درج لینک در نوشته پرشین بلاگ

منتشر شده در ۲۷ اردیبهشت, ۱۳۹۴ در دستۀ پرشین بلاگ ۳ دیدگاه
5/5 - (1 امتیاز)

شما از درون متن وبلاگ خودتان، می‌توانید به صفحات دیگر از وبلاگ خود و یا وبلاگ دوستان خود پیوند دهید. به این معنا که بازدیدکنندگان با کلیک روی پیوندهای ما بین کلمات نوشتۀ شما، به یک صفحۀ اینترنت دیگر بروند. هر چند در مطالب قبلی، به طور کلی راجع به این موضوع صحبت کردیم. اما این نوشته به طور اختصاصی راجع به درج لینک در نوشته پرشین بلاگ می‌باشد.

معمولاً در وبلاگ به دو صورت می‌توانید لینک یا پیوند درج کنید. روش اول قرار دادن یک پیوند درون متن مطالب وبلاگ شماست. روش دوم استفاده از امکان پیوندهای وبلاگ برای گذاشتن پیوند به یک سایت یا وبلاگ دیگر است. معمولاً پیوند درون مطلب، برای ارجاع به مطالب توضیحی راجع به یک موضوع خاص داده می‌شود. البته می‌تواند برای معرفی یک وبلاگ یا سایت هم از آن استفاده کنید. اما باید دقت داشته باشید، گذاشتن یک لینک با استفاده از قابلیت پیوندهای وبلاگ در نوار کناری وبلاگ، باعث می‌شود آن پیوند در تمامی صفحات وبلاگ شما به نمایش درآید.

برای درج لینک در نوشته پرشین بلاگ به صفحۀ ویرایش یادداشت یا ارسال یادداشت جدید رفته و متن مورد نظر خود را وارد کنید. حالا ویرایش‌های مد نظر خود را روی آن انجام دهید. ولی برای درج لینک کافی است یک قسمت از متن را انتخاب کرده و روی دکمۀ درج/ویرایش لینک کلیک کنید. در تصویر زیر مراحل کار کاملاً روشن است.

درج لینک در نوشته پرشین بلاگ

درج لینک در نوشته پرشین بلاگ

پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود، برای تنظیمات آن لینک است. باید نشانی صفحۀ مقصد را روبروی آدرس پیوند وارد کنید و توضیحات اضافی راجع به آن پیوند را روبرو عنوان وارد کنید. عنوان زمانی به کاربر نشان داده می‌شود که کاربر اشاره گر موس خود را روی پیوند ببرد. در نهایت اگر روی درج کلیک کنید، پیوند شما روی کلماتی که انتخاب کردید اعمال می‌شود. ولی تا زمانی که مطلب را منتشر نکنید، با کلیک کردن روی آن کار نخواهد کرد.

از پیوندها برای ارجاع بازدیدکنندگان به صفحات یا سایت‌هایی که حاوی اطلاعات مفید هستند استفاده می‌شود. مثلاً شما راجع به نحوۀ ساخت یک کالا توضیح می‌دهید. اگر وبلاگ یا سایتی را می‌شناسید که مرتبط با همین موضوع است، می‌توانید نشانی آن را به وسیلۀ یک کلمه در متن خود به نوشتۀ خود پیوند دهید.