آموزش ساخت حساب کاربری در پرشین بلاگ

منتشر شده در ۲۰ شهریور, ۱۳۹۳ در دستۀ پرشین بلاگ بدون دیدگاه
3/5 - (23 امتیاز)

در اولین قدم برای وبلاگ نویسی در سامانۀ پرشین بلاگ، باید یک حساب کاربری جدید برای خود باز کنید. ساخت حساب کاربری در پرشین بلاگ رایگان است و پس از اینکه این حساب را ساختید بلافاصله به تعداد دلخواه می‌توانید وبلاگ ایجاد کنید و برای مدیریت وبلاگ‌هایتان باید وارد حساب کاربری خود شوید.

ساخت حساب کاربری با عنوان ثبت نام در سایت یا عضویت در پرشین بلاگ هم شناخته می‌شود که همگی آنها به یک معنا خواهند بود. بدین منظور وارد سایت پرشین بلاگ به نشانی PersianBlog.ir شوید و روی پیوند بالای صفحه به نام ایجاد وبلاگ کلیک کنید.

صفحۀ اصلی پرشین بلاگ

برای ثبت وبلاگ، روی ایجاد وبلاگ کلیک کنید.

پس از آن به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که باید مشخصاتِ حساب کاربری خود را وارد نمایید. شمایل این صفحه مانند تصویر زیر است و گزینه‌هایی که باید پر شوند توضیح داده شده است. دقت کنید شما در این مرحله وبلاگی نخواهید ساخت. بلکه حسابی را می‌سازید که پس از فعال‌سازی آن، مبادرت به ساخت اولین وبلاگ خود خواهید کرد.

صفحۀ ثبت نام در پرشین بلاگ

صفحۀ ثبت نام در پرشین بلاگ

  1. شناسه: شناسه همان عبارتی است که سیستم پرشین بلاگ، شما را با آن می‌شناسد. این عبارت باید انگلیسی و می‌تواند شامل اعداد و حروف، به علاوه علائم ساده مثل خط فاصله و زیرخط باشد. برای اینکه مطمئن شوید این شناسه آزاد است، پس از نوشتن شناسه داخل این جعبه روی دکمۀ “آیا شناسۀ فوق آزاد است؟” کلیک کنید تا ببینید که می‌توانید از این شناسه استفاده کنید، یا باید یکی دیگر را امتحان کنید.
  2. کلمه عبور: کلمۀ عبور همان رمزی است که برای ورود به حساب کاربری خود به آن نیاز خواهید داشت. پس تا جایی که می‌توانید آن را پیچیده انتخاب کنید. شاید استفاده از نرم‌افزار KeePass بهترین انتخاب باشد. نوار آبی زیر این گزینه، میزان استحکام رمز عبور شما را نشان می‌دهد.
  3. تکرار کلمه عبور: همان رمز عبور قبلی را در اینجا هم وارد کنید. برای اطمینان از اینکه شما به طور کامل از رمز عبور خود مطلع هستید.
  4. نام و نام خانوادگی: نام اصلی یا مستعار خود را در این قسمت وارد کنید.
  5. آدرس ایمیل خصوصی: یک نشانی ایمیل معتبر وارد کنید. این نشانی برای فرستادن رمز عبور استفاده می‌شود.
  6. سوال امنیتی: سوال امنیتی مواقعی کاربرد دارد که بنا به دلایلی، مثل فراموش کردن رمز عبور، شما نمی‌توانید وارد حساب خود شوید. این سوال مجدداً از شما پرسیده می‌شود و رمز عبور وبلاگ به شما تحویل داده خواهد شد. پس بهتر است جوابی را که برای هر سوال وارد می‌کنید فراموش نکنید.
  7. کد امنیتی: در جعبۀ زیرین، باید عدی را که در عکس بالا مشاهده می‌کنید وارد کنید.
  8. توافقنامه: در این قسمت باید توافقنامه را خوانده و برای موافقت با آن، تیک گزینۀ توافقنامه را بزنید.
  9. در آخرین مرحله برای ساخت حساب روی ثبت نام کلیک نمایید. اگر تمامی موارد خواسته شده را به درستی وارد کرده باشید، با صفحۀ زیر روبرو خواهید شد.
پیغام مراجعه به ایمیل پرشین بلاگ

پیغام مراجعه به ایمیل

در این صفحه از شما خواسته شده است که به صندوق دریافتی ایمیلی که نشانی آن را هنگام ثبت نام وارد کردید مراجعه کنید و روی پیوندی که درون دعوتنامه وجود دارد کلیک کنید. تا این مرحله، شما حساب کاربری خود را در پرشین بلاگ ساختید. زمانی که روی پیوند موجود درون دعوتنامه کلیک می‌کنید، به صفحۀ ساخت اولین وبلاگ خود هدایت خواهید شد.

فعلاً تا ایجای کار را داشته باشید. ساخت وبلاگ پرشین بلاگ را به مقالۀ بعدی موکول می‌کنم.