طریقه ساخت پست الکترونیک در سرویس میهن میل

منتشر شده در ۴ اسفند, ۱۳۹۰ در دستۀ اصول وبلاگ نویسی ۳۷ دیدگاه
4.4/5 - (20 امتیاز)

امروزه داشتن پست الکترونیک یا ایمیل از ملزومات دنیای مجازی است. اگر تازه وارد دنیای اینترنت و وبلاگ نویسی شده اید شاید تا به حال متوجه این موضوع شده اید که داشتن یک آدرس ایمیل برای برقراری ارتباط خیلی ضروری است. زمانی هم که بخواهید یک وبلاگ به ثبت برسانید این آدرس حتماً به کارتان می آید. پس برای داشتن یک رایانامه فارسی در Mihanmail تا انتها همراه ما باشید.

ساخت یک حساب نامه الکترونیکی یک کار بسیار راحت است. سرویس های بسیاری در فضای مجازی اقدام به تحویل یک آدرس رایانامه به شما می کنند که می توانید با آن با دیگران مکاتبه کنید. جدیداً هم سرویس های پست الکترونیک فارسی بسیار خوبی تاسیس شده اند که کار را برای کاربران فارسی زبان بسیار راحت کرده اند. این سرویس ها علاوه بر راحتی، ایمنی را هم به شما هدیه داده اند. بدین معنی که اطلاعاتی که در قالب ایمیل برای شخص دیگری می فرستید، به سرورهای خارج از کشور نمی روند.

برای آموزش ساخت آدرس رایانامه، سرویس میهن میل را در نظر گرفتیم، که هم محیطی فارسی دارد و هم می تواند کار شما را راه بیندازد. فارسی بودن محیط کاربری آن یکی از ویژگی هایی است که کاربران تازه وارد را کاملاً خوشحال می کند، چون می توانند بدون هیچ مشکلی نامه ارسال و دریافت کنند.

فضایی که این سایت به شما می دهد، در حال حاضر 1 گیگابایت فضای رایگان است، که 600 مگابایت برای نامه ها و 400 مگابایت آن برای فضای وب آن است. یعنی شما علاوه بر ارسال و دریافت نامه می توانید از این فضا به عنوان محلی برای نگهداری پرونده هایتان هم بهره ببرید. همچنین امکانات دیگری هم دارد که می توانید در این صفحه مشاهده کنید.

خوب، کار را با رفتن به آدرس MihanMail.com شروع می کنیم. این صفحه اول سرویس میهن میل است. همانطور که در تصویر زیر می بینید، کاربران معمولاً در این صفحه با دو قسمت آن کار دارند. قسمت اول که در بالا سمت چپ قرار دارد محل ورود کاربران ثبت نام کرده است، و قسمت دوم که شما برای شروع مراحل ثبت نام باید روی آن کلیک کنید.

صفحه اول سایت mihanmail

صفحه اول سایت mihanmail

پس از کلیک بروی “ایجاد یک حساب” شما به یک صفحه هدایت می شوید که باید اطلاعات درخواستی را برای تحویل یک ایمیل وارد کنید. دقت کنید که تمامی گزینه ها را باید به زبان انگلیسی وارد کنید مثلا اگر نام شما علی است، باید Ali وارد شود. در شکل زیر هر قسمت شماره گذاری شده است و هر شماره به تفضیل توضیح داده شده است:

جزئیات صفحه ثبت نام میهن میل

بخش های مختلف صفحه ثبت نام

1. انتخاب آدرس: در این بخش شما باید آدرس پست الکترونیک خود را برگزینید. یعنی باید یک نام برای ایمیل خودتان انتخاب کنید. پس آن را که حداقل باید 5 حرف داشته باشد به انگلیسی بنویسید. آدرس نامه شما می تواند دو پسوند داشته باشد، یکی mihanmailir@ است و دیگری Mailfa@. هر کدام را که دوست داشتید می توانید به عنوان پسوند آدرس، از منوی کشویی مقابل آن انتخاب کنید.

دقت کنید که باید آدرس انتخابی شما آزاد باشد. یعنی توسط فرد دیگری ثبت نشده باشد، که اگر این گونه بود در زیر همین گزینه به شما نشان می دهد.

2. نام: در بخش اطلاعات کاربری شما باید اطلاعات خود را وارد کنید. این گزینه را باید با نام خود به صورت انگلیسی پر کنید.

3. نام خانوادگی: کاملاً واضح است که نام خانوادگی شما باید به صورت انگلیسی وارد شود.

4. تلفن همراه: شماره تلفن همراه خود را در این قسمت وارد کنید، تا از امکان ارسال نامه به صورت پیامک هم بعداً بتوانید بهره ببرید.

5. پست الکترونیک دوم: اگر از قبل آدرس نامه الکترونیک دیگری را دارید وارد کنید. این به این دلیل است که اگر مثلاً رمز خود را فراموش کردید بازیابی آن امکان پذیر باشد.

6. رمز عبور: در این بخش باید رمز عبور خود را برای ورود به قسمت مدیریت رایانامه وارد کنید. سعی کنید این رمز تا حد امکان پیچیده باشد تا برای افراد غریبه قابل حدس نباشد.

7. تکرار: تکرار رمز عبور خود را برای تایید وارد کنید.

8. امنیت: این قسمت به شما قدرت ایمنی رمز عبور را نشان می دهد. هر چه این نوار رنگی طویل تر باشد قدرت آن بیشتر است.

9. کد کوپن: اگر کد ارتقای کاربری خود را دارید در این بخش وارد کنید، در غیر این صورت آن را خالی رها کنید.

10. سوال امنیتی: این سوال برای آن است که اگر رمزتان را فراموش کردید، با توجه به جوابی که در زیر آن تعیین می کنید بتوانید با پاسخ دادن به این سوال رمز را بازیابی کنید.

11. پاسخ سوال امنیتی: پاسخ را با توجه به سوال انتخابی در این قسمت بنویسید. توجه کنید که لازم نیست این جواب دقیقاً درست باشد. فقط باید آن را برای همیشه به یاد داشته باشید، پس آن را در مکانی امن یادداشت کنید.

12. جنسیت شما: آیا این بخش به توضیح نیاز دارد؟

13. کد امنیتی: کدی را که در تصویر می بینید، به طور صحیح در جعبه زیر آن بنویسید. اگر کد ناخواناست، یک بار روی تصویر کلیک کنید، تا کد تغییر کند.

14. قوانین: بهتر است قوانین سایت را بخوانید و روی “شرایط را می پذیرم” کلیک کنید.

15. نام نویسی: پس از پر کردن تمامی گزینه ها بهتر است با یک نگاه گذرا آنها را بازبینی کنید و اگر همه را تصدیق کردید، بروی این دکمه کلیک کنید، تا رایانامه شما ساخته شود.

پس از تمامی این مراحل اگر خطایی از جانب شما یا سیستم رخ ندهد، صفحه زیر برایتان باز می شود. دقت کنید اگر برخی گزینه ها مشکل داشته باشند برای شما به صورت قرمز رنگ نمایان می شود که شما باید آنها را اصلاح کنید.

صفحه موفقیت ایجاد ایمیل

صفحه موفقیت در ایجاد پست الکترونیک

تبریک Winking smile! حساب نامه الکترونیک شما ساخته شد. اگر آدرس یکی از دوستان خود را دارید می توانید اولین نامه خود را به او ارسال کنید. البته پس از اینکه به صفحه اول رفتید و از آنجا با نام کاربری و رمز عبوری که تعیین کردید، وارد حساب خود شدید.