ثبت دستی وبلاگ در گوگل

منتشر شده در ۳۰ فروردین, ۱۳۹۲ در دستۀ بهینه سازی وبلاگ - SEO ۱۶۶ دیدگاه
4.4/5 - (50 امتیاز)

در نوشته‌ی قبلی با عنوان ثبت وبلاگ در Google، در مورد اینکه چگونه و چطور وبلاگ خود را در گوگل ثبت کنیم و پیوند خود را در لابلای نتایج صفحه‌ی جستجو قرار دهیم، نکاتی را متذکر شدیم. با این وجود خیلی از افراد قانع نشده و دوست دارند به یک روش ملموس اقدام به ارسال وبلاگ خود به گوگل کنند، که در این نوشته به ثبت دستی وبلاگ در گوگل اشاره خواهیم کرد؛ که شما باید به صفحه Webmaster Google خود در حساب Gmail وارد شده و نشانی وبلاگ خود را در آنجا ثبت کنید.

زمانی که در گوگل عبارت ثبت وبلاگ در گوگل را جستجو می‌کنید، به صفحه‌ای در نتایج جستجو برخورد خواهید کرد که صفحه‌ای از سایت گوگل است. نمای این صفحه همانند عکس زیر است:

ثبت وبلاگ در گوگل

اگر از این صفحه برای ارسال نشانی وبلاگ خود به گوگل استفاده کنید، شما را به بخش دیگری هدایت خواهد کرد که زیر مجموعه‌ی Webmaster Google است. برای استفاده از این بخش هم حتماً باید یک حساب گوگل یا Gmail داشته باشید. به همین دلیل ما در ادامه مستقیم به صفحه‌ی انگلیسی ثبت سایت در گوگل اشاره خواهیم کرد.

برای ثبت وبلاگ در گوگل شما به صفحه‌ی ثبت وبلاگ در سایت گوگل مراجعه می‌کنید و به سادگی هر چه تمام‌تر نشانی وبلاگ خود را در آنجا درج می‌کنید. برای این کار اینجا کلیک کنید. اگر با وارد شدن به این صفحه از شما خواسته شد که با استفاده از نام کاربری و رمز عبور وارد حساب Gmail خود شوید، این کار را بکنید.

در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود باید نشانی وبلاگ یا سایت خود را همراه با http:// وارد کرده و پس از پر کردن کلمه امنیتی در جعبه‌ی زیرین کد امنیتی، دکمه “Submit Request” را کلیک کنید. بهترین کار این است که صفحه‌ی اول وبلاگ را باز کرده و نشانی آن را دقیقاً Copy کنید و در اینجا بچسبانید. اگر کد برای شما ناخوانا است، بروی دکمه‌ی دو فلش کلیک کنید تا یک عکس دیگر برایتان بارگذاری شود.

درج وبلاگ در گوگل

لازم نیست برای تک تک صفحات وبلاگ این کار را انجام دهید. همین که صفحه‌ی اول وبلاگ را در گوگل ثبت کردید، خزنده‌ی موتور جستجو به صورت خودکار دیگر صفحات را هم بازبینی خواهد کرد.

در نهایت اگر یک نوار زرد رنگ مانند تصویر بالا برایتان باز شد که نشان دهنده‌ی موفقیت آمیز بودن کار بود، کار شما در ثبت وبلاگ در گوگل تمام است. حال باید صبر کنید و ببینید که آیا گوگل وبلاگ یا سایت شما را به فهرست خود وارد می‌کند یا خیر؛ که به احتمال زیاد این کار را خواهد کرد.