ساخت آنلاین نماد برای وبلاگ

منتشر شده در ۸ آبان, ۱۳۹۱ در دستۀ طراحی قالب وبلاگ ۲۱ دیدگاه
4.5/5 - (10 امتیاز)

در نوشته قبلی به طریقه ساخت و جاگذاری یک نماد یا Favicon برای وبلاگ هایی که امکان تغییر قالب هایشان را می‌دهند، اشاره کردیم. یکی از مراحل درج نماد برای وبلاگ ساخت آن با یکی از نرم‌افزارهای ویرایش تصویر بود که به شیوه آن به صورت جزئی اشاره نکردیم، که این جزء مهارت‌های گرافیکی شما است. ولی در این نوشته به طریقه ساخت یک تصویر برای استفاده به عنوان Favicon با استفاده از سرویس های آنلاین اشاره می‌کنیم.

سرویس ها و سایت های بسیاری وجود دارند که به صورت برخط اقدام به ساخت یک تصویر برای جاگذاری در وبلاگ یا سایت به عنوان نماد را می‌کنند. یعنی شما با ابزارهایی که ‌این‌گونه سرویس‌ها به در اختیار شما قرار می‌دهند، اقدام به طراحی آن نماد می‌کنید و پس از اتمام کار، آن نماد را که به صورت یک تصویر کوچک با پسوند ico. است را بارگیری می‌کنید. سپس بقیه مراحل برای قرار دادن آن در وبلاگ را پی می‌گیرید.

برخی از این سرویس‌ها با ابزارهای نقاشی که در اختیار شما قرار می‌دهند، دست شما را در ساخت یک نماد جذاب باز می‌گذارند. ولی یک راه دیگر برای ساخت نماد استفاده از تصاویر آماده است. یعنی شما یک عکس را به برنامه برخط می‌دهید و همان را تبدیل به یک نماد با مشخصات مورد نیاز می‌کنید، سپس آن را بارگیری می‌کنید.

در ادامه به برخی از این سامانه های برخط برای ساخت نماد اشاره می کنیم:

www.favicon.cc : سایت fvaicon.cc یکی از معروفترین این سامانه ها است که به شما یک ابزار بسیار کاملی را می‌دهد تا بوسیله آنها بتوانید نماد سایت یا وبلاگ خود را طراحی نمایید.

ساخت نماد وبلاگ با www.favicon.cc

www.favicon.cc

در صفحه اصلی این سایت شما فوراً می‌توانید مبادرت به ساخت نماد کنید. از سمت راست بروی رنگ مد نظر خود کلیک کنید و آن را انتخاب نمایید، سپس با کشیدن مداد بروی بوم نقاشی طرح خود را خلق کنید. به علاوه از قسمت سمت راست با کلیک بروی دکمه Import Image می‌توانید یک عکس را برای ساخت نماد از روی آن وارد برنامه کنید.

همین‌طور که در حال کار کردن بروی نماد خود هستید، پیش‌نمایش آن را هم در سربرگ خود صفحه، و هم در بخش پایینی صفحه می‌توانید ببینید، که شما را از نتیجه کار آگاه می‌کند. همچنین در این سایت شما از نمادهایی که دیگران ساخته‌اند هم می‌توانید استفاده کنید. برای این کار از جعبه Tag Cloud پایین صفحه یک موضوع را انتخاب کنید. در نهایت هم از جعبه Preview بروی دکمه Download Favicon کلیک کنید تا نماد شما به دست شما برسد.

www.favicon.co.uk : این سایت هم به شما این امکان را می‌دهد که فقط از عکس هایی که بارگذاری می‌کنید، یک نماد بدست آورید. برای این منظور باید بروی دکمه Choose file که در وسط صفحه قرار دارد کلیک کنید، سپس عکس مورد نظر خود را از روی رایانه انتخاب کنید. حال بروی دکمه Genarate Favicon برای ساخت نماد کلیک کنید. همچنین از مجموعه‌ای که خود سایت در اختیار شما قرار می‌دهد هم می‌توان استفاده کرد. برای اینکار از نوار سمت چپ بروی دکمه Favicon Gallery کلیک کنید.

ساخت نماد وبلاگ با www.favicon.co.uk

www.favicon.co.uk

www.favicongenerator.com : این سایت هم تقریباً مثل مورد قبلی است، فقط ظاهر آن کمی متفاوت است. در اینجا هم شما باید عکس خود را با استفاده از دکمه Choose file بارگذاری کنید، و سپس بروی دکمه Generate favicon ضربه بزنید.

تهیه نماد وبلاگ با favicongenerator.com

favicongenerator.com

این هم از ساخت آنلاین نماد برای وبلاگ که با استفاده از سه سرویس نمونه انجام شد. برای یافتن شیوه‌های دیگر ساخت نماد می‌توانید در موتور جستجو بگردید.