چگونه بک لینک بگیریم ؟

منتشر شده در ۵ خرداد, ۱۳۹۵ در دستۀ بهینه سازی وبلاگ - SEO ۴ دیدگاه
5/5 - (2 امتیاز)

تا اینجای کار که اطلاعات خوبی راجع به بک لینک یا همان پیوند برگشتی کسب کردید، وقت آن است که به چند تا فن برای گرفتن این نوع پیوند اشاره کنیم. اما قبل از آن باید به یک حقیقت توجه ویژه‌ای داشته باشید و آن این است که؛ در واقع تعدد پیوندهای برگشتی از اهمیت کمتری نسبت به کیفیت و نوع آنها برخوردار است. مثلاً اگر با پرداخت هزینه تعداد زیادی بک لینک خریداری کنید، به احتمال زیاد این موضوع را گوگل متوجه خواهد شد و شما را جریمه خواهند نمود.

چگونه بک لینک بگیریم

چگونه بک لینک بگیریم؟

به طور کلی روش‌های مختلف گرفتن پیوند از این قرار است:

  • نوشتن مقاله‌های جذاب و مفید
  • گذاشتن دیدگاه در وبلاگ‌ها و فعالیت در انجمن‌های اینترنتی
  • ارسال وبلاگ به فهرست‌ها (Directories)
  • نوشتن پست میهمان

نوشتن مقاله‌های جذاب و مفید

بهترین و شاید ساده‌ترین روش برای جذب پیوند برگشتی نوشتن مطالب خوب و جذاب است. به طوری که دیگران رغبت کنند از نوشتۀ شما درون سایت یا وبلاگ خود صحبت کنند و حتی به وبلاگ شما پیوند دهند. در خیلی از مواقع که ممکن است شخصی آمده و نوشتۀ شما با به سرقت ببرد که در این صورت اگر درون متن خود چند تا پیوند گذاشته باشید، باز هم برای وبلاگ شما پیوند برگشتی محسوب خواهد شد.

گذاشتن دیدگاه در وبلاگ‌ها و فعالیت در انجمن‌ها

شما با گذاشتن دیدگاه روی نوشته‌های دیگران، در کنار نام و ایمیل می‌توانید نشانی وبلاگ خود را هم بنویسید. این روشی بسیار خوب برای گرفتن پیوند برگشتی است. هر چند که در بیشتر وبلاگ‌ها این پیوندها ممکن است Nofollow باشند. اما در خیلی از مواقع تاثیر خود را خواهند گذاشت. البته به شرطی که واقعاً جفنگ نباشند. می‌توانید نظر خودتان را در بخش نظرات هر نوشته از وبلاگ دوستان خود بگذارید.

فعالیت در انجمن‌های اینترنتی هم از دیگر فعالیت‌های خوب و مفید برای دریافت پیوند برگشتی است. در خیلی از این انجمن‌ها به شما این اجازه داده می شود که در امضاء خود که در انتهای در نوشته از انجمن ظاهر می شود، یک یا چند پیوند را قرار دهید. شما می‌توانید پیوند وبلاگ یا سایت خود را بگذارید. این گونه پیوندها ارزش زیادی دارند. چون حتی ممکن است از طریق خود آنها هم شما بازدید جذب کنید و چون ارجاعی هستند، افراد رغبت بیشتری دارند که در وبلاگ شما بماند.

ارسال وبلاگ به فهرست‌ها

برخی از سایت‌های فهرست بندی با عنوان دایرکتوری یا Directory وجود دارند که سایت‌های موجود در عرصۀ اینترنت را دسته بندی می‌کنند. از جمله این سایت‌ها می‌توان به دایرکتوری یاهو و یا dmoz.org اشاره کرد که از معروف‌ترین‌ها هستند. البته ثبت کردن وبلاگ در آنها شاید کمی مشکل و زمان‌بر باشد. از این بابت که سخت‌گیری‌های خاص خود را دارند و شما باید تمامی شرایط آنها را رعایت کنید.

گاهی اوقات هم ممکن است سایت‌های فارسی زبان و شخصی وجود داشته باشند که اقدام به انجام چنین کاری کنند. برای پیدا کردن آنها باید جستجو کنید و سعی کنید وبلاگ خود را در آنها ثبت کنید. یک اخطار را هم همین جا به شما بدهم؛ به هیچ وجه از سرویس هایی که وبلاگ شما را همزمان در چندین دایرکتوری ثبت می کنند استفاده نکنید. به دلیل اینکه شما هیچ کنترلی روی آنها ندارید و هیچ اطلاعی ندارید که این سامانه ها چطور وبلاگ شما را به فهرست ها معرفی می کنند، ممکن است حتی وبلاگ شما به عنوان جفنگ شناخته شده و کلاً از صفحۀ روزگار محو شود! پس بهتر است که دستی و درون بهترین فهرست‌ها سایت یا وبلاگ خود را ثبت کنید و قوانین آنها را هم رعایت کنید.

نوشتن پست میهمان

یکی از روش‌های مفید و البته قابل کنترل برای گرفتن پیوند برگشتی، نوشتن پست میهمان است. پست میهمان نوشته‌ای است که شما در سایت‌های دیگران منتشر می‌کنید و آنها این اجازه را به شما می‌دهند که به تعداد محدود در نوشتۀ خود پیوند قرار دهید. یا وبلاگ خود را به عنوان مرجع در زیر نوشته درج کنید. می‌توانید یک مقالۀ خوب و مفید تهیه کنید که حتی مرتبط با موضوع وبلاگ شماست. پس از آن از سایت‌هایی که پست میهمان می‌پذیرند بخواهید که نوشتۀ شما را منتشر کنند. این یک رابطۀ بُرد بُرد است. یکی از این سایت‌های Buyingfa.ir است که با رفتن به صفحۀ ارسال پست میهمان می‌توانید به صورت خودکار نوشتۀ خود را در این سایت منتشر کنید.

این روش هایی بود برای گرفتن بک لینک یا همان پیوند برگشتی به وبلاگ خود، که البته شاید روش‌های دیگری هم برای این کار وجود داشته باشد که بستگی به خلاقیت شما هم دارد. بهتر است اول موارد بالا را انجام دهید. مطمئن باشید جواب خواهید گرفت.