تبادل لینک چیست؟ نکاتی در مورد آن!

منتشر شده در ۲۲ آبان, ۱۳۹۲ در دستۀ بهینه سازی وبلاگ - SEO ۲ دیدگاه
5/5 - (2 امتیاز)

وب مملو از صفحات مختلف است که حاوی انواع متفاوت محتوا است. این صفحات باید به روشی با هم در ارتباط باشند و به نوعی به هم متصل شوند. سازوکاری که برای این منظور استفاده می‌شود، همان پیوندهایی است که شما روی آنها کلیک می‌کنید و به صفحه‌ای دیگر منتقل می‌شوید، که اصطلاح لینک هم به آنها گفته می‌شود. به عبارت دیگر، از پیوندها می‌توان برای انتقال بازدیدکننده‌ها استفاده کرد. حال می‌خواهد از یک صفحه به یک صفحه‌ی دیگر از یک وبلاگ باشد، یا به یک وبلاگ یا سایت دیگر. از همین خاصیت پیوندها هم هست که وبلاگ نویسان استفاده کرده و برای تبادل بازدید بهره می‌برند. یعنی تبادل لینک می‌کنند که در نهایت تبادل بازدیدکننده انجام دهند.

تبادل لینک چیست

برای انجام تبادل لینک، دو وبلاگ نویس متعهد می‌شوند که نشانی وبلاگ همدیگر را در وبلاگ‌شان قرار دهند. یعنی وبلاگ‌نویس X نشانی وبلاگ Y، و وبلاگ‌نویس Y نشانی وبلاگ‌نویس X را در وبلاگ خود قرار می‌دهد.

عموماً وبلاگ‌نویسان تنها روشی که برای بالا بردن بازدید وبلاگ خود می‌دانند، همین تبادل لینک است. با اینکه اگر همین کار هم به صورت اصولی انجام شود، بی‌فایده نیست. اما باید گفت که این روش دیگر چندان موثر نیست.

چه کار باید کرد تا تبادل پیوند موثرتر شود؟

اول از همه باید در نظر داشت که با وبلاگ‌هایی این تبادل را انجام دهید که از نظر موضوعی کاملاً مشابه وبلاگ شما باشند. یعنی پیوندی که از وبلاگی می‌گیرید، ارزش بالایی داشته باشد. این چنین است که ممکن است بازدیدکننده دائمی هم جذب نمایید.

فراموش نکنید که شما با قرار دادن پیوند وبلاگی دیگر، در بخش پیوندهای وبلاگ، در اصل نشانی آن را در تمام صفحات وبلاگ وارد کردید. پس اگر وبلاگی را در نظر داشته باشید که از نظر موتور جستجو نامعتبر و مخرب باشد، چون شما به آن پیوند دادید، رتبه‌ی وبلاگ شما هم پایین می‌آید. پس سعی کنید وبلاگی را لینک کنید و تقاضای تبادل لینک آن را قبول کنید که به کیفیت محتوای آن اطمینان دارید و می‌دانید که بازدیدکننده‌ها هم ممکن است از آن وبلاگ خوششان آید.

ولی باید متذکر شد که برای بالا بردن بازدید وبلاگ روش‌های بسیار بهتری از تبادل لینک وجود دارد. می‌توانید مقالات بیشتری از این دسته از سایت بلاگینگ را مطالعه کنید تا به این روش‌ها پی ببرید.