درج کدهای اختصاصی جاوا اسکریپت در پرشین بلاگ

منتشر شده در ۲۲ آبان, ۱۳۹۴ در دستۀ پرشین بلاگ ۲ دیدگاه
Rate this post

کدهای جاوا اسکریپت امکانات بیشتری را برای وبلاگ ما به همراه می‌آورند. مثلاً فرض می‌کنیم می‌خواهیم از یک سایت آمارگیر استفاده کرده تا آمار بازدیدهای وبلاگ ما را جمع آوری کرده و به ما نشان دهد. در این فرضیه، سایت آمارگیر کد جاوا اسکریپتی را به ما می‌دهد که باید درون وبلاگ خود قرار دهیم. جایگاهی از وبلاگ پرشین بلاگ که محل قرار گیری کدهای جاوا اسکریپ است، صفحۀ درج کدهای اختصاصی جاوا اسکریپت می‌باشد.

طبق آموزش‌های گذشته وارد قسمت مدیریت پرشین بلاگ شده و از فهرست سمت چپ صفحه روی پیوند کدهای اختصاصی (جاوا) کلیک نمایید. اینجا منظور از جاوا، همان جاوا اسکریپت است. جاوا یک نوع زبان برنامه نویسی دیگر است و با جاوا اسکریپت که زبان برنامه نویس مرورگر اینترنتی است فرق می‌کند.

درج کدهای اختصاصی جاوا اسکریپت در پرشین بلاگ

درج کدهای اختصاصی جاوا اسکریپت در پرشین بلاگ

در صفحۀ افزودن کدهای اختصاصی، باید کد جاوا اسکریپتی که از سامانه‌های دیگر دریافت کردید را وارد کنید. دقت داشته باشید که در لحظه می‌توانید چندین کدِ جاوا اسکریپت را درون این جعبه وارد کنید. البته حتماً بین هر کد چند خطی فاصله بگذارید. این کار باعث می‌شود که اگر بعدها خواستید یکی از کدها را حذف کنید، قادر به شناسایی کدهای باشید.

با کلیک روی دکمۀ پیش نمایش اگر کد شما دارای ابزار گرافیکی، می‌توانید پیش نمایش آن را در یک سربرگ دیگر ببینید. در هر صورت اگر تغییراتی که در این صفحه ایجاد کردید، متناسب است باید روی ذخیره کلیک کرده تا تنظیمات با یک بار بارگذاری مجدد صفحه ذخیره گردد. به هشدارها و توضیحاتی هم که در بالا و پایین این صفحه داده شده است می‌توانید توجه کنید.

از جمله کدهای ابزارهایی که در سامانه‌های ابزارهای جانبی وبلاگ برای افزودن امکاناتی به وبلاگ عرضه می‌شوند، به قرار زیر است:

  • ابزار آمارگیر وبلاگ
  • ابزار نظرسنجی وبلاگ
  • ابزار زیباسازی اشاره‌گر موشواره
  • ابزار رتبه سنجی وبلاگ
  • ابزار امتیاز دهی
  • و ابزارهای دیگری که می‌توانید از آنها استفاده کنید و به نوعی به امکانات وبلاگ شما اضافه خواهند کرد.