ملزومات و نیازهای وبلاگ نویسی

منتشر شده در ۲۷ بهمن, ۱۳۹۰ در دستۀ اصول وبلاگ نویسی ۱ دیدگاه
5/5 - (2 امتیاز)

شما برای شروع یک وبلاگ‌نویسی ایده‌آل به یک سری وسایل و ملزوماتی برای وبلاگ نویسی نیاز دارید که چندان هم از نظر تهیه مشکلی در آن وجود ندارد. هر کاری که شما می‌خواهید شروع کنید باید ابتدا لوازم آن را تهیه کنید تا در آن کار موفق باشید. برای وبلاگ نویسی هم قبل از شروع از داشتن مواد لازم آن برای روبرو نشدن با شکست مطمئن شوید. وسایل کار بسیار ساده است که در ادامه ذکر می‌گردد.

اگر می‌خواهید شروع کنید باید به موارد زیر به دقت توجه کنید، و پس از آن شروع کنید که کار شما برای رسیدن به موفقیت تضمین خواهد شد.

۱- اولین موردی که شاید بتوان گفت برای هر کاری شما به آن نیاز دارید شور و عشق آن کار است. این اولین قسم شروع یک کار برای رسیدن به موفقیت در آن کار است. اگر شما صرف از نوشتن و وبلاگ نویسی لذت می‌برید، بدانید که موفقیت در انتظار شماست و هیچ کس و هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی شما را بگیرد. پس اولین قدم یعنی لذت بردن از وبلاگ و وبلاگ نویسی را در خود ایجاد کنید و سپس به ادامه مراحل قدم بگذارید.

۲- زمانی برای نوشتن. این مورد به تجربه و نیاز خودتان بستگی دارد. شاید با روزی چند خط نوشتن هم بتوانید یک وبلاگ خوب و کارا داشته باشید. ولی مطمئن شوید زمانی که برای داشتن یک وبلاگ پیشرفته باید صرف کنید را بروی وبلاگ‌تان بگذارید، تا به نتیجه مطلوب برسید.

احتیاجات وبلاگ نویسی - بلاگینگ

احتیاجات وبلاگ نویسی

۳- اتصال اینترنت. اگر بخواهید مطلبی را به وبلاگ خود که بروی شبکه جهانی وب قرار دارد ارسال کنید طبیعتاً احتیاج به یک اتصال اینترنت خواهید داشت. اگر رایانه خودتان به این شبکه وصل است که هیچ، ولی اگر امکان اتصال آن را ندارید می‌توانید به راحتی با یک رایانه دیگری که به این قابلیت مجهز است یا کافی‌نت‌ها نیاز خود را مرتفع سازید. یعنی مطلب خود را بنوسید و برای ارسال به یک کافی‌نت برای چند دقیقه مراجعه کنید.

۴- مقدماتی در مورد مباحث علوم رایانه. برای داشتن یک وبلاگ، شما به آشنایی با رایانه نیاز دارید. باید با مبانی آن و سیستم‌عامل‌ها و برخی برنامه‌های کاربردی دیگر آشنا باشید تا بتوانید به سهولت اقدام به وبلاگ نویسی کنید. لازم نیست از مباحث پیشرفته و بعضاً پیچیده با خبر باشید، همین که بدانید رایانه را چطور خاموش و روشن می‌کنند کافی است Open-mouthed smile(البته یک کمی از این بیشتر). ولی اگر همین قدر هم اطلاعات ندارید می‌توانید به منابعی که معرفی می‌شود مراجعه کنید و تجربیات خودتان را در این زمینه افزایش دهید.

تنها هزینه‌ای که برای داشتن یک وبلاگ کامل باید صرف کنید همین چهار مورد بود و با داشتن این موارد به راحتی می‌توانید کار خود را به عنوان یک وبلاگ‌نویس شروع کنید. ولی برای داشتن یک وبلاگ فوق پیشرفته ممکن است هزینه‌هایی حین کار برایتان داشته باشد. که صرف نظر از آنها هیچ خسارتی را متوجه شما نمی‌کند؛ پس دست به کار شوید.

اگر حال و حوصله خواندن این متن را ندارید، می‌توانید به پادپخش (پروندۀ صوتی) این پست گوش دهید.