آموزش درج تبلیغات در وبلاگ

منتشر شده در ۵ مهر, ۱۳۹۱ در دستۀ چندرسانه ای ۵۰ دیدگاه
4.1/5 - (81 امتیاز)

گذاشتن تبلیغ در وبلاگ یکی از راه های کسب درآمد از وبلاگهایی است که به تعداد خوبی از بازدیدکننده دست پیدا کرده‌اند. بدین منظور باید راهی پیدا کرد که بتوانیم به ساده ترین شیوه درج تبلیغات در وبلاگ را انجام دهیم. البته برای این کار در سرویس های وبلاگ فارسی، دست ما چندان باز نیست، ولی کار نشد ندارد.

اول از همه باید مشخص کنید که چه نوع تبلیغاتی را می‌خواهید در وبلاگ قرار دهید؟ تبلیغات متنی یا تصویری؟ برای درج تبلیغات متنی می‌توان از همان قابلیت لینک دوستان استفاده کرد. ولی اگر فکر می‌کنید که این شکل چندان مناسب نیست، می‌توانید در قالب وبلاگ دست برده و شکل نمایش پیوندها را تغییر دهید. مثلاً می‌توان جعبه هایی را درست کرد که رنگ پس‌زمینه داشته و در بالا دارای عنوان و زیر آن توضیحاتی وجود داشته باشد تا زمانی که بروی عنوان کلیک شود، به سایت مقصد هدایت گردد.

آموزش درج تبلیغات در وبلاگ

نحوه درج تبلیغات در وبلاگ

نوع دیگر تبلیغات متنی این است که شما آنها را در قالب وبلاگ خود قرار داده و آن را بروزرسانی کنید. بدین شیوه کار شما سخت‌تر می‌شود و این تبلیغ بدون کنترل شما در تمامی صفحات قابل مشاهده است. این که در کجای صفحه وبلاگ شما این تبلیغ دیده شود، بستگی به موقعیت کد تبلیغ در قالب وبلاگ دارد.

و اما استفاده از تبلیغات گرافیکی یا تصویری شاید جذاب تر باشد و خواستار بیشتری داشته باشد. برای گذاشتن این نوع تبلیغ در وبلاگ به صورت کلی، فقط یک راه دارید. آن هم ویرایش قالب وبلاگ است. کدهای قالب را درون یک ویرایشگر متن باز کنید و کد تصویر همراه با پیوند را در مکان مورد نظر خود قرار دهید. بدین گونه تبلیغ شما که به عنوان مثال یک عکس می‌باشد، در تمامی صفحات وبلاگ شما قابل دیدن است. معمولاً می‌توانید این کار را در نوار کناری وبلاگ انجام دهید که جای مناسبی است.

گذاشتن تبلیغ تصویری به صورت تکی در یک نوشته هم امکان پذیر است. زمانی است که می‌خواهید تبلیغ مرتبط با موضوع یک مبحث را در کنار آن قرار دهید که برای انجام این کار، باید هنگام ارسال هر نوشته، درون آن یک عکس همراه با پیوند تبلیغاتی هم داشته باشد. که این کار خیلی زمان بر است.

یک نوع دیگر از تبلیغات که شما می‌توانید در پایگاه خود بگذارید، این است که برای هر محصول در بین نوشته های خود، یک مقاله منتشر کنید. استفاده از این شیوه بخصوص اگر از سیستم های همکاری در فروش استفاده می‌کنید، بسیار موثر است. البته بهتر است این نوشته ها را در دسته ای بنام فروشگاه یا محصولات قرار دهید تا از نوشته های دیگر قابل تمایز باشند.

و در انتها نکاتی را که در مورد درج تبلیغات در وبلاگ به ذهن می‌رسد را یادآور می‌شوم. اول از همه دقت کنید که در تبلیغات زیاده روی نکنید. استفاده از تبلیغات خیره کننده مختلف، کاربر شما را فراری می‌دهد و مطمئن باشید که وی دیگر به وبلاگ شما باز نمی گردد.

استفاده از تبلیغات مرتبط، هم فروش آن کالا را زیاد می‌کند و هم کمتر به وبلاگ شما صدمه می‌زند. در کنار تبلیغات از دادن نوشته های جذاب فراموش نشود تا ذهنیت بازدید کنندگان قدیمی نسبت به  شما خراب نشود. برای دستکاری قالب وبلاگ هم، قبل از این که کاری را انجام دهید، از آن یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، تا اگر قالب خراب شد، قادر به تعویض آن با نسخه اصلی باشید.