پس از آن دست به کار شوید. در این نوشته به شما نشان خواهیم داد چطور در چند گام ساده در سیستم وبلاگ‌دهی بلاگفا صاحب وبلاگ رایگان شوید. پس کافی است این سه مرحله آسان را یکی یکی تا تحویل وبلاگ طی کنید.

اگر تصمیم خود را برای ساخت یک وبلاگ در بلاگفا گرفته اید، باید عرض کنم که این کار در عرض فقط یک دقیقه قابل انجام است. برای این کار اول باید به آدرس سایت بلاگفا بروید. در صفحه اول بعد از توضیحاتی که در وسط صفحه نمایان است، در زیر آن یک تصویر با اسم ایجاد وبلاگ جدید را می‌بینید که باید برای شروع مراحل ثبت نام روی آن کلیک کنید.

new-weblog-in-blogfa

صفحه اصلی سایت بلاگفا

برای راحتی کار شما از همین جا هم می‌توانید روی عکس زیر کلیک کنید تا مراحل ثبت نام برای شما در این سیستم شروع شود.

دکمه-ایجاد-وبلاگ-جدید-در-بلاگفا

مراحل ثبت نام در بلاگفا بسیار ساده است. بعد از اینکه روی پیوند بالا کلیک کردید، وارد صفحه‌ای می‌شوید که اطلاعاتی را که برای تحویل دادن وبلاگ به شما نیاز است را باید وارد کنید. در تصویر زیر شما شکل و شمایل صفحه اطلاعات ورودی را می‌بینید که باید بر مبنای توضیحاتی که به هر قسمت منتسب شده است عمل کنید.

صفحه ثبت نام سایت بلاگفا برای ساخت وبلاگ جدید

صفحه ثبت نام سایت بلاگفا همراه با جزئیات

1- نام کاربری: شما باید در این قسمت یک نام کاربری انتخاب کنید. نام کاربری همان عبارتی است که شما با آن در سایت بلاگفا شناخته می‌شوید و اجازه ورود را به شما می‌دهند. همچنین آدرس وبلاگ شما هم با همین نام شروع می‌شود، پس در انتخاب این گزینه دقت کنید تا بعداً دچار مشکل نشوید. برای انتخاب نام کاربری شما فقط اجازه استفاده از حروف انگلیسی و اعداد را دارید. پس دقت کنید در حین نوشتن، زبان رایانه شما لاتین باشد و از علائم دیگر استفاده نکنید.

2- کلمه عبور: کلمه عبور همان رمز عبوری است که با آن اجازه ورود به قسمت مدیریت وبلاگ را پیدا می‌کنید. در این بخش شما باید یک کلمه عبور مطمئن و غیر قابل حدس انتخاب کنید تا امنیت وبلاگ شما تا حد زیادی تامین شود. در کلمه عبور شما باید از کاراکترهایی مانند ( -_()^%$#@!=+\\{}/.,[] ) هم برای افزایش قدرت آن بهره ببرید. فقط فراموش نکنید که این رمز را در مکانی امن و حفاظت شده نگه دارید. هر چند اگر این رمز را گم کنید دوباره قابل بازیابی است، ولی اگر کسی به غیر از شما با این رمز به وبلاگ شما وارد شد دیگر قابل بازیابی نیست؛ پس دقت کنید.

3- تکرار کلمه عبور: در این بخش برای تایید کلمه عبور، همان رمزی را که در بخش شماره 2 نوشتید را دوباره با دقت در این قسمت وارد کنید. دقت کنید که کلمه عبور به بزرگی و کوچکی حروف حساس است.

4- عنوان وبلاگ: برای وبلاگ خود چه عنوانی را انتخاب کردید؟ عنوانتان را در این بخش بنویسید. عنوان را هم بعداً از قسمت تنظیمات وبلاگ می‌توانید تغییر دهید.

5- نام نویسنده:  برای نام نویسنده شما می توانید هم نام حقیقی خود را بنویسید، یا یک نام مستعار برای خود انتخاب کرده و در این قسمت بنویسید. این نام همراه هر مطلب در وبلاگ شما برای نسبت دادن آن نوشته به نویسنده استفاده می‌شود.

6- شرح وبلاگ: یک  شرح مختصر و مفید از آنچه که برای آن وبلاگتان را ساختید بنویسید. سعی کنید که با محتویات وبلاگ تناسب داشته باشد و از علائم خاص هم برای زیبا سازی آن استفاده نکنید، که این موضوع از خیلی جهات به نفع شماست.

