بارگذاری برای وبلاگ

منتشر شده در ۲۷ اردیبهشت, ۱۳۹۵ در دستۀ چندرسانه ای بدون دیدگاه
3.7/5 - (3 امتیاز)

یکی از موضوعاتی که یک وبلاگ‌نویس باید راجع به آن اطلاعات خوبی داشته باشد، بحث بارگذاری برای وبلاگ است. بارگذاری که خیلی‌ها به آن آپلود هم می‌گویند، دارای یک معادل انگلیسی به نام Upload است و به فعالیتی گفته می‌شود که شما یک سند یا فایل را روی اینترنت قرار می‌دهید تا دیگران بتوانند آن را دریافت کنند و به محتویات آن دسترسی پیدا کنند. مثلاً اگر خواسته باشید یک عکسی را در بین جملات نوشتۀ خود در وبلاگ قرار دهید، در ابتدا باید بتوانید عکس را روی فضایی از اینترنت بارگذاری کنید.

بارگذاری برای وبلاگ

بارگذاری برای وبلاگ

حالا این فضا می‌تواند روی هر رایانه‌ای باشد که برای همیشه به شبکۀ اینترنت متصل است. پس با این توضیحات شما نمی‌توانید عکس را روی رایانۀ خودتان قرار دهید و انتظار داشته باشید دیگران بتوانند آن را مشاهده کنند. چون طبق فرضیۀ بالا، محل عکس یا فایل باید برای همیشه توسط دیگران قابل دسترس باشد و همین که شما رایانۀ خود را خاموش می‌کنید یا دسترسی به اینترنتِ آن را قطع می‌کنید، دیگران نمی‌توانند عکس یا فایل را دریافت کنند.

در بیشتر مواقع ما از سرویس‌های برخطی استفاده می‌کنیم که به ما امکان بارگذاری رایگان عکس یا سند را می‌دهند. اگر درون گوگل عبارت بارگذاری فایل یا عکس را جستجو کنید، خواهید دید که تعداد بسیار زیادی نتیجه به شما برگردانده خواهد شد که با کلیک روی یکی از آنها شما قادرید از امکانات آنها برای میزبانی عکس‌ها یا اسناد خود استفاده کنید. یکی از این سایت‌ها پیکوفایل است که به نسبت دیگر سرویس‌های آپلود عکس یا فایل پایدارتر است. شما باید به پایداری سرویس بارگذاریِ مورد نظر دقت کافی را داشته باشید. چرا که به احتمال زیاد شما دوست ندارید که اسناد شما پس از مدتی حذف شوند یا از دسترس خارج گردند.

روال کلی بارگذای یک سند روی این گونه سایت‌ها که به بارگذاری فایل روی اینترنت هم مشهور است، یکی است. اما ممکن است طریقۀ کار کردن اندکی متفاوت باشد. پس از اینکه عملیات بارگذاری را انجام دادید، سیستمِ بارگذاری به شما یک نشانیِ اینترنتی خواهد داد که اگر خواسته باشید آن سند را در وبلاگ خود قرار دهید، باید به روش‌های مختلفی اقدام به گذاشتن آن در وبلاگ خود کنید.

مثلاً ما فرض می‌کنیم شما عکسی را بارگذاری کردید و حالا وارد صفحۀ انتشار نوشته در وبلاگ خود می‌شوید و با ابزار درج تصویر در نوشته می‌توانید عکس را درون مطلب جاسازی کنید. همین کار را هم به شیوۀ دیگری برای یک پرونده که قرار است توسط بازدید کنندگان دانلود شود باید انجام دهید. مثلاً باید یک متن را با همان نشانی سندی که بارگذاری کردید، به صورت پیوند شده درآورید. یا همین کار را روی یک تصویر انجام دهید که بازدید کنندگان با کلیک روی آن تصویر بتوانند پروندۀ مورد نظر را روی رایانۀ خودشان دریافت (دانلود) کنند.

این کلیات بارگذاری یک پرونده برای وبلاگ بود که شما باید با آن آشنا می‌شدید. در آموزش‌های بعدی سایت آموزش وبلاگ نویسی به جزئیات و مراحل فنی کار به صورت تصویری اشاره خواهیم کرد تا بهتر بتوانید از محتوای چند رسانه ای در وبلاگ خود استفاده کنید. پس همچنان با ما همراه باشید.