مدیریت مطالب قبلی در پرشین بلاگ

منتشر شده در ۱ تیر, ۱۳۹۴ در دستۀ پرشین بلاگ بدون دیدگاه
Rate this post

مطالب و نوشته‌هایی که قبلاً در وبلاگ پرشین بلاگ خود منتشر کردید، در محلی به نام مدیریت مطالب قبلی در قسمت مدیریت وبلاگ پرشین بلاگ برای مشاهده و اعمال تغییرات روی آنها موجود هستند. از این قسمت می‌توانید نوشته‌های قبلی وبلاگ را مشاهده، حذف و ویرایش کنید. یا نظرات مختص همان مطلب را در صفحه‌ای دیگر شاهد باشید.

مدیریت مطالب قبلی در پرشین بلاگ

مدیریت مطالب قبلی در پرشین بلاگ

از صفحۀ Home یا بخش اصلی مدیریت وبلاگ‌های پرشین بلاگ، روی عنوان وبلاگی که قصد مدیریت مطالب قبلی آن را دارید کلیک کنید تا به صفحۀ مدیریت مطالب قبلی همان وبلاگ منتقل شوید. اگر در قسمت دیگری از بخش مدیریت وبلاگ هستید، از نوار سمت راست روی مدیریت مطالب قبلی کلیک نمایید.

بالاخره، در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، فهرست تمامی نوشته‌هایی که تا به اینجا در وبلاگ منتشر کردید را می‌توانید ببینید. با کلیک روی عنوان هر نوشته، فقط متن آن در همان جا فوراً به شما نشان داده می‌شود. این قابلیت برای زمانی که به دنبال یک محتوای خاص در بین نوشته‌هایتان هستید، بسیار مفید است.

مشخصات هر نوشته، از قبیل تاریخ و ساعت ارسال و همچنین تعداد نظرات آن را در زیر می‌توانید مشاهده کنید. اما سه دکمۀ ویرایشی مختص همان مطلب در گوشه پایین سمت راست هر نوشته وجود دارد که هر کدام کاری را روی همان نوشته انجام می‌دهند.

اولین دکمه از سمت چپ که نمادی با یک ضربدر قرمز رنگ روی آن است، برای حذف کردن آن مطلب کاربرد دارد. پس از کلیک روی این دکمه، یک پنجرۀ محاوره‌ای برای گرفتن تایید از شما باز می‌شود که با کلیک روی OK عملیات حذف مطلب انجام می‌گردد.

دومین دکمه، برای ویرایش همان نوشته است که با یک قلم زرد رنگ از دیگر دکمه‌ها متمایز شده است. با کلیک روی این دکمه، شما مجدداً به صفحۀ ویرایش همان نوشته منتقل خواهید شد. شکل و شمایل آن صفحه، دقیقاً برابر با صفحۀ ارسال مطلب جدید در پرشین بلاگ است. می‌توانید مقالۀ آموزشی آن را با دقت مطالعه نمایید.

و برای مشاهدۀ صفحۀ همان مطلب، می‌توانید روی دکمۀ سومی که با یک ذره‌بین مشخص شده است کلیک کنید. علاوه بر این سه دکمه، اگر نوشته‌ای حاوی نظری از سوی بازدیدکنندگان وبلاگ باشد، یک دکمۀ دیگر برای مشاهدۀ نظرات همان مطلب برای شما ظاهر خواهد شد.

این بود از نحوۀ کار کردن با ابزارهای صفحۀ ویرایش مطالب قبلی در وبلاگ پرشین بلاگ. البته در بالای این صفحه ابزارهایی برای جستجو در بین تمامی نوشته‌های وبلاگ وجود دارد. شما با مشخص کردن شاخص‌های خود، قادرید از بین تمامی مطالب وبلاگ، آنهایی که مد نظرتان است بیرون بکشید و ویرایشی را روی آنها انجام دهید. با مقالات دیگری از مجموعه آموزش پرشین بلاگ همراه بلاگینگ باشید.