ذخیره خودکار پیش نویس نوشته در پرشین بلاگ

منتشر شده در ۱۵ اردیبهشت, ۱۳۹۴ در دستۀ پرشین بلاگ بدون دیدگاه
Rate this post

فکر نکنم چندان جالب باشد وقت زیادی را برای نوشتن یک مطلب بگذارید و بر اثر یک اتفاق، تمامی آن نوشته را از دست بدهید! 🙁 به همین دلیل است که نرم افزارهای ویرایش متن، قابلیتی به نام ذخیره سازی خودکار (AutoSave) دارند که به صورت خودکار نوشته‌های شما را ذخیره می‌کنند. به همین منظور، یکی از امکانات پرشین بلاگ این است که قابلیت ذخیره سازی خودکار را به شما می‌دهد، تا هیج وقت مطالب نیمه کارۀ خود را بر اثر یک اتفاق، مثل بسته شدن مرورگر، از دست ندهید.

ذخیره خودکار پیش نویس نوشته در پرشین بلاگ

ذخیره خودکار پیش نویس نوشته در پرشین بلاگ

همانطور که می‌دانید، سرویس‌هایی مثل بلاگفا، امکان ذخیره خودکار پیش نویس ندارند. یعنی هر زمان که سربرگ مرورگر شما بسته شود، تمامی زحماتی که برای نوشتن کشیدید، از بین خواهد رفت. خیلی از اوقات شاهد بودید که مرورگر شما به صورت اتفاقی بسته می‌شود. یا اصلاً برق منزل یا محل کار شما می‌رود. در این شرایط که سرویس وبلاگ دهی امکان ذخیره خودکار پیش نویس را به شما نمی‌دهد، می‌توانید ابتدا متن نوشته را داخل یک سند Word ذخیره کنید، سپس آن را درون وبلاگ منتشر کنید.

اما در پرشین بلاگ، ذخیره خودکار پیش نویس فعال است و شما در صفحۀ ارسال مطلب جدید، می‌توانید پی به این موضوع ببرید.

ذخیره سازی خودکار پیشنویس پرشین بلاگ

ذخیره سازی خودکار پیشنویس پرشین بلاگ

اگر ذخیره خودکار پیشنویس فعال باشد، جلوی آن عبارت [فعال] نوشته است. اگر می‌خواهید غیرفعالش کنید، روی [فعال] کلیک کنید. وضعیت آخرین ذخیره سازی خودکار را هم در زیر جعبۀ متن نوشته، مشاهده می‌کنید. حالا اگر به قسمت مدیریت مطالب قبلی بروید، خواهید دید نوشته‌ای با عنوان و متنی که تا به حالا نوشتید، به حالت پیش نویس در فهرست مطالب وجود دارد.

این امکان آنقدر مفید است که خیال شما را بابت از بین رفتن مطالبی که تا الان نوشتید راحت می‌کند و شما می‌توانید تمام تمرکز خود را فقط روی محتوای مطلب بگذارید.