تغییر قالب و ظاهر سایت بلاگینگ

منتشر شده در ۸ اسفند, ۱۳۹۲ در دستۀ اخبار و اطلاعیه ها ۲ دیدگاه
Rate this post

در این چند سالی که بلاگینگ -آموزش وبلاگ نویسی- با شما بود، پیشرفت خوبی داشت؛ اما نه به اندازه‌ای که انتظار می‌رفت. ولی در این مدت از نظرات شما فهمیدیم که باز هم بی‌تاثیر نبوده و افراد بسیاری از مقالات و آموزش‌های این پایگاه به خوبی استفاده کردند. البته هنوز جای کار بسیار دارد.

از همان ابتدایی که بلاگینگ راه‌اندازی شد، به فکر توسعه‌ی آن بودم، ولی مشکلات مانع این کار می‌شد که دستی به سر و روی آن بکشم. هدف از راه‌اندازی این سایت اینترنتی، ساخت یک منبع کامل برای وبلاگ نویسان فارسی‌زبان بود که می‌خواستند به صورت حرفه‌ای از ابتدایی‌ترین گام‌ها این مهارت را کسب کنند. برای همین هم بیشتر زمان را روی تولید محتوای تقریباً کامل گذاشتم.

تغییر قالب و ظاهر سایت بلاگینگ

تغییر قالب و ظاهر سایت بلاگینگ

این بود که نکات فنی از نظر پنهان ماند و حتی ظاهر سایت آنطور که درخور است تغییر نکرد. البته شاید برای شما جالب باشد که کلید این سایت به صورت کاملاً اتفاقی خورد و الان به نظر می‌رسد راهی بسیار پر فراز و نشیب ولی جذاب در پیش دارد که با کمک شما عزیزان خواهیم پیمود.

به همین دلایل، سعی شد یک قالب جامع تهیه شده و آن را سوار سایت کنم و ظاهر آن را تغییر داده تا کاربران هنگامی که در سایت زمان خود را سپری می‌کنند، احساس راحتی بیشتری برای خواندن و دنبال کردن آموزش‌ها داشته باشند. این شد که قالب سایت امروز تغییر کرد و امیدوارم از آن لذت ببرید.

لازم است توضیحاتی را راجع به اجزاء و امکانات ظاهر جدید ذکر کنم. در درجه‌ی اول بهتر است با فهرست آبی رنگ بالای صفحات آشنا شوید که کار آن رساندن شما به دسته مطالب سایت است. در اصل دسته‌بندی‌های سایت به آنجا منتقل شده و به صورت سلسله مراتبی چیده شده است. شما می‌توانید با کلیک روی یک عنوان از دسته نوشته‌ها، وارد آن دسته از مقالات شده و با کلیک روی عنوان هر مقاله، صفحه‌ی کامل آن نوشته را باز کنید.

نوار کناری سمت راست سایت حاوی امکانات جانبی بسیار کاربردی برای شماست. مثلاً آخرین نوشته‌ها برای شما در این نوار فهرست شده است. البته ممکن است که نحوه‌ی چیدمان آنها در آینده تغییر کند. نوار پایینی صفحات هم شامل برخی از ابزارهای دیگر و کاربردی سایت است که از آنها هم می‌توانید استفاده کنید.

در صفحه‌ی خود مطالب آموزشی علاوه بر پیوند به مقالات مرتبط، شما ستاره‌های امتیازی را مشاهده می‌کنید که می‌توانید با کلیک روی یک ستاره، امتیازی را از 1 تا 5 به آن نوشته بدهید که ما از کیفیت آن آگاه شده و اگر مطابق میل شما بود، از آن دست مقالات بیشتر منتشر کنم. یک کلیک فکر نکنم زمان زیادی از شما بگیرد!

در ضمن، به نوعی این پایگاه زیر مجموعه‌ای از گروه سایت‌های کاربر رایانه به نشانی ComputeUser.ir به حساب می‌آید که در حال آماده‌سازی و توسعه است. به همین دلیل قالب آن شبیه به شبکه است. در آینده‌ای نزدیک از آموزش‌های شبکه به صورت کامل می‌توانید استفاده کنید.

و در انتها اگر نظر و پیشنهادی در مورد هر کدام از امکانات سایت دارید در همین جا ذکر کنید تا اگر شد ترتیب اثر داده شود. از همه‌ی شما کاربران سایت Bloging.ir کمال تشکر را دارم.
جمال روح‌بخش