ارسال مطلب ثابت در بلاگفا

منتشر شده در ۵ خرداد, ۱۳۹۱ در دستۀ بلاگفا ۶۰ دیدگاه
3.4/5 - (60 امتیاز)

مطلب ثابت چیست؟ مطلب ثابت که گاهاً به پست ثابت هم معروف است، نوشته ای است که همواره در بالاترین قسمت از صفحه اصلی وبلاگ قرار می گیرد. گاهی اوقات شما می خواهید مطلبی را برای همیشه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهید. در اینجا باید از این امکان که در قسمت مدیریت وبلاگ در قسمت ارسال مطلب وجود دارد، استفاده کنید. ارسال مطلب ثابت در بلاگفا را می توان جزء امکانات جدید این سرویس وبلاگ دهی به حساب آورد، ولی قبل از آن ترفندی برای انجام چنین کاری وجود داشت.

در گذشته که چنین امکانی برای ارسال مطلب ثابت در بلاگفا وجود نداشت، وبلاگ نویسان از ابزار تاریخ برای ثابت نگه داشتن مطلب در بالای مطالب وبلاگ استفاده می کردند. بدین طریق که تاریخ ارسال مطلب را برای آینده قرار می دادند و تا رسیدن زمان موعود، آن نوشته همواره در بالای نوشته های دیگر قرار داشت.

ولی در حال حاضر برای ثابت کردن یک نوشته، می توانید گزینه ای از قسمت تنظیمات ارسال مطلب، در هنگام ارسال نوشته در وبلاگ را انتخاب کنید، تا همان نوشته به صورت ثابت درآید.

برای این منظور یک نوشته را برای ارسال آماده کنید و تمام اجزاء آن را تنظیم کنید. حال از قسمت پایین صفحه ارسال مطلب، در بخش مدیریت بلاگفا، بروی “تاریخ و زمان ارسال مطلب” کلیک کنید تا تنظیمات همان بخش مانند تصویر زیر نمایان شود:

پست ثابت در بلاگفا

ارسال یک مطلب ثابت در بلاگفا

حال گزینه مطلب همواره در صفحه اول و در بالای دیگر مطالب نمایش داده شود را تیک بزنید. با این کار دیگر این مطلب بدون این که تاریخ آن را دست کاری کرده باشید، کار خود را به عنوان یک نوشته ثابت انجام می دهد.

حال با ارسال مطالب جدید پس از این، این نوشته همچنان در بالاترین رتبه از مطالب صفحه اول وبلاگ قرار می گیرد.