مدیریت کلمات کلیدی در پرشین بلاگ

منتشر شده در ۱۳ دی, ۱۳۹۴ در دستۀ پرشین بلاگ بدون دیدگاه
1/5 - (1 امتیاز)

در پرشین بلاگ شما تنها از طریق کلمات کلیدی است که می‌توانید نوشته‌های وبلاگ خود را دسته بندی کنید. در اصل این قابلیت به جای دسته بندی کار می‌کند که نوعی بایگانی برای وبلاگ است. در این نوشته قصد داریم با بخش مدیریت کلمات کلیدی در پرشین بلاگ و نحوۀ مدیریت کلمات کلیدی وبلاگ به طور کامل آشنا شویم.

از قسمت مدیریت کلمات کلیدی در پرشین بلاگ شما دو تا کار می‌توانید انجام دهید:

  1. ویرایش کلمات کلیدی؛ به این معنی که می‌توانید نام یک کلمه کلیدی را به یک نام دیگر تبدیل کنید.
  2. حذف کلمات کلیدی؛ حذف یک کلمه کلیدی از وبلاگ که به معنی حذف نوشته‌های مربوط به آن کلمه کلیدی نیست!
مدیریت کلمات کلیدی در پرشین بلاگ

مدیریت کلمات کلیدی در پرشین بلاگ

ویرایش کلمات کلیدی

فرض می‌کنیم شما از قبل هنگامی که در حال نوشتن مطالب وبلاگ خود بودید، برای آنها کلمات کلیدی را تعیین کردید که یکی از آنها کلمۀ کلیدی X است. حالا تصمیم می‌گیرید که کلمه کلیدی X را به Y تبدیل کنید. برای این کار چه راه حلی به ذهنتان می‌رسد؟ لابد فکر می‌کنید باید تک تک نوشته‌های آن کلمه کلیدی را ویرایش کنید!

خیر! یکی از بهترین کارها این است که وارد صفحۀ مدیریت کلمات کلیدی همان وبلاگ شده و از قسمت ویرایش کلمات کلیدی این کار را انجام دهید. برای این کار از فهرست اول یکی از کلمات کلیدی که از قبل ساختید را انتخاب کرده و در جعبۀ دوم نام جدید کلمۀ کلیدی را بنویسید. سپس روی دکمۀ ذخیره کلیک کنید.

نکته: دقت کنید با تغییر نام کلمات کلیدی در وبلاگ پرشین بلاگ، احتمال اینکه صفحاتی از وبلاگ شما نشانی‌شان تغییر کند وجود خواهد داشت که اگر از قبل با آن صفحات از موتور جستجو یا جایی دیگر ورودی داشته باشید، آن ورودی‌ها را از دست خواهید داد. پر اگر در انجام این کار اجبار وجود داشت دست به کار شوید.

حذف کلمات کلیدی

اما برای حذف کلمات کلیدی در پرشین بلاگ باید از این بخش یکی از کلمات کلیدی را از فهرست کشویی انتخاب کنید و روی دکمۀ حذف کلیک کنید. هنگام حذف کردن کلمات کلیدی، نوشته‌هایی که در آن دسته قرار دارند حذف نمی‌شوند و از این بابت نگرانی وجود ندارد. اما نکته‌ای که در بالا برای تغییر کلمات کلیدی گفته شد، برای این مورد هم صدق می‌کند. پس با توجه خاصی مبادرت به حذف کلمه کلیدی در وبلاگ پرشین بلاگِ خود کنید.

مدیریت کلمات کلیدی در پرشین بلاگ شامل همین موارد بود که با طور کامل با آنها آشنا شدید. به غیر از این، به صورت اختصاصی برای هر نوشته دست شما جهت تغییر کلمات کلیدی همان مطلب (در صفحۀ ویرایش یادداشت) باز است.