ساخت اولین وبلاگ پرشین بلاگ

منتشر شده در ۲۱ شهریور, ۱۳۹۳ در دستۀ پرشین بلاگ بدون دیدگاه
Rate this post

در مقالۀ قبلی با طرز ساخت حساب کاربری در پرشین بلاگ آشنا شدید. مرحلۀ بعدی، ساخت اولین وبلاگ است. این روند به صورت یکپارچه تعبیه شده است. یعنی فوراً پس از اینکه حساب را ایجاد کردید، می‌توانید وبلاگ‌تان را هم ثبت کنید. بدین منظور زمانی که روی پیوند موجود در ایمیل فعالسازی کلیک می‌کنید، حساب شما فعال شده و آمادۀ ساخت اولین وبلاگ پرشین بلاگ می‌شود.

صفحۀ ثبت اولین وبلاگ پرشین بلاگ

صفحۀ ثبت اولین وبلاگ پرشین بلاگ

در صفحۀ “ایجاد وبلاگ جدید” شما باید دو تا مؤلفه را تعریف کنید و روی ایجاد وبلاگ کلیک نمایید.

  1. تیتر وبلاگ: تیتر وبلاگ همان عنوان وبلاگ شماست که در بالای تمامی صفحات، به علاوه در نوار عنوان مرورگر هم نمایش داده خواهد شد. بهتر است آن را بلند انتخاب نکنید و در آن از کلمات کلیدی که معرف موضوع مطالب وبلاگ شماست هم استفاده کنید.
  2. آدرس وبلاگ: آدرس وبلاگ شما، یک زیر دامنه از نشانی اصلی سایت پرشین بلاگ است. پس باید ببینید که آیا این آدرس آزاد است و قبلاً کسی آن را ثبت نکرده است. بنابراین آدرس مورد نظر را در این جعبه وارد کنید و برای اطمینان از آزاد بودن آن روی دکمۀ آبی رنگ موجود در زیر این جعبه کلیک کنید. اگر عبارت “بله” ظاهر شد، به این معنا است که شما می‌توانید این آدرس وبلاگ را برای خود ثبت کنید.

نکته: در انتخاب آدرس وبلاگ دقت کنید، عبارات رایج و اصطلاحات عامیانه قبلاً انتخاب شدند. پس بهتر است عدد یا خط فاصله به این نشانی اضافه کنید که از نشانی‌های دیگر متمایز شود و به شما اجازۀ ثبت آنها را بدهد.

در نهایت روی ایجاد وبلاگ کلیک کنید تا به صفحۀ انتخاب قالب وبلاگ هدایت شوید. شما می‌توانید از بین قالب‌های پیش‌فرض پرشین بلاگ، یکی از آنهایی که فکر می‌کنید به درد شما می‌خورد را با کلیک روی “انتخاب این قالب” انتخاب کنید.

انتخاب قالب وبلاگ پرشین بلاگ

انتخاب قالب وبلاگ پرشین بلاگ

حالا نوبت آن می‌رسد که اولین نوشتۀ خود را در وبلاگ منتشر کنید. بدین منظور به صورت ساده کافی است عنوان نوشتۀ خود را در جعبۀ عنوان مطلب، و متن نوشته را در جعبۀ بزرگ زیرین آن وارد کنید. دست آخر هم روی انتشار کلیک نمایید. این مراحل کلی انتشار یک نوشته در پرشین بلاگ بود. اما در مقالات آموزشی بعدی راجع به جزئیات آن به طور کامل توضیح خواهم داد.

انتشار اولین نوشتۀ وبلاگ

انتشار اولین نوشتۀ وبلاگ

به همین ترتیب می‌توانید دیگر نوشته های وبلاگ‌تان را هم منتشر کنید یا تنظیمات دیگر بخش‌هایش را انجام دهید. دقت داشته باشید تمامی تنظیماتی که در مراحل بالا باید انجام می‌دادید را هم در آینده می‌توانید تغییر دهید. پس زیاد نگران این موضوع نباشید. شما در این مقاله به صورت کامل با طرز کار ساخت وبلاگ در پرشین بلاگ آشنا شدید. با دیگر مقالات آموزشی وبلاگ نویسی در پرشین بلاگ هم همراه بلاگینگ باشید.