درج شکلک در وبلاگ با cheesebuerger

منتشر شده در ۱۰ اسفند, ۱۳۹۲ در دستۀ چندرسانه ای بدون دیدگاه
Rate this post

در گذشته راجع به شکلک‌های وبلاگ توضیحاتی داده شد و شما الان می‌دانید که چطور باید در نوشته‌های خود در وبلاگ شکلک بگذارید. اما در اینجا می‌خواهم سایتی دیگر را معرفی کنم که به شما خدمات شکلک‌گذاری(!) می‌دهد. ولی در ابتدا اگر خواسته باشم دربارۀ اهمیت درج شکلک در وبلاگ صحبت کنم، باید گفت؛ متن همیشه نمی‌تواند منظور نویسنده را به مخاطب، به صورت کامل و جامع، منتقل کند. بنابراین در این میان به ابزارهای کمکی دیگری هم نیاز دارید که یکی از آنها تصاویر هستند. شکلک‌ها هم در اصل نوعی عکس هستند، که حالات روحی نویسنده را به خواننده منتقل کرده و باعث درک بهتر او از مطلب می‌گردند.

استفاده از شکلک‌ها بدین منظور، مخصوصاً در وبلاگ‌ها بسیار رایج است و حتی نوشتۀ شما را زیباتر و خواناتر می‌کند. به چه دلیل؟ بگذارید مثالی بزنم؛ فرض کنید شما جمله‌ای را می‌نویسید و پس از آن یا داخل دوکمان (پرانتز) شکلک گریه را قرار می‌دهد. حالا خواننده می‌فهمد که حس شما از بیان این جمله چیست و با خواندن آن باید چطوری با شما ارتباط برقرار کند (گریه کند!!).

حالا می‌رسیم به اصل موضوع، که معرفی تارنمای cheesebuerger.de است و نحوۀ استفاده از محصولات آن. محصولات این سایت شکلک‌هایی هستند که بسیار هم متنوع‌اند. در درجۀ اول زمانی که وارد صفحۀ اصلی تارنما می‌شوید، باید روی پیوند Smilies کلیک کنید. اگر زبان تارنما انگلیسی نیست، می‌توانید از بالا سمت راست صفحه این کار را انجام دهید که شمایل کار مثل تصاویر زیر باشد:

نمای اصلی سایت cheesebuerger

نمای اصلی سایت cheesebuerger

حالا به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که شما قادر به دریافت نشانی شکلک برای مطالب وبلاگ خود هستید. دقت کنید شما برای درج شکلک در وبلاگ، فقط به نشانی اینترنتی آن نیاز دارید که با http شروع می‌شود. پس از آن با این نشانی اقدام به درج تصویر در وبلاگ خواهید کرد، دقیقاً مثل زمانی که می‌خواهید یک عکس را درون وبلاگ قرار دهید. پس، مثلاً در بلاگفا باید روی درج تصویر (از صفحۀ ویرایش نوشته) کلیک کنید و نشانی شکلک را هم به آن بدهید و تایید کنید. البته قبل از آن، حتماً از موجود بودن چشمکزن ویرایشگر در مکان مورد نظر مطمئن شوید که شکلک دقیقاً در همانجا ظاهر شود، نه در جای دیگر!

درج شکلک در وبلاگ با cheesebuerger

درج شکلک در وبلاگ با cheesebuerger

اما توضیحات اضافه راجع به شکلک‌های تارنمای cheesebuerger این است که؛ شما از سمت چپ صفحه باید دسته‌بندی شکلک‌ها را با یک بار کلیک انتخاب کنید. مثلاً من می‌خواهم شکلکی راجع به غذا را که مطابق با موضوع یکی از جمله‌های نوشتۀ من است را پیدا کنم. برای این کار باید از ستون دسته‌بندی سمت چپ روی Food کلیک کنم. مشاهده خواهم کرد که شکلک‌های مربوط به غذا و خوراکی‌ها بارگذاری می‌شود.

حالا با یک کلیک روی شکلک مورد نظر آن را انتخاب کنید تا کد نشانی آن در زیر صفحه نمایش داده شود (همان جایی که دورش خط قرمز کشیده شده). به دو طریق کد قابل نمایش است؛ اول UBB که برای نمایش شکلک در انجمن‌های اینترنتی لازم است و دومی URL Only که برای نمایش شکلک در دیگر بخش‌های وب، مثل وبلاگ، کاربرد دارد. شما روی مورد دومی کلیک کنید و نشانی‌ای که در جعبۀ متنی بالای آن ظاهر می‌شود را رونوشت (کپی) کنید. در ضمن، از بالا بخش شکلک‌ها می‌توانید نوع شکلک را (Smilies و یا Midis) به سلیقه‌ی خود انتخاب کنید. به نظر می‌رسد که Midisها زیباتر باشند.

حالا که نشانی اینترنتی شکلک را برداشتید، می‌توانید در بین نوشته‌های خود از آن استفاده کنید، به روشی که در مقالات قبلی و بالا گفته شد. امیدوارم درج شکلک در وبلاگ، این بار با استفاده از تارنمای cheesebuerger.de که در همۀ سایت‌ها و وبلاگ‌ها قابل استفاده است، را آموخته باشید.