پست ثابت چیست ؟

منتشر شده در ۱۳ شهریور, ۱۳۹۴ در دستۀ مبانی وبلاگ نویسی بدون دیدگاه
5/5 - (2 امتیاز)

حتماً شما هم می‌پرسید که پست ثابت چیست ؟ به طور خلاصه اگر خواسته باشیم پست ثابت را تعریف کنیم، باید گفت؛ پست ثابت به نوشته‌ای در وبلاگ گفته می‌شود که با در نظر گرفتن نمایش آخرین نوشته در بالاترین قسمت صفحات بایگانی وبلاگ، با انتشار نوشته‌های جدید پس از آن، همیشه در بالاترین قسمت قرار می‌گیرد.

یعنی مثلاً اگر امروز یک پست ثابت در وبلاگ خود ارسال کنید، تا زمانی که آن را از حالت ثابت خارج نکنید، در جاهایی از وبلاگ شما که مطالب را فهرست می‌کند، مثل صفحۀ اصلی وبلاگ شما، آن مطلب در بالاترین قسمت وبلاگ شما نمایش داده خواهد شد.

فلسفۀ استفاده از پست ثابت، جهت پر اهمیت نشان دادن یک نوشته است. مثلاً اطلاعیه‌ای که قرار است همۀ بازدید کنندگان وبلاگ شما ببینند. یا نوشته‌ای که پیوندهایی به قسمت‌های مهم وبلاگ شما دارد، یا حتی پیوندهای همۀ مطالب وبلاگ شما را در خود گنجانده است. ایده‌های زیادی وجود دارد که ما خواسته باشیم از پست ثابت در وبلاگ خود استفاده کنیم.

پست ثابت همان نوشته ثابت است که در جاهای مختلف ممکن است نام‌های مختلفی از آن شنیده باشید، که در هر صورت همۀ آنها یک معنی می‌دهند.

پست ثابت چیست

پست ثابت چیست ؟

چگونه پست ثابت ارسال کنیم؟

در سرویس‌های وبلاگ نویسی مختلف طریقۀ ارسال پست ثابت مختلف است. اما روال کار معمولاً به این صورت است که در هنگام ارسال پست، باید گزینه‌ای را کلیک کنید تا فعال شود و آن نوشته به عنوان پست ثابت در وبلاگ شما منتشر گردد. پست ثابت در بلاگفا را قبلاً توضیحاتش را خدمت شما دادیم.

اما در سرویس‌هایی که امکان ارسال پست ثابت به این روش را نمی‌دهند، شما باید در زمان نوشته دست برده و زمان نوشته را به جلو ببرید. تا آن نوشته به عنوان پست ثابت در وبلاگ شما منتشر گردد. از آنجایی که وبلاگ مطالب را بر اساس تاریخ انتشار آنها مرتب می‌کند، اگر تاریخ یک نوشته را مثلاً به یک سال جلوتر ببرید، تا زمان رسیدن تاریخ به آن زمان، آن نوشته در بالاترین قسمت وبلاگ شما نمایش داده می‌شود.

سرویس‌هایی مثل پرشین بلاگ این گونه از پست ثابت پشتیبانی می‌کنند و گزینه ای برای انتشار نوشتۀ ثابت ندارند. اما در هر صورت شما قادرید به یکی از روش‌های مذکور در بالا پست ثابت در وبلاگ ارسال کنید.

حال که دانستید پست ثابت چیست بهتر است با دیگر مقالات آموزشی بلاگینگ هم همراه باشید. آموزش‌های خوب و رایگانی را برای شما تهیه دیدیم.