تغییر کلمه عبور در پرشین بلاگ

منتشر شده در ۱ فروردین, ۱۳۹۴ در دستۀ پرشین بلاگ بدون دیدگاه
1/5 - (1 امتیاز)

برای ورود به بخش مدیریت وبلاگ‌های پرشین بلاگ، شما باید نام کاربری و کلمۀ عبور خود را بدانید. این دو مشخصه برای ورود به بخش مدیریت ضروری است و هر کس که آنها را نداشته باشد، نمی‌تواند تغییراتی در وبلاگ بدهد. اما بنا به دلایلی لازم است هر چند وقت یکبار، برای تغییر کلمه عبور در پرشین بلاگ اقدام کنید. یکی از این دلایل این است که ممکن است در این مدت رمز عبور وبلاگ شما لو برود.

برای تغییر کلمه عبور در پرشین بلاگ اول باید با رمز عبور قبلی وارد سایت پرشین بلاگ شوید. حالا که وارد صفحۀ خانگی یا Home شدید (که در آنجا وبلاگ‌های شما فهرست شده است)، از نوار مشخصات کاربری سمت راست، روی پیوند تغییر کلمه عبور کلیک نمایید.

تغییر کلمه عبور در پرشین بلاگ

تغییر کلمه عبور در پرشین بلاگ

در صفحۀ جدیدی که برای شما باز می‌شود، باید موارد زیر را وارد کنید. دقت کنید که اعداد، حروف و علامت‌های خاصی که در هر جعبه وارد می‌کنید، به صورت دایره دیده می‌شوند. دلیلش این است که اگر کسی در کنار رایانۀ شما ایستاده باشد، نتواند رمزی را که وارد می‌کنید تشخیص دهد.

صفحه تغییر رمز عبور پرشین بلاگ

صفحه تغییر رمز عبور پرشین بلاگ

  • کلمه عبور فعلی: رمز یا کلمه عبوری که تا الان برای وارد شدن به مدیریت وبلاگ‌های پرشین بلاگ وارد می‌کردید را در این قسمت وارد نمایید.
  • کلمه عبور جدید: رمز عبور جدید را وارد کنید. نوار آبی رنگی که در زیر این بخش قرار دارد، نشان دهندۀ میزان پیچیده بودن رمز عبور انتخابی شماست. هر چه ترکیب کلمات، اعداد و کاراکترهای خاص بیشتر باشد، رمز عبور شما قوی‌تر است. مثلاً js2%i0#2 یک رمز عبور خوب است. می‌توانید از نرم افزار Keepass کمک بگیرید.
  • تکرار کلمه عبور جدید: برای اطمینان از درست وارد کردن کلمه عبور، باید یک مرتبۀ دیگر آن را در اینجا هم وارد نمایید.

حالا جهت تغییر کلمه عبور روی ذخیره، و یا برای لغو عملیات روی انصراف کلیک کنید. دقت نمایید که وارد کردن تمامی موارد الزامی است و موارد راهنمای زیر صفحه را هم بخوانید. بهتر است اول رمز عبور جدید را در یک مکان امن یادداشت کنید تا سبب فراموش کردن آن نشود. اگر رمز عبور را فراموش کنید، فقط باید از گزینۀ “رمز عبور را فراموش کرده‌ام” در صفحۀ ورود استفاده نمایید که پرشین بلاگ نامه‌ای را برای تغییر رمز به ایمیل شما ارسال می‌کند.