ارسال مطلب جدید در پرشین بلاگ

منتشر شده در ۱۳ اردیبهشت, ۱۳۹۴ در دستۀ پرشین بلاگ بدون دیدگاه
4/5 - (1 امتیاز)

نوبتی هم باشد، نوبت به آموزش ارسال مطلب جدید در پرشین بلاگ می‌رسد. تا اینجا به مدیریت وبلاگ های پرشین بلاگ و همچنین نمای بخش مدیریت آشنا شدید. تمامی کارهایی که تا به الان انجام دادید هم برای این بود که به مرحلۀ ارسال نوشته برسید. البته انتخاب یک قالب و همچنین کامل کردن تنظیمات وبلاگ از قسمت تنظیمات، مواردی است که شما باید قبل از اینکه نوشته‌ای را منتشر کنید، انجام دهید. ولی به سبب اینکه مجموعه آموزش‌های وبلاگ نویسی از ترتیب فهرست موارد در خود وبلاگ تبعیت می‌کند، ما اول ارسال مطلب جدید را آموزش می‌دهیم.

پس از وارد شدن به بخش مدیریت پرشین بلاگ، به فهرست وبلاگ‌هایی که تا الان ساختید، دسترسی خواهید داشت. حالا باید روی عنوان وبلاگی که می‌خواهید مطلبی را در آن منتشر کنید، کلیک کنید. مطالب همان وبلاگ برای شما فهرست می‌شود. حالا باید از قسمت مدیریت مطالب که در سمت راست صفحه وجود دارد، روی پیوند ارسال مطلب جدید کلیک کنید.

ارسال مطلب جدید در پرشین بلاگ

ارسال مطلب جدید در پرشین بلاگ

صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، همان جایی است که باید مطلب خود را بنویسید. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، باید اجزاء مطلب خود را تعیین کنید که از مهمترین اجزاء یک نوشته، عنوان و همچنین متن آن مطلب است. توضیحات قسمت‌های مختلف که با شماره مشخص شده است، در ادامه آمده است.

صفحه ارسال مطلب جدید در پرشین بلاگ

صفحه ارسال مطلب جدید در پرشین بلاگ

۱- عنوان نوشته که باید کوتاه ولی حاوی عباراتی باشد که محتوای کل مطلب را توصیف کند. استفاده از کلمات کلیدی در عنوان، در گرفتن بازدید برای همان نوشته نقش بسیار مهمی دارد.

۲- متن نوشته را باید در این جعبه بنویسید. همانطور که شاهد هستید، ابزارهای ویرایش مطلب، مثل ابزار افزودن عکس و پیوند، در بالای این جعبه قرار گرفته است. این ابزارها به ابزارهای سبک بندی نوشته هم معروف هستند. در قسمت‌های بعدی با این ابزارها به طور کامل آشنا خواهید شد.

در زیر جعبۀ متن نوشته، گزینه‌ای به نام ذخیره خودکار پیش نویس وجود دارد که معمولاً فعال است. این امکان برای از دست نرفتن نوشته‌های شما حین ویرایش مطلب بسیار کاربردی است. به طوری که در فواصل زمانی مشخص به صورت خودکار از نوشتۀ شما یک نسخه ذخیره می‌کند.

۳- کلمات کلیدی همان دسته بندی مطالب در پرشین بلاگ هستند. کلمات کلیدی که قبلاً در مطلبی از وبلاگ، از آنها استفاده کردید، در این جا ظاهر می‌شوند و با یک بار کلیک روی آن می‌توانید این نوشته را هم در آن دسته بندی قرار دهید. حداکثر قادرید ۴ برچسب به هر نوشته اختصاص دهید. یا به عبارتی می‌توانید هر نوشته را درون ۴ دسته بندی قرار دهید.

۴- اگر روی ادامه مطلب کلیک کنید، یک جعبۀ درج متن دیگر باز می‌شود که می‌توانید متنی که بازدیدکنندگان با کلیک روی پیوند ادامۀ مطلب مشاهده می‌کنند را وارد کنید. در اصل این متن همان نوشتۀ موجود در صفحۀ اصلی مطلب است. در این جعبه، لازم به کپی کردن متن جعبۀ بالایی نیست؛ متن جعبۀ بالایی به صورت خودکار در صفحۀ ادامۀ مطلب هم نمایش داده می‌شود.

۵- با کلیک روی دکمۀ نمایش جزئیات، می‌توانید جزئیات نوشته، مثل تاریخ و ساعت انتشار و یا نحوۀ ارسال نظر را تعیین نمایید. با تغییر تاریخ و زمان ارسال، جایگاه مطلب در صفحۀ اصلی بسته به زمان دیگر نوشته‌ها تغییر می‌کند. برای ارسال نظر هم می‌توانید از بین سه گزینۀ موجود، یکی را انتخاب نمایید.
اگر خواسته باشید، بازدیدکننده با وارد کردن متن، بتواند نوشته را بخواند، گزینۀ “محافظت شده توسط رمز عبور” را انتخاب نمایید و سپس رمزی را برای آن تعیین نمایید. حالا بازدیدکننده باید آن رمز را داشته باشد و وارد کند، تا بتواند به محتوای آن مطلب دسترسی داشته باشد.

بدین صورت با کلیک روی دکمۀ انتشار، نوشتۀ شما سریعاً در وبلاگ به نمایش در خواهد آمد. اما اگر خواسته باشید ادامۀ ویرایش این نوشته را به زمان دیگری موکول کنید، پیشنهاد می‌کنم روی پیش نویس کلیک کرده تا آن نوشته در وبلاگ منتشر نشود ولی ذخیره گردد، تا در زمانی مناسب اقدام به ادامۀ ویرایش آن نوشته کنید.

بدین ترتیب، آموختید که چگونه مطلب جدید در پرشین بلاگ منتشر کنید تا وبلاگ شما هر چه بیشتر نوشتۀ به روز داشته باشد.