شکلک های وبلاگ با pic4ever

منتشر شده در ۳ اردیبهشت, ۱۳۹۲ در دستۀ چندرسانه ای ۹ دیدگاه
4.3/5 - (6 امتیاز)

شکلک ها، عکس‌های کوچکی هستند که یا به صورت ثابت و یا متحرک‌اند و برای منظور خاصی به کار گرفته می‌شوند. از این شکلک ها در هر جایی می‌توان استفاده کرد، که عمده استفاده آنها در مطالبی است که همراه با آنها می‌خواهیم احساس خود را هم منتقل کنیم و این کار را به تنهایی با کلمات نمی‌توانیم انجام دهیم. وبلاگ نویسان بسیاری از شکلک‌ها در وبلاگ خود استفاده می‌کنند تا آن را جذاب‌تر کنند و خواننده را بهتر همراهی نمایند. در اینجا ما به شما راه حل ساده‌ای را آموزش خواهیم داد تا از شکلک‌های موضوعی برای زیباتر و مفهومی‌تر کردن مطالب استفاده کنید.

شکلک‌ها را شما در جاهای مختلفی دیده‌اید. زمانی که ایمیلی را برای دوست خود ارسال می‌کنید، همراه آن می‌توان از شکلک‌ها هم استفاده کرد. اما این شکلک‌ها در اصل چه هستند؟ شکلک‌ها عکس‌های کوچک و ساده‌ای هستند که بیشتر از نوع متحرک‌اند، شما هم می‌توانید آنها را طراحی کنید؛ البته نیاز به مهارت خاص خود را دارد.

پس برای قرار دادن شکلک در نوشته‌ی وبلاگ، کافی است به روش‌هایی که قبلاً گفته شد، عکسی را در مقاله بگنجانیم. اما در این مورد شاید لازم باشد از عکس‌های خاصی استفاده نماییم، ولی ماهیت آنها با دیگر تصاویر فرقی نمی‌کند. معمولاً تصاویر متحرک با پسوند gif هستند و شما باید از آنها برای نشان دادن احساس خود استفاده کنید.

 

پس با نحوه‌ی قرار دادن عکس در نوشته آشنا هستید، حال باید به دنبال منبعی باشیم که شکلک‌هایی را برای ما داشته باشد. در اینجا ما سایت www.pic4ever.com را معرفی می‌کنیم که در این سایت شما تمامی شکلک‌هایی را که نیاز دارید را پیدا می‌کنید. این سایت متشکل از 15 صفحه است که بسته به نیاز خود برای پیدا کردن شکلک مورد نظر، باید به صفحه‌ی مربوطه مراجعه کرده و سپس کد آن را بردارید. نترسید استفاده از امکانات این سایت رایگان است.

سایت pic4ever.com

برای هر شکلک، علاوه بر عکس پیش نمایشی که از آن موجود است، 3 نوع کد هم وجود دارد که در اصل نشانی اینترنتی همان شکلک است. اگر می‌خواهید شکلک را در یک انجمن قرار دهید، باید کد موجود در ستون Forum را بردارید. ولی اگر می‌خواهید در وبلاگ خود قرار دهید، باید یا از ستون HTML یا URL اقدام کنید. از هر دوی این آخری می‌توانید برای گذاشتن شکلک در وبلاگ استفاده کنید، ولی راحت‌ترین کار این است که نشانی را از ستون URL برداشته و با کلیک بروی دکمه‌ی درج تصویر در ویرایشگر وبلاگ، نشانی آن را در بخش “آدرس تصویر” وارد کنید، و بروی دکمه‌ی تایید کلیک نمایید. دقت کنید که قبل از قرار دادن شکلک، حتماً باید اشاره گر را در مکانی از نوشته قرار دهید که می‌خواهید شکلک شما در آنجا ظاهر شود. ضمناً موارد فاصله‌ها و ترکیب بندی را پُر نکنید.

گذاشتن شکلک در وبلاگ بلاگفا

حال که با نحوه قرار دادن شکلک در وبلاگ آشنا شدید، باید به نکاتی هم توجه کنید. اول این که از استفاده بی جا و زیاد از شکلک در صفحه اجتناب کنید؛ مخصوصاً اگر از نوع متحرک باشد. زمانی که شما یک تصویر متحرک را لابلای نوشتن می‌گذارید، حواس خواننده را پرت کرده و او نمی‌تواند دقیقاً منظور نوشته‌ی شما را درک کند.

ثانیاً، سعی کنید مرتبط با احوال خود با یک جمله یا بند از شکلک مرتبط استفاده کرده تا خواننده با شما هم احساس شود. این به پایداری در کار شما بسیار کمک می‌کند.

در ضمن، شاید برای متن‌های رسمی‌تر که نوشته می‌شود، استفاده از شکلک چندان جایز نباشد که این موارد به صلاحدید خودتان بر می‌گردد. در انتها امیدواریم با شکلک های وبلاگ بتوانید ارزش بیشتری به خوانندگان خود بدهید، نه این که آنها را خسته کنید!