انتقال وبلاگ در پرشین بلاگ

منتشر شده در ۲ فروردین, ۱۳۹۴ در دستۀ پرشین بلاگ بدون دیدگاه
Rate this post

ما می‌دانیم که در پرشین بلاگ با یک حساب کاربری می‌توانیم چندین وبلاگ بسازیم. از همین رو انتقال وبلاگ بین حساب‌های مختلف پرشین بلاگ معنا پیدا می‌کند. فرض کنید می‌خواهید یکی از وبلاگ‌هایتان را به حساب کاربری یکی از دوستان‌تان انتقال دهید و بالعکس. یا حتی فرض می‌کنیم، شما در پرشین بلاگ بیش از یک حساب کاربری دارید و حال می‌خواهید یکی از وبلاگ‌ها را بین این دو حساب جابجا کنید. بر این اساس پرشین بلاگ امکانی را فراهم کرده است که با چند کلیک ساده بتوانید این کار را انجام دهید.

روال کار به این صورت است که، اول وارد حسابی می‌شوید که می‌خواهید وبلاگ مورد نظر شما به آن حساب منتقل شود. حالا از صفحۀ اصلی روی پیوند انتقال وبلاگ در نوار کناری سمت راست با نام مشخصات کاربری کلیک کنید.

پیوند انتقال وبلاگ در پرشین بلاگ

لینک انتقال وبلاگ در پرشین بلاگ در صفحۀ Home

در صفحه‌ای که برای شما بارگذاری می‌شود، باید شناسه کاربری و کلمۀ عبور حسابی که وبلاگ مد نظر شما در آن قرار دارد را وارد کنید. این حساب ممکن است مال دوست شما باشد که می‌خواهید وبلاگی را از او بگیرید. پس باید نام کاربری و رمز عبور وبلاگ‌هایش را موقتاً از او بگیرید و در این صفحه وارد کنید و سپس روی ارسال کلیک کنید.

نکته: دقت داشته باشید اگر این شما هستید که شناسه کاربری و کلمه عبور حساب پرشین بلاگ خود را به شخص دیگری می‌دهید، این کار را در صورتی انجام دهید که اطمینان صد در صدی از وی دارید و پس از انجام این کار حتماً کلمه عبور خود را تغییر دهید.

انتقال وبلاگ در پرشین بلاگ

وارد کردن شناسه کاربری و رمز عبور برای انتقال وبلاگ در پرشین بلاگ

با کلیک روی ارسال، اگر اطلاعات صحیح بوده باشد، شما به بخش بعدی، که تصویر آن را در زیر مشاهده می‌کنید، منتقل خواهید شد. در اینجا لیست وبلاگ‌هایی که در حساب کاربری‌ای که شناسه و کلمۀ عبور آن را در مرحلۀ قبلی وارد کردید را مشاهده خواهید کرد.

حالا باید وبلاگی که قرار است انتقال دهید را انتخاب کنید. با این کار یک سوال دیگر از شما پرسیده می‌شود که می‌خواهید نام نویسندۀ نوشته‌های وبلاگ، به نام نویسندۀ جدید تغییر کند یا خیر. از آنجایی که وبلاگ مورد نظر به کلی از یک حساب دیگر حذف، و به حساب شما اضافه می‌شود، شاید انتخاب این گزینه مفید باشد.

انتخاب وبلاگ ها برای انتقال وبلاگ در پرشین بلاگ

انتخاب وبلاگ‌هایی که قصد انتقالشان را به حساب جاری دارید.

پس از اینکه وبلاگ‌های خود را انتخاب کردید، حالا باید روی دکمۀ انتقال کلیک نمایید تا عملیات انتقال وبلاگ شروع شود. این کار چندان زمان‌بر نیست و پس از مدتی خواهید دید وبلاگ مورد نظر به بخش فهرست وبلاگ‌های حساب فعلی افزوده خواهد شد.

بدین صورت شما عملیات انتقال وبلاگ در پرشین بلاگ را با موفقیت انجام دادید. دقت کنید شاید اگر تازه وارد باشید، فهم انتقال وبلاگ بین حساب‌های مختلف اندکی برای شما سخت باشد. پس به مطالعۀ بیشتر نیاز خواهید داشت. با مقالات آموزشی این سایت همراه باشید و یا حتی لازم باشد چند بار این متن را مطالعه بفرمایید.