ابعاد متعارف تبلیغات تصویری

منتشر شده در ۶ فروردین, ۱۳۹۲ در دستۀ چندرسانه ای ۶ دیدگاه
3.5/5 - (2 امتیاز)

یکی از روش‌هایی که می‌توان با آن مخارج یک وبلاگ را تامین کرد، قرار دادن تبلیغات در وبلاگ است. برای گذاشتن تبلیغ در وبلاگ خود، علاوه بر احترام به اصول این مورد، روش‌های مختلفی هم برای این کار وجود دارد. یکی از روش‌های قرار دادن تبلیغات در وبلاگ، تبلیغات تصویری یا بنری است که به صورت عکس یا پویانمایی در بخش‌های مختلف قابل قرار دادن است. اما اینکه برای گذاشتن این تصاویر تبلیغاتی چه اصولی وجود دارد، موضوع مورد بحث این نوشته نیست؛ ولی می‌خواهیم در مورد ویژگی ابعاد متعارف تبلیغات تصویری صحبت کنیم.

شما به عنوان یک وبلاگ‌نویس، می‌خواهید با قرار دادن تبلیغات تصویریِ دیگران از این راه کسب درآمد کنید. البته که باید وبلاگ شما کاملاً پربازدید باشد. پس اگر الان روزی چند صد نفر بازدیدکننده دارید، شاید لازم باشد برای افزایش این مقدار بازدید کننده، بیشتر تلاش کنید و مطالب جذاب‌تر بنویسید.

یک نکتۀ مهم دیگر این است که در تعداد این تبلیغات اعتدال را رعایت کنید و سعی نکنید هر کجایی که دست‌تان رسید را با تبلیغات پر کنید. دقت کنید که بازدید کننده برای مطالب وبلاگ شما آمده است، نه تبلیغات. اما ما گوشه‌ای از وبلاگ را به امر تبلیغات برای کسب کمی درآمد اختصاص می‌دهیم که مشکلی ایجاد نمی‌کند.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، ما ابعاد مختلفی از تبلیغات تصویری را می‌بینیم که بسته به اینکه کجای وبلاگ را می‌خواهیم اختصاص به این کار بدهیم، باید یکی از اندازه های متعارف را انتخاب کنیم. برای دیدن عکس به اندازه اصلی روی آن کلیک کنید:

اندازه های استاندارد بنرهای تبلیغاتی در وبلاگ

شاید با خودتان بگویید که؛ “اندازه که مهم نیست! و بسته به جا و فضایی که داریم می‌توانیم یک بنر (Banner) طراحی کنیم و آن را در وبلاگ قرار دهیم.” اما باید گفت که عموماً این ابعاد دارای قوانین علمی هستند که هم شکیل‌تر هستند و هم تاثیرگذارتر. پس اگر قصد قرار دادن یک تبلیغ تصویری در وبلاگ‌تان را دارید، سعی کنید از این قوانین تخطی نکنید. البته این موضوع را خودتان هم می‌توانید امتحان کنید؛ یک تبلیغ با اندازه دلبخواه را بسازید و آن را در وبلاگ بگذارید و در جایی دیگر از یک تصویر با ابعاد متعارف استفاده کنید. خواهید دید عکسی که دارای اندازه متعارف است، بسیار زیباتر به نظر می‌رسد.

برخی از این اندازه‌ها مرسوم‌تر هستند، طوری که در بیشتر سایت‌ها و وبلاگ‌ها آنها را مشاهده می‌کنید. اما شما می‌توانید از یک اندازه استاندارد دیگر بسته به فضای موجود در وبلاگ خود استفاده کنید. مثلاً برای نوار کناری می‌توان از تبلیغات تصویری 120×60 استفاده کرد که در یک مکان کوچک چندین عکس قرار می‌گیرد.

در مورد نحوه قرار دادن تبلیغات در وبلاگ هم قبلاً مقاله‌ای منتشر شده است که می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به آن مراجعه نمایید.