خواندن، راهی برای بهبود مقاله نویسی

منتشر شده در ۲۹ فروردین, ۱۳۹۱ در دستۀ مقاله نویسی ۳ دیدگاه
Rate this post

اگر می خواهید در فضای وب و در زمینه های دیگر به موفقیت برسید، یکی از مهمترین این عوامل کسب تجربه های مقاله نویسی برای نوشتن مقاله و مطالب جذاب است. همانطوری که می دانید در وب شما بیشتر با اطلاعات متنی مواجه هستید، این بدان معنی است که شما هم باید به نوبه خود به تولید محتوای متنی رو بیاورید تا از مزایای آن سهمی داشته باشید. در اینجا شما به عنوان یک وبلاگ نویس باید قادر باشید با مطالب خود مخاطب خود را به سمت خود جذب کنید، که با هنر خوب نوشتن، قادر به انجام این کار خواهید بود.

ولی یک نکته اساسی که قصد دارم در این نوشته به آن اشاره کنم، یکی از روش های بهبود مقاله نویسی است که شما به عنوان یک وبلاگ نویس باید به آن مسلط باشید. برای نوشتن یک مقاله باید ویژگی های زیادی را کنار هم قرار دهید، تا کار شما با کمترین عیب و نقصی از آب درآید.

بهبود مقاله نویسی با خواندن بسیار

خواندن راهی برای بهبود مقاله نویسی

ولی کسب تجربه عملی و آگاهی، از طریق مطالعه نوشته های دیگران یکی از بارزترین راه های بهبود مقاله نویسی است. اگر تازه کار وبلاگ نویسی و درج مطالب خود در محیط شخصی خود را شروع کرده اید، باید بروی این مورد بسیار وقت بگذارید. کاری که شما باید انجام دهید، مطالعه بسیار است. باید از هر زمان و فرصتی استفاده کرده و اصول نوشتن را با مطالعه زیاد یاد بگیرید. مطالعات می تواند هم به شیوه الکترونیکی مانند مطالعه کتاب های الکترونیکی و سایت ها، و هم می تواند به روش خواندن مقالات کاغذی باشد. به هر طریق اگر مبادرت به انجام این کار کنید، پس از مدتی می بینید که دست به قلم شما آنچنان بهبود یافته است که در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین نوشته ها را خلق می کنید.

به نظر بنده با خواندن و مطالعه زیاد ذهن شما ناخودآگاه با اصول نوشتن آشنا می شود و علاوه بر این مشکلاتی که در هنگام خواندن می یابید را سعی می کنید در کار خودتان برطرف کنید، و فراموش نکنید که مدت زمان لازم را برای کسب چنین مهارتی به این کار اختصاص دهید. در هنگام خواندن مقالات و مطالب، شما با گستره بیشتری از اطلاحات و لغات آشنا می شوید و هنگام نوشتن مقاله به راحتی می توانید از آنها بهره ببرید.

برای شروع هم می توانید از مطالب مورد علاقه تان شروع کنید. به هر موضوعی که علاقه دارید، با تهیه کتاب، روزنامه، مجله (در بخش کاغذی) و سایت و مقالات الکترونیکی (در بخش رایانه ای)، در همان زمینه شروع به مطالعه کنید. و چه بهتر است در هر زمینه ای که اقدام به خواندن می کنید، مطالب جانبی و علمی آن را هم فرا گیرید.

حتی برای خواندن به شما پیشنهاد می شود که از مقالات و نوشته های زبان های دیگر هم استفاده کنید. اگر زبان انگلیسی شما در حد درک مفاهیم خوب است، با مطالعه چنین مقالاتی به تجربه های بیشتری دست پیدا خواهید کرد، علاوه بر این که با یاد گرفتن زبان انگلیسی به گنجینه ای از اطلاعات دست پیدا خواهید کرد.

به عنوان یک فردی که در قرن 21 زندگی می کنید، این نکته را هم نباید فراموش کرد که امروزه هر کاری بدون رایانه بی معنی تلقی می شود. در امر نوشتن هم شما دیگر مجبورید مطالب خود را به صورت الکترونیکی در بیاورید، از این رو در کنار مهارت های نوشتن که بسیار ارزشمند هستند، برای آنکه به کار خود سرعت بیشتری بدهید، نوشتن ده انگشتی با صفحه کلید امری اجتناب ناپذیر است. این مهارت هم به تجربه نیاز دارد و شما باید برای کسب آن وقت کافی را بگذارید.