تبدیل وبلاگ به سایت

منتشر شده در ۶ خرداد, ۱۳۹۱ در دستۀ مبانی وبلاگ نویسی ۱۲ دیدگاه
4.7/5 - (10 امتیاز)

بسیاری از وبلاگ نویسان دوست دارند وبلاگ خود را به سایت تبدیل کنند. مشخصه سایت شدن وبلاگ برای این گونه افراد، تبدیل شدن زیردامنه به یک دامنه و آدرس منحصر به فرد است. یعنی دوست دارند که آدرس وبلاگشان به www.yoursite.ir تبدیل شود، و از همین جهت تمایل دارند وبلاگ خود را به سایت تبدیل کنند. ولی باید متذکر شد که ویژگی اصلی وبلاگ و وجه تمایز آن نوع دامنه آن نیست، بلکه نوع محتوا و ساختار اصلی پایگاه است.

وبلاگها در مدت زمان کوتاه تری نسبت به سایت ها به روز می شوند و این یک خاصیت بسیار خوب است که حتی سایت ها هم بخشی را به نام بلاگ در کنار سایت خود راه اندازی می کنند. چون می دانند که موتور جست و جو و بازدیدکنندگان از این گونه محتوا بسیار خوششان می آید.

راه های تبدیل وبلاگ به سایت

راه های تبدیل وبلاگ به سایت

ولی در کل اگر می خواهید وبلاگ خود را بروی یک دامنه شخصی به روز کنید، می توانید از چندین روش بسته به بودجه و هدف کار، یکی را انتخاب کنید.

اتصال دامنه به وبلاگ قدیمی

ساده ترین روش برای انتشار مطالب وبلاگ بروی یک دامنه شخصی، اتصال دامنه به وبلاگ است. بسیاری از سرویس های وبلاگ دهی این امکان را برای کاربران خود در نظر گرقته اند. شما باید یک دامنه را که هزینه زیادی هم ندارد را ابتدا ثبت کنید، پس از آن در بخش تنظیمات مربوطه، دامنه را به وبلاگ معرفی کنید. دقت کنید که در این روش نوشته های شما هنوز بروی وبلاگ قبلی منتشر می شود، با این تفاوت که آدرس پایگاه شما تغییر کرده است.

انتقال کل وبلاگ به یک فضای اختصاصی با دامنه مجزا

این یک روش کامل و پیشرفته تر از روش قبلی است. بدین ترتیب شما با نوشته های وبلاگ خود، یک سایت مجزا را راه اندازی خواهید کرد. در ابتدا باید یک فضا و دامنه را خریداری کنید. فضا برای انتشار مطالب بروی یک سرویس دهنده لازم است، و دامنه برای آدرس سایت مورد نیاز می باشد. هر دوی این موارد را شرکت های اجاره فضای میزبانی در اختیار شما قرار می دهد. اما این روش دیگر رایگان نیست و هزینه ای را باید متقبل شوید.

در بیشتر موارد زمانی که وبلاگ به شیوه دوم به سایت تبدیل می شود، از سیستم های مدیریت محتوا استفاده می گردد. یعنی شما با یک پنل مدیریتی وبلاگ، به صورت بسیار پیشرفته تر از قبل مواجه هستید. یکی از این سیستم های مدیریت محتوا وردپرس است که کار ساخت سایت و یا وبلاگ را کاملاً ساده کرده است.

انتقال وبلاگ به یک فضای شخصی با دامنه مجزا کاری فنی است. اگر از اطلاعات کافی در این زمینه برخوردار نیستید، بهتر است اول اطلاعات لازم را بدست آورید یا این کار را به افراد کاردان بسپارید. چون انتقال کاری حساس است که بروی ورودی وبلاگ یا سایت شما تاثیر شدیدی می گذارد.

برخی از سایت ها اقدام به دادن یک فضای رایگان برای راه اندازی سایت با دامنه مجزا می کنند، ولی باید اشاره کرد که کیفیتی که این گونه فضاها دارند چندان مناسب کار حرفه ای نیست و هدف آنها بیشتر تبدیل کاربران رایگان به کاربران پولی است. ولی اگر می خواهید شروعتان را با آنها آغاز کنید شاید فکر خوبی باشد.

تا به حال شاید تبلیغاتی مبنی بر تبدیل وبلاگ به سایت را بارها دیده باشید، عموم آنها از روش دوم برای این کار استفاده می کنند، ولی بهتر است قبل از سفارش حتماً نحوه کار را جویا شوید.