تغییر کلمه عبور ورود به قسمت مدیریت بلاگفا

منتشر شده در ۲۵ فروردین, ۱۳۹۱ در دستۀ بلاگفا ۱۱ دیدگاه
4/5 - (7 امتیاز)

کلمه عبور کلید ورود به قسمت های حساس است که فقط باید صاحب اصلی آن بدان دسترسی داشته باشد، پس همانند یک کلید که فقط باید صاحب خانه آن را دارا باشد، کلمه عبور وبلاگ شما هم جزء اطلاعات خصوصی شما به حساب می آید که باید برای حفاظت از آن زمان بگذارید. اما برخی از مواقع شما باید این کلمه عبور را برای ورود به قسمت مدیریت وبلاگ تغییر دهید که باید به روش زیر عمل کنید.

برخی مواقع شما لازم است که کلمه عبور ورود به قسمت مدیریت بلاگفا را تغییر دهید. مواقعی مانند زمان هایی که احساس می کنید وبلاگ شما در خطر است یا بنابر مسائل امنیتی می خواهید آن را تعویض کنید. به عنوان مثال اگر در مواردی مجبور شدید که رمز عبور وبلاگ خود را به کسی که به آن اعتماد دارید بدهید، پس از اتمام کار او حتماً باید آن رمز را عوض کنید. به غیر از این موارد شما باید به طور مرتب رمز عبور وبلاگ خود را تغییر دهید، چرا که احتمال لو رفتن رمز در یک مدت طولانی بسیار زیاد است.

در بلاگفا مانند هر سرویس دیگر شما امکان تغییر کلمه عبور را دارید. برای انجام این کار باید پس از وارد شدن به قسمت مدیریت وبلاگ بروی پیوند تغییر کلمه عبور از نوار کناری کلیک کنید، پس از آن شما به صفحه تغییر کلمه عبور هدایت می شوید که باید قسمت های مورد نیاز آن را مطابق شکل زیر تکمیل کنید و سپس بروی دکمه تغییر کلمه عبور کلیک کنید.

تغییر رمز عبور وبلاگ بلاگفا

صفحه تغییر کلمه عبور وبلاگ در بلاگفا

برای تغییر رمز عبور شما به رمز قدیمی هم نیاز دارید، این عمل به خاطر آن است که سیستم از نقش شما به عنوان مدیریت وبلاگ آگاه شود. پس در بخش اول کلمه عبور فعلی را وارد کنید، و در دو جعبه زیر آن، رمز عبور جدید را با توجه به موارد امنیتی در حین انتخاب رمز عبور، دوبار وارد کنید، و در پایان هم بروی دکمه تغییر کلمه عبور کلیک کنید. در غیر این صورت برای انصرف از انجام عملیات بروی انصراف کلیک کنید.

شما باید به صورت دوره ای یک رمز عبور قوی برای وبلاگ خود انتخاب کنید، که اگر از نرم افزار های مدیریت رمز عبور مانند KeePass استفاده می کنید، این برنامه ها خود یک بخش برای اطلاع از رمز های عبور قدیمی دارند.