آموزش ثبت نام در آپارات

منتشر شده در ۷ فروردین, ۱۳۹۲ در دستۀ چندرسانه ای ۲۴۰ دیدگاه
4.1/5 - (122 امتیاز)

در بخش‌های قبلی در مورد نحوه گذاشتن فیلم در وبلاگ توضیحاتی داده شد و پس از آموزش‌هایی که خواندید و دیدید، قادر بودید ویدئوهایی که دیگران در آپارات بارگذاری کرده بودند را بروی وبلاگ خود قرار دهید. اما اگر بخواهید یک ویدئو را که همینک بروی رایانه شماست در وبلاگ‌تان قرار دهید، باید چه کنید؟ اول باید یک حساب در آپارات برای خود بسازید و سپس آن فیلم و ویدئوهایی که می‌خواهید در وب برای همگان آشکار باشد را در آن حساب بارگذاری نمایید. دست آخر هم کد ویدئو را در وبلاگ خود قرار می‌دهید. به همین منظور در این نوشته طریقه ثبت نام در آپارات را همراه با تصویر به شما آموزش می‌دهیم.

ساخت یک حساب کاربری برای استفاده از امکانات یک سایت، از ساده‌ترین کارهایی است که هر کسی می‌تواند انجام دهد. اما شاید کسانی باشند که با این موضوع هم آشنا نیستند. بنابراین مهم دانستیم که آموزشی در این رابطه در بلاگینگ قرار دهیم.

برای ثبت نام در آپارات، در قدم اول به سایت www.aparat.com بروید و بروی دکمه آدمک در بالا سمت چپ صفحه اصلی (ورود- ثبت نام در آپارات) کلیک کنید. سپس بروی پیوند “ثبت‌نام کنید” کلیک نمایید.

آموزش ساخت یک حساب در آپارات

در این صفحه باید نشانی رایانامه یا ایمیل خود را وارد نمایید و سپس کد امنیتی را که در تصویر زیرین می‌بینید در محل مربوطه که با شماره ۲ مشخص شده است، وارد کنید. در انتها بروی ارسال اطلاعات کلیک نمایید.

آموزش ثبت نام در آپارات

حال به ایمیل خود مراجعه نموده و سپس بروی پیوندی که در داخل نامه‌ای که از طرف آپارات برای شما ارسال شده است کلیک نمایید. با این کار به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که ادامه کار ثبت نام شما دنبال می‌شود.

بخش اطلاعات ثبت نامی آپارات

در این صفحه باید اطلاعاتی که برای ساخت کانال مورد نیاز است را وارد کنید.

  1. نام کانال همان عنوان کانال شماست و باید به فارسی انتخاب شود.
  2. در بخش نام کابربری، یک عبارت انگلیسی را وارد کنید که هم مناسب باشد و هم کوتاه. این نام هم مورد شناسایی شما در سایت آپارات است و هم در نشانی کانال شما وجود خواهد داشت. این نام کاربری که انتخاب می‌کنید، غیر قابل تغییر است. پس دقت کنید و یک آدرس مرتبط با کاری که می‌خواهید انجام دهید را برگزینید. چرا که اگر خواسته باشید نشانی کانال‌تان را به کس دیگری بدهید، باید زیبا و به یاد ماندنی باشد. مثلاً نشانی سایت بلاگینگ در آپارات www.aparat.com/bloging می‌باشد.
  3. رمز عبور هم برای وارد شدن به بخش مدیریت لازم و ضروری است. از یک رمز قوی استفاده کنید.
  4. اگر وبلاگ یا سایتی دارید، نشانی آن را در بخش آدرس اینترنتی وارد نمایید.
  5. اگر توضیح تکمیلی و کامل کننده‌ای برای کانال خود دارید، می‌توانید آن را در این بخش بنویسید.
  6. کد امنیتی موجود در تصویر را در این بخش وارد کنید.
  7. در آخر هم، بروی ثبت نام کلیک کنید.

صفحه تکمیل ثبت نام در آپارات

بیشتر تنظیماتی که برای کانال خود در زمان ثبت نام انجام می‌دهید، در مواقع بعدی هم، از طریق بخش تنظیمات، می‌توانید آنها را ویرایش کنید. در انتها هم زمانی که به قسمت مدیریت آپارات وارد می‌شوید، خواهید دید که از آنجا قادر به انجام کارهای بسیاری، از جمله بارگذاری فیلم هستید.

پ.ن: برخی دوستان اذعان می‌کنند با اینکه ایمیل را درست وارد می‌کنند، ولی نامه‌ای به پست الکترونیک آنها ارسال نمی‌شود. به این خاطر است این عزیزان ایمیل را با www وارد می‌کنند. دوستان؛ ایمیل www ندارد و www فقط مختص آدرس‌های صفحات اینترنتی است، نه ایمیل!