7- ایمیل خصوصی: در این بخش آدرس یک ایمیلی که فقط جهت ارتباط بلاگفا با شما کاربرد دارد را یادداشت کنید. این ایمیل باید تا می‌شود خصوصی باقی بماند. این آدرس برای زمانی که مثلا رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید کاربرد دارد، که بلاگفا رمز عبور جدید را برایتان به این آدرس می‌فرستد.

8- ایمیل نویسنده: آدرس نامه الکترونیکی که در این بخش وارد می‌کنید با قبلی تفاوت دارد. این آدرس برای ارتباط کاربران وبلاگ شما با شماست. یعنی در وبلاگ شما این آدرس دیده می‌شود ولی ایمیل خصوصی نه. اگر می‌خواهید ایمیلی که بازدید کنندگان وبلاگ شما با آن با شما ارتباط دارند متفاوت باشد، یک آدرس دیگر را در این بخش وارد کنید. این گزینه اختیاری است و می‌توانید آن را خالی رها کنید.

9- منطقه زمانی: اگر در ایران زندگی می کنید و می‌خواهید مطالب شما با زمان رسمی ایران هماهنگ باشد، بهتر است این گزینه را به حالت پیش فرض خود یعنی “تهران” رها کنید و گرنه منطقه زمانی دیگری را از فهرست کشویی انتخاب کنید. این بخش برای زمان‌های ارسال نوشته کاربرد دارد.

10- ایجاد وبلاگ: پس از آنکه تمامی گزینه‌ها را به درستی پر کردید حال وقت ارسال این اطلاعات برای تحویل گرفتن یک وبلاگ جدید است. ولی قبل از آنکه این دکمه را بفشارید بهتر است قوانین استفاده از سرویس وبلاگ دهی بلاگفا را که در بالای همین بخش قرار دارد مطالعه کنید، تا متوجه این موضوع باشید که چه افعالی مخالف قوانین این سرویس است و با انجام آنها شما متخلف شناخته می‌شوید. بهتر است چند دقیقه از وقتتان را برای مطالعه آن اختصاص دهید. برای ساخت وبلاگ هم بروی این دکمه کلیک کنید.

11- انصراف : اگر در حین مراحل ثبت نام به هر دلیلی از انجام این کار منصرف شدید، می‌توانید با انتخاب این گزینه ایجاد وبلاگ را لغو کنید.

12- راهنما : در بخش راهنمای این صفحه هم شما با موضوعاتی هنگام ثبت نام یاری می‌شوید، که از پیش آمدن مشکلات بعدی جلوگیری می‌کند.

کار شما با پر کردن گزینه های مورد نیاز و فشردن کلید “قبول قوانین سایت و ایجاد وبلاگ” به اتمام می‌رسد. ولی ممکن است با فشردن این کلید اخطارهایی را به شما بدهد که باید اول آنها را رفع کنید و سپس اقدام نمایید.

اخطارهایی که ممکن است به شما داده شود، می‌تواند در اثر این موارد باشد، پس لطفا آنها را بررسی کنید:

  • نام کاربری یا نام وبلاگ شما قبلا به ثبت رسیده باشد: در این صورت شما باید یک نام دیگر را انتخاب کنید. بیشتر اخطارها از این نوع می‌باشد.
  • رمز عبور شما خیلی ساده یا همنام با نام کاربری باشد: باید رمز عبور را تغییر و سخت‌تر کنید.
  • برخی گزینه‌های اجباری را پر نکرده باشید: گزینه‌هایی که اجباری هستند را حتماً پر کنید.
  • تکرار کلمه عبور با مورد قبلی یکی نباشد: دقیقاً کلمه عبور قبلی را به دقت وارد کنید.

پس از تمام این اعمال اگر صفحه زیر برای شما ظاهر شد کار شما تمام است:

صفحه اتمام ساخت وبلاگ

صفحه اطلاع از اتمام ساخت وبلاگ

به شما تبریک می‌گوییم.
وبلاگ شما در بلاگفا با موفقیت ساخته شد. اطلاعات ورود به مدیریت وبلاگ به ایمیل خصوصی که در بخش ثبت نام وارد کردید ارسال می‌گردد. برای ورود به این بخش باید از صفحه اصلی سایت بلاگفا با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور به بخش مدیریت وبلاگ‌تان وارد شوید و کنترل تمام موارد وبلاگ را از آنجا بدست بگیرید. اگر می‌خواهید مراحل ساخت وبلاگ جدید در بلاگفا را به صورت تصویری ببینید، به فیلم آموزش ساخت وبلاگ در بلاگفا مراجعه نمایید.