بک لینک چیست ؟

منتشر شده در ۳ خرداد, ۱۳۹۵ در دستۀ بهینه سازی وبلاگ - SEO بدون دیدگاه
3.7/5 - (3 امتیاز)

بَک لینک اصطلاحی است که بیشتر طراحان وب و وبلاگ نویس‌ها از آن استفاده می‌کنند، که برای درک مفهوم بک لینک اول باید بدانید پیوند یا لینک چیست. بک لینک همان عبارت Back Link انگلیسی است و به معنای “پیوند برگشتی” است. به پیوندی گفته می‌شود که به یک سایت یا وبلاگ وارد می‌شود. پس در همین ابتدا حالا که فهمیدیم معادل کاملاً فارسی بک لینک چیست بهتر است از آن استفاده کنیم. در ضمن قبلاً راجع به اینکه اهمیت بک لینک برای چیست توضیحاتی داده شده که بهتر است آنها را هم مطالعه بفرمایید.

بک لینک چیست

بک لینک چیست

اگر خواسته باشم یک تعریف کاربردی از بک لینک ارائه کنم، باید بگویم؛ زمانی که دیگر وبلاگ نویس‌ها و همچنین دارندگان سایت، به وبلاگ یا سایتِ شما لینک بدهند، در واقع در حال دادن بک لینک یا همان پیوند برگشتی به شما هستند. معمولاً دیگران این کار را زمانی انجام می‌دهند که احساس می‌کنند نوشته‌های وبلاگ شما مفید است و یا به عنوان منبع از وبلاگ و یا نوشته‌های شما استفاده می‌کنند. خوب، پس تا اینجا باید فهمیده باشید که اگر خواسته باشید برای وبلاگ یا سایت خود بک لینک بگیرید، باید محتوای مفیدی را تولید کنید تا ارزش خوانده شدن را داشته باشند.

بک لینک دارای روش‌های مختلفی است. بهترین روش آن این است که دیگران در بین نوشته‌های سایتِ خود، یک متن را به یکی از صفحات وبلاگ شما پیوند (لینک) دهند. اگر عنوان آن متن با موضوع صفحۀ مقصد هماهنگی داشته باشد که بسیار خوب است. اما روش دیگر دادن پیوند برگشتی به شما این است که در نوار کناری تمامی صفحات سایت یا وبلاگ خود، پیوند شما را قرار دهند که گفته می‌شود این نوع بک لینک شاید اثر خوبی روی وبلاگ شما نداشته باشد.

پس تا اینجا فهمیدید، پیوندی که دیگران به شما می‌دهند بک لینک نام دارد و روش‌های مختلفی برای گرفتن بک لینک وجود دارد. بهترینش این است که شما مقاله‌های مفیدی را منتشر کنید تا دیگران خود به خود به عنوان مرجع به شما پیوند دهند. البته در آموزش‌های دیگر سایت به دیگر روش‌های دریافت پیوند برگشتی بیشتر اشاره خواهم کرد.

در ضمن پیوند برگشتی دارای ارزش بسیاری است که در نهایت منجر به افزایش بازدید هدفمند از وبلاگ یا سایت شما خواهد شد و این کار را به واسطۀ موتور جستجویی مثل گوگل برای شما انجام خواهد شد که توضیحات آن را به یک مقالۀ دیگر موکول خواهم کرد. پس همچنان با بلاگینگ همراه باشید، تا بیاموزید روش‌های افزایش بازدید از وبلاگ را.