ورود و خروج از بخش مدیریت پرشین بلاگ

منتشر شده در ۲۳ شهریور, ۱۳۹۳ در دستۀ پرشین بلاگ ۴ دیدگاه
3.7/5 - (3 امتیاز)

هر وبلاگ برای خود دارای یک بخشی به نام مدیریت وبلاگ است. صاحب و نویسندۀ وبلاگ می‌تواند از آن طریق اقدام به مدیریت وبلاگ خود کند. مدیریت وبلاگ، مثل دیگر صفحات اینترنتی یک صفحه است که فقط اشخاص خاصی با دارا بودن رمز عبور قادر به وارد شدن به آن هستند. بدین صورت از دستکاری‌های بی‌جا جلوگیری شده و فقط صاحب وبلاگ می‌تواند وارد این بخش از وبلاگ شود.

ورود به حساب خود در پرشین بلاگ

اگر قبلاً حساب خود را در پرشین بلاگ ساختید، حالا وقت آن است که وارد حساب خود شوید. بدین منظور راه‌های مختلفی وجود دارد که در اینجا با آنها آشنا خواهید شد.

اولین راه برای ورود به حساب، مراجعه به صفحۀ اول پرشین بلاگ و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در قسمت‌های username و password بالای صفحه، و سپس کلیک روی دکمۀ Enter است. با این کار اگر نام کاربری و رمز عبور خود را به درستی وارد کرده باشید، فوراً به صفحۀ مدیریت مرکزی هدایت خواهید شد.

صفحۀ اصلی پرشین بلاگ برای ورود به سایت

صفحۀ اصلی پرشین بلاگ برای ورود به سایت

راه دیگر این است که از طریق فهرست بالای صفحه، روی پیوند “ورود به سایت” کلیک کنید. شکل آن را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید. حالا وقت آن است که مثل دفعۀ قبل، شناسه کاربری و کلمه عبور خود را وارد کنید و روی ورود کلیک کنید.

صفحۀ ورود به پرشین بلاگ

صفحۀ ورود به پرشین بلاگ

استفاده از هر کدام از روش‌های بالا هیچ فرقی با هم ندارد و بهترین کار این است که نشانی صفحۀ ورود به سایت را در علاقه‌مندی‌های مرورگر خود ذخیره کنید تا در دفعات بعدی تنها با یک کلیک و بدون اینکه خواسته باشید دستی نشانی سایت پرشین بلاگ را در نوار آدرس مرورگر وارد کنید، مستقیماً وارد صفحۀ ورود به سایت شوید.

اما گزینۀ مرا به خاطر بسپار چه کاری انجام می‌دهد؟ زمانی که صفحۀ ورود به سایت برایتان باز می‌شود، زیر جعبه‌های شناسه و کلمه عبور، یک گزینه به نام “مرا به خاطر بسپار” وجود دارد. اگر قبل از اینکه روی ورود کلیک کنید، این گزینه را فعال کنید، دفعات بعدی که به سایت پرشین بلاگ مراجعه می‌کنید، دیگر نیازی نیست که مجدد شناسه کاربری و کلمه عبور را وارد نمایید. چرا که مشخصات شما داخل یک فایل کوکی روی مرورگر شما ذخیره خواهد شد و به مجرد اینکه وارد سایت پرشین بلاگ شدید، سیستم شما را خواهد شناخت. پس این گزینه به درد کسانی می‌خورد که زیاد وارد بخش مدیریت وبلاگ خود می‌شوند.

خروج از حساب پرشین بلاگ

گاهی اوقات پس از اینکه کارتان با حساب کاربری‌تان تمام شد، ضروری است که از حساب خود خارج شوید. خارج شدن از حساب به این معنی است که با آن رایانه کس دیگری نتواند وارد حساب شما شود، مگر اینکه مجدد شناسه کاربری و کلمۀ عبور را وارد کند. این حالت زمانی پیش می‌آید که شما از طریق رایانه‌های عمومی مثل کافی‌نت‌ها وارد حساب کاربری خود شدید. در این حالت اگر از حساب خود خارج نشوید، شخص دیگری که پس از شما پشت همان رایانه می‌نشیند، می‌تواند به حساب شما و وبلاگ‌های‌تان دست ببرد.

ولی اگر با رایانۀ شخصی خود وارد حساب پرشین بلاگ می‌شوید، در این حالت شاید نیازی نداشته باشید که از حساب خود خارج شوید. چرا که شخص دیگری به رایانۀ شما دسترسی ندارد.

برای خروج از حساب خود، به چند روش می‌توانید اقدام نمایید. اگر در صفحۀ اصلی سایت هستید، پیوند خروج در بالاترین قسمت صفحه نمایان است. با کلیک روی آن می‌توانید از حساب خارج شوید. اما اگر در صفحۀ مدیریت مرکزی یا بخش‌های وبلاگ‌های خود هستید با کلیک روی Logout یا خروج از سایت می‌توانید این کار را انجام دهید.

خروج از پرشین بلاگ

خروج از پرشین بلاگ

زمانی هم که از سایت خارج شدید، برای ورود مجدد باید به یکی از روش‌هایی که ذکر شد اقدام کنید. به همین صورت ورود و خروج از بخش مدیریت پرشین بلاگ را یاد گرفتید.