انتخاب قالب جدید پرشین بلاگ

منتشر شده در ۷ شهریور, ۱۳۹۴ در دستۀ پرشین بلاگ ۱ دیدگاه
3.7/5 - (3 امتیاز)

مبحثی که قصد توضیح دادنش را خدمت شما دارم، انتخاب قالب جدید پرشین بلاگ است که هر چند کار چندان سختی نیست، اما دارای نکات پیرامونی است که خدمت شما عرض خواهم کرد.

هر سیستم وبلاگ دهی دارای چند قالب پیش‌فرض است. معنی پیش‌فرض این است که از قبل وجود داشته و شما فقط باید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. البته این امکان وجود دارد که از قالب‌هایی که اشخاص ثالث نوشتند هم استفاده کنید و کد آنها را در قسمت کدهای قالب وبلاگ قرار دهید. یا حتی خودتان دست به کار شده و شروع به نوشتن و طراحی یک قالب برای وبلاگ خودتان کنید.

همان ابتدایی که وبلاگ خود را در پرشین بلاگ بنا می‌کنید، در مرحله‌ای باید یک قالب را برای وبلاگ خود انتخاب کنید. اما بعدها هم می‌توانید قالب وبلاگ خود را تعویض کنید. ولی باید توجه داشته باشید تعویض قالب را نباید چندین بار در مدت زمان کوتاه تکرار کنید. این کار گاهاً باعث از بین رفتن رتبۀ وبلاگ شما خواهد شد.

حالا زمانی که وارد بخش مدیریت وبلاگ در پرشین بلاگ شدید، در مدیریت یک وبلاگ از نوار سمت راست، از قسمت ظاهر وبلاگ گزینۀ انتخاب قالب جدید را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود می‌توانید یک قالب جدید را از قالب‌های پیش فرض پرشین بلاگ انتخاب کنید و آن را روی وبلاگ خود فوراً فعال کنید. حتی قبل از این کار، می‌توانید با کلیک روی پیش نمایش، اول یک پیش نمایشی از قالب را در سربرگی دیگر مشاهده کنید؛ سپس آن را فعال کنید.

انتخاب قالب جدید پرشین بلاگ

انتخاب قالب جدید پرشین بلاگ

نکتۀ دیگر این است که شما با تغییر قالب وبلاگ، در اصل ظاهر تمامی صفحات وبلاگ خود را تغییر خواهید داد. پس با در نظر داشتن این مورد، می‌توانید اقدام به تغییر قالب وبلاگ پرشین بلاگ خود کنید.