گذاشتن فیلم در وبلاگ برای دانلود

منتشر شده در ۲۶ اردیبهشت, ۱۳۹۲ در دستۀ چندرسانه ای ۲۶ دیدگاه
3.2/5 - (9 امتیاز)

در نوشته های قبلی در مورد نحوه درج فیلم در وبلاگ صحبت کردیم و دانستیم که این کار با استفاده از قرار دادن کد فیلم پس از بارگذاری آن بروی اینترنت مقدور بود. اما شاید برخی از عزیزان خواسته باشند که پیوند دانلود یا بارگیری فیلم را در نوشته‌ی وبلاگ خود قرار دهند تا بازدید کننده بتواند فیلم را دریافت کرده و سر فرصت آن را تماشا کند. به همین منظور این نوشته را منتشر می‌کنیم. امیدواریم که پس از بتوانید از پس گذاشتن فیلم در وبلاگ برای دانلود برآیید.

در اینترنت برای انجام هر کاری راه‌های مختلفی وجود دارد که شما بسته به اینکه بخواهید هزینه کنید یا خیر، یا عوامل دیگر، می‌توانید از یکی از آنها استفاده کنید. قرار دادن پیوند دانلود ویدئو در وبلاگ هم به همین منوال است. در بهترین حالت می‌توانید فضایی را خریداری کنید، ویدئوهای خود را بروی آن فضا بارگذاری کنید و سپس نشانی ویدئو را که در نوشته‌ی وبلاگ بگذارید، بازدید کنندگان می‌توانند با کلیک بروی آن پیوند، ویدئوی مورد نظر را بارگیری نمایند. اما از آنجایی که برای استفاده از این گونه سرویس‌ها حداقل باید ماهیانه 10 هزار تومان (البته فعلاً) بپردازید، برای یک وبلاگ نویس ساده به صرف نیست. این روش به درد کسانی می‌خورد که به صورت حرفه‌ای در حال خدمات رسانی در زمیهه فیلم و ویدئو هستند.

پس به سراغ جایگزین رایگان آن می‌رویم، چرا که برای ما ایرانی‌ها کوفت هم باشد مهم نیست، فقط مُفت باشد! ما برای گذاشتن فیلم در وبلاگ برای دانلود از دو سرویس معروف ایرانی یاد می‌کنیم که شما باید یکی از آنها را انتخاب کنید.

استفاده از آپارات

اول آپارات است که قبلاً با آن به صورت کامل آشنا شدید و حال می‌خواهیم به شیوه‌ی دیگری از آن استفاده نماییم. یعنی پس از این که فیلم را در آپارات بارگذاری کردیم، به صفحه‌ی مربوط به آن فیلم رفته و پیوند دانلود آن را برداشته و درون وبلاگ خود قرار می‌دهیم. شاید استفاده از این مورد بسیار مناسب باشد. پس اول وارد حساب خود در آپارات شوید؛ اگر هم هنوز حسابی را در این سامانه ایجاد نکرده‌اید می‌توانید یک حساب در آپارات بسازید. حال اقدام به قرار دادن فیلم در آپارات کنید.

فیلم شما در این سایت قرار گرفته و حال باید لینک دانلود آن را بردارید. پس به صفحه‌ی نمایش آن فیلم مراجعه کرده و سپس بروی دکمه‌ی دانلود این ویدئو که به رنگ سبز است، راست کلیک کنید. با این کار ما می‌خواهیم نشانی این پیوند را برداشته و در صفحه‌ای از وبلاگ‌مان قرار دهیم. پس از فهرستی که باز می‌شود، دستور Copy Link Location یا Copy Shortcut را انتخاب کنید. این دستور در مرورگرهای مختلف فرق می‌کند. پس باید موردی مشابه این موارد را انتخاب کنید که آدرس پیوند را در حافظه موقت رایانه شما ذخیره کند.

گذاشتن فیلم در وبلاگ برای دانلود

حالا به بخش مدیریت وبلاگ خود رفته و در یک مطلب جدید و یا حتی صفحات جداگانه وبلاگ، اقدام به گذاشتن فیلم در وبلاگ برای دانلود کنید. بدین صورت که آن پیوند را باید به یک عکس یا متن نسبت دهید. تا بازدید کننده با کلیک بروی آن، شروع به بارگیری فیلم مورد نظر کند. این بهترین روش برای گذاشتن لینک دانلود فیلم در وبلاگ است که به شما هم پیشنهاد می‌کنیم که از این روش استفاده کنید.

تمامی این مراحلی که گفته شد، جزئیات آن قبلاً در همین سایت تحت همین عناوین به صورت کامل و تصویری آموزش داده شده است. برای مراجعه به آن مقالات، کافی است که بروی پیوندی که در لابلای متن‌های همین صفحه است کلیک کنید.

استفاده از پرشین گیگ

پرشین گیگ نام سامانه‌ای است که به کاربران خود علاوه بر ساخت سایت و وبلاگ، اجازه درج انواع اقسام فایل و پرونده را بروی شبکه اینترنت، آن هم به صورت رایگان می‌دهد. شما تنها کاری که باید انجام دهید، اول یک حساب بسازید و یا وارد حساب خود در این سایت شده، و سپس در قسمت دلخواه خود اقدام به بارگذاری (آپلود) فیلم مورد نظر از روی رایانه بروی اینترنت کنید. پس از آن هم نشانی مورد نظر آن فیلم را برداشته و به طریقی که در بالا به آن اشاره شد، داخل نوشته‌ی وبلاگ گذاشته تا بازدیدکنندگان با کلیک بروی آن بتوانند فیلم را دانلود کنند.

البته به غیر از روش‌هایی که در بالا برای گذاشتن فیلم در وبلاگ برای دانلود گفته شد، بنا به نظر خود، می‌توانید از شیوه‌های گوناگون دیگری هم استفاده کنید. مثلاً شاید نام سایت‌هایی مثل 4Shared یا RapidShare را شنیده باشید که کار آنها ذخیره کردن فایل‌های شما بروی اینترنت برای به اشتراک گذاری با دیگران است. یک نمونه‌ی آن این است که شما فیلم خود را در این گونه سایت‌ها بارگذاری می‌کنید؛ البته به مانند هر سرویس دیگری نیاز به ثبت نام دارید. سپس نشانی آن فیلم را در هر  کجایی که می‌خواهید قرار می‌دهید، و یا به صورت مستقیم به فرد مورد نظر خود می‌دهید، تا او پرونده تصویری را بارگیری کنید.

اما باید گفت که روش استفاده از سایت آپارات به صورت مستقیم امکان دانلود فیلم را به شما می‌دهد. یعنی با یک کلیک فیلم به سادگی دانلود خواهد شد، که شاید در سرویس‌های دیگر این امکان وجود نداشته باشد.