وبلاگ نویسی در بلاگ اسکای

منتشر شده در ۶ آبان, ۱۳۹۴ در دستۀ بلاگ اسکای ۱۰ دیدگاه
5/5 - (3 امتیاز)

همانطور که استحضار دارید، سرویس وبلاگ دهی به عنوان یک زمین خالی برای امر ساخت وبلاگ مورد نیاز وبلاگ نویسان است. این بستر را سایت‌هایی مثل بلاگفا، پرشین بلاگ و … مهیا می‌کنند که امکان ساخت وبلاگ به صورت رایگان را برای همگان فراهم می‌سازند. یکی این سایت‌ها، بلاگ اسکای نام دارد که سامانه‌ای کامل و البته مطابق استانداردهای روز امکان ساخت وبلاگ آن هم به زبان فارسی را به شما می‌دهد. برای خیلی از افراد وبلاگ نویسی در بلاگ اسکای نسب به دیگر سایت‌های وبلاگ دهی ارجعیت دارد.

بلاگ اسکای اخیراً با تغییری که در قالب بخش‌های مختلف خود، از جمله بخش مدیریت وبلاگ‌ها داده است، امکان مدیریت وبلاگ در تمامی اندازه‌های نمایشگر را شدنی کرده است. این در حالی است که بسیاری از سرویس‌های وبلاگ دهی در حال حاضر، امکان تطبیق صفحاتشان را با گوشی‌های هوشمند و همچنین رایانه‌های لوحی (تبلت) ندارند. پس عملاً وبلاگ نویسی در آنها با دشواری‌هایی همراه است. در حالی که بلاگ اسکای با همۀ دستگاه‌ها هماهنگی کامل دارد.

وبلاگ نویسی در بلاگ اسکای

وبلاگ نویسی در بلاگ اسکای

تصویر بالا صفحۀ اصلی سایت بلاگ اسکای را نشان می‌دهد که همانطور که از شعار این سامانه بر می‌آید، از بلاگ اسکای باید سادگی، سرعت و قدرت را انتظار داشته باشیم. همانطور که گفته شد، این سایت به تازگی تغییراتی را در ظاهر قسمت‌های مختلف خود داشته است که باعث انعطاف آن در اندازه‌های مختلف صفحه نمایش شده است؛ اصطلاحاً طراحی واکنشگرا داشته است.

بلاگ اسکای هم مثل دیگر سامانه‌های ایرانی وبلاگ نویسی، به شما امکان ساخت وبلاگ‌های بسیار با استفاده از یک حساب کاربری را می‌دهد. بدین ترتیب شما قادرید همۀ وبلاگ‌های خود را از طریق یک پیشخوان مدیریت کنید. فهرست مدیریتی که در قسمت بالا سمت چپ صفحات وجود دارد، به شما این امکان را می‌دهد. تصویر زیر با ببینید:

صفحه مدیریت وبلاگ های بلاگ اسکای

صفحه مدیریت وبلاگ های بلاگ اسکای

تمامی قسمت‌های بلاگ اسکای به زبان فارسی است. پس تازه واردان با مشکل عدم درک صحیح کاربرد هر ابزار مواجه نخواهند شد. علاوه بر آن، اگر باز هم بلاگ اسکای را گنگ یافتید، می‌توانید از مقاله‌های این بخش از سایت بلاگینگ کمک بگیرید و به طور صحیح وبلاگ نویسی در بلاگ اسکای را بیاموزید. ما برای شما مجموعۀ کاملی از آموزش های تصویری وبلاگ نویسی را آماده کردیم که برای همه، نکات قابل توجه فراوانی دارند.

امکانات بلاگ اسکای

مثل دیگر سامانه‌های وبلاگ دهی، بلاگ اسکای از ابزارهای متعارف وبلاگ نویسی پشتیبانی می‌کند. از قبیل ارسال مطلب و دسته بندی آنها با استفاده از دسته بندی، برچسب و … . اما علاوه بر اینها بلاگ اسکای بخشی با عنوان برنامه‌های جانبی دارد که ابزارهایی که توسط همۀ وبلاگ نویسان استفاده نمی‌شود را در خود گنجانده است. در اصل، برای استفاده از برنامه‌های جانبی اول باید یکی از آنها را فعال کند، تا بتوانید از امکانات آن استفاده نمایید.

از جمله برنامه‌های موجود در برنامه‌های جانبیِ بلاگ اسکای شامل موارد زیر است:

  • برنامۀ انتقال مطلب از سرویس‌های وبلاگ دهی دیگر به بلاگ اسکای
  • برنامۀ آمارگیر
  • برنامۀ نظرسنجی
  • برنامۀ پیوندهای وبلاگ
  • برنامۀ ساخت وبلاگ گروهی
  • برنامۀ اتصال دامنه به وبلاگ
  • و برنامۀ صفحات ثابت

شما با یک کلیک هر کدام از این برنامه‌ها که مد نظرتان است را می‌توانید فعال یا حتی غیرفعال کنید. با فعال کردن هر کدام از این برنامه‌ها، یک پیوند به فهرست مدیریتی سمت راست وبلاگ افزوده می‌شود که با کلیک روی آن پیوند، صفحۀ مدیریت همان ابزار یا برنامه برای شما باز می‌شود. مثلاً برای برنامۀ آمار، یک صفحه با همین نام باز می‌شود که آمار بازدید کنندگان وبلاگ را به صورت قابل فهم و جامع به شما نشان می‌دهد.

پس در خیلی از مواقع، زمانی که از بلاگ اسکای به عنوان بستر وبلاگ نویسی خود استفاده می‌کنید، نیازی به ابزارهای خارجی مثلاً برای جمع آوری آمار یا ایجاد نظرسنجی نیازی نخواهید داشت. که این کار را برای وبلاگ نویسان در بلاگ اسکای راحت می‌کند.