آشنایی با محیط کاربری بلاگفا

منتشر شده در ۸ اسفند, ۱۳۹۰ در دستۀ بلاگفا ۵۹ دیدگاه
4.5/5 - (13 امتیاز)

پس از اینکه وبلاگ خود را در بلاگفا ایجاد کردید، حالا نوبت به آشنایی با محیط و رابط کاربری آن است. اگر تا به حال وبلاگ نداشتید یا در سرویس‌های دیگر مشغول به کار وبلاگ نویسی بودید، معمولاً تمامی سرویس‌ها شبیه همدیگر هستند و کار از این نظر ساده است. در این نوشته شما با ظاهر و قسمت‌های مختلف صفحه میز کار بلاگفا آشنا می‌شوید.

برای کار با هر سرویس وبلاگ‌دهی شاید آن اوایل کار کمی سخت باشد، مخصوصاً اگر در اینترنت تازه وارد باشید. ولی باید بدانید که کم‌کم تمامی فنون کار دستتان می‌آید و از آن لذت خواهید برد.

در بلاگفا شما با رابط کاربری بسیار ساده‌ای طرف هستید و همانطوری که گفته شد همین امر یکی از ویژگی‌های این سایت است. برای شروع، اول باید وارد قسمت مدیریت وبلاگ خود شوید. برای ورود به قسمت مدیریت می‌توانید از صفحه اول آن استفاده کنید و با وارد کردن نام کاربری و رمزعبور در قسمت بالا سمت راست وارد مدیریت وبلاگ خود شوید. ولی برای اینکه کارتان ساده تر شود، بهتر است از یک شیوه راحت‌تر استفاده کنید و آن علامت گذاری یا Bookmark کردن آدرس ورود به وبلاگ است. اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید کافی است پیوند آن را که در بالای سایت بلاگفا قرار دارد به داخل سربرگ مرورگر خود بکشید و از این پس برای وارد شدن بروی آن پیوند که در مرورگر شما ایجاد شده است کلیک کنید.

پس از اینکه با نام کاربری و رمز عبوری که هنگام ثبت نام تعیین کردید، وارد مدیریت شدید با یک صفحه‌ای مانند زیر روبرو خواهید شد:

صفحه اول مدیریت وبلاگ بلاگفا

صفحه اصلی بخش مدیریت وبلاگ بلاگفا

این صفحه همان میز کار مدیریت وبلاگ شماست، این صفحه قسمت هایی که بیشتر از بقیه ممکن است استفاده شود را برایتان فهرست می‌کند. پس کافی است بروی پیوندی که قرار است شما را به آن قسمت ببرد کلیک کنید. مثلاً برای ارسال مطلب جدید روی پیوند آن کلیک کنید. که تمامی قسمت‌ها همراه با جزئیات در نوشته‌های دیگر توضیح داده شده است.

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید ما این صفحه را برای شما به سه قسمت عمده تقسیم کرده‌ایم.

قسمت اول که بزرگترین بخش میز کار را شامل می‌شود در وسط قرار گرفته است و شما را قادر به انجام وظایف مکرر خود بروی وبلاگ می‌کند.

قسمت دوم شامل یک نوار کناری است که در قسمت راست قرار گرفته است. تمامی بخش‌های مدیریت وبلاگ از این نوار قابل دسترس است، حتی بخش‌هایی که در قسمت اول بودند در این بخش تکرار می‌شوند. با کلیک بروی هر کدام، همان بخش برایتان باز می‌شود و می‌توانید شروع به ویرایش همان بخش کنید.

و اما قسمت سوم از میز کار بلاگفا، در این قسمت شما با آخرین نوشته‌هایی که منتشر کردید سرو کار دارید که در انتهای صفحه قرار دارد. این بخش 5 نوشته آخر را برایتان نشان می‌دهد تا بدون کار اضافی به ویرایش آنها بپردازید.

این تعریفی از میز کار بلاگفا بود که بعد از مدتی کار کردن به آن مسلط می‌شوید. بقیه قسمت‌های مدیریت وبلاگ همانطوری که گفته شد از طریق پیوندهایی که در این صفحه قرار دارد قابل دستیابی است. اگر می‌خواهید فیلم آموزش آشنایی با همین بخش را ببینید، به نوشته آشنایی با مدیریت وبلاگ بلاگفا بروید.