کار با نظرات خوانندگان در بلاگفا

منتشر شده در ۱۴ اسفند, ۱۳۹۰ در دستۀ بلاگفا ۳۲ دیدگاه
2.7/5 - (4 امتیاز)

وبلاگ یک محیط تعاملی است و یکی از اقداماتی که به تعاملی بودن این محیط کمک می کند، ارسال نظر توسط خوانندگان وبلاگ است. که باعث می شود نویسنده وبلاگ با نظرات خوانندگان آشنا شود. در بلاگفا شما تنظیمات و قسمت هایی را برای کار بروی نظرات خوانندگان دارید، که در این مبحث به آن به طور دقیق پرداخته خواهد شد.

شما از قسمت های مختلف بلاگفا به بخش نظرات خوانندگان دسترسی دارید. مثلا اگر یادتان باشد در ویرایش نوشته ها یک پیوند بود که شما را به بخش نظرات مختص همان نوشته می برد. از فهرست سمت راست قسمت مدیریت بلاگفا هم شما دو پیوند را می بینید که یکی برای نمایش همه نظرات و یکی برای نمایش نظرات تایید نشده کاربرد دارد. زمانی که کاربر یک نظر برای شما ارسال می کند اگر تنظیمات را طوری انجام داده باشید که قبل از نمایش نظرات باید ابتدا شما آن را تایید کنید، آنها در بخش “نظرات تایید نشده” به نمایش در می آیند.

دو بخش “آخرین نظرات خوانندگان” و “نظرات تایید نشده” کاملاً شبیه هم هستند، یعنی کارکرد یکسانی دارند. همانطور که میدانید تنها فرق این دو بخش این است که اولی تمامی نظرات را نمایش می دهد، ولی مورد دوم به شما فقط پیام ها و نظراتی را نمایش می دهد که هنوز توسط شما تایید نشده و باید آنها را بازبینی کنید. پس حال به جزئیات صفحه نظرات اشاره می کنید.

صفحه نظرات بلاگفا

صفحه نظرات بلاگفا

همانطور که در شکل بالا دیده می شود، این صفحه هر نظر را به طور جداگانه نشان می دهد. در زیر هر نظر شما دکمه ها و پیوند هایی را می بیند که کار هایی را برای شما انجام می دهند.

در بالای هر جعبه نظر تاریخ، زمان و نام فرستنده را مشاهده می کنید. هر شخصی که برای شما یک نظر ارسال می کند اگر آدرس تارنما و رایانامه خود را در فرم مورد نظر وارد کرده باشد برای شما در زیر همان نظر نشان داده می شود. در این صورت اگر بروی پیوند آدرس تارنما کلیک کنید بدانجا می روید و اگر بروی رایانامه آن کلیک کنید برنامه پست الکترونیک شما برای ارسال نامه به او باز می شود.

هر نظر می تواند در یک نوشته به خصوص به نمایش درآید، پس شاید بخواهید بدانید خواننده وبلاگ شما در کدامیک از صفحات وبلاگتان نظر خود را گذاشته است؟ در زیر هر نظر یک پیوند با نام همان مطلب به نوشته مورد نظر داده شده است، که از این طریق می توان فهمید کاربر در کدام نوشته نظر خود را گذاشته است.

اگر نظری تا به حال توسط شما تایید نشده باشد یک دکمه در زیر آن نشان داده می شود که شما برای تایید آن باید بروی آن کلیک کنید. ولی اگر خواستید به صورت گروهی این کار را انجام دهید، تیک هر نظر را بزنید و سپس بروی دکمه سبز رنگ “تایید موارد انتخابی” در بالای پنجره کلیک کنید.

اگر خواسته باشید یک نظر را حذف کنید به راحتی بروی دکمه حذف که در زیر سمت چپ هر نظر قرار دارد کلیک کنید. ولی اگر خواستید دسته ای این کار را انجام دهید، مانند قبل تیک هر نظر را بزنید و سپس بروی دکمه نارنجی رنگ “حذف موارد انتخابی” در بالای پنجره کلیک کنید.

شما در این قسمت حتی قادرید نظرات را ویرایش کنید یا جواب آنها را در زیر هر کدام بدهید. برای این کار بروی دکمه ویرایش هر نظر کلیک کنید تا به یک صفحه دیگر برای ویرایش آن نظر منتقل شوید.

این کارها تمامی افعالی بود که شما در صفحه مدیریت نظرات خوانندگان می توانستید انجام دهید. یادتان باشد که اگر بتوانید به این بخش از وبلاگ بها دهید به پیشرفت وبلاگ خود و محبوبیت آن کمک چندانی کرده اید.