آموزش آپلود عکس بروی اینترنت

منتشر شده در ۴ فروردین, ۱۳۹۲ در دستۀ چندرسانه ای ۲۴ دیدگاه
4.2/5 - (56 امتیاز)

آپلود عکس به فرآیند بارگذاری تصویر بروی شبکه جهانی اینترنت گفته می‌شود تا بتوان آن را با دیگران به اشتراگ گذاشت و به آنها نمایش داد. این اصطلاح از کلمه Upload به همین نام گرفته شده است و بهتر است از اصطلاح بارگذاری عوض این کلمه استفاده کنیم. از موارد استفاده بارگذاری تصویر بروی اینترنت، نمایش عکس در وبلاگ است. اگر سرویس وبلاگ‌دهی شما، مثل بلاگفا، از قابلیت بارگذاری داخلی عکس پشتیبانی نمی‌کند، باید از یک سرویس شخصی یا عمومی برای بارگذاری عکس استفاده کنید و سپس نشانی آن را در بین نوشته‌های وبلاگ خود، در مکان مورد نظر، برای نمایش آن تصویر در وبلاگ قرار دهید. چیزی که در این مقاله به آن به طور کامل اشاره می‌کنیم، آموزش آپلود عکس بروی اینترنت به صورت تصویری است.

شما انتخاب‌های فراوانی برای بارگذاری عکس دارید. یکی از آنها استفاده از سرویس‌های تقریباً شخصی است که شما باید برای آنها پولی را پرداخت کنید. اولین کاری که باید انجام دهید یک فضایی را بخرید و از آن فضا برای بارگذاری عکس استفاده کنید. البته در این حالت حتی پرونده‌هایی به غیر از عکس را هم می‌توانید بروی آن فضا قرار دهید که تنها محدودیت شما فضایی است که خریداری کرده‌اید. اما معمولاً در این صورت علاوه بر فضا باید به میزان پهنای باندتان هم توجه کنید. پهنای باند به میزان اطلاعات رد و بدلی بین رایانه‌های مختلف و آن سرویس دهنده گفته می‌شود که معمولاً محدود است، اما کم نیست؛ بلکه بیشتر اوقات بسیار زیاد هم است. تنها ویژگی‌ای بازدارنده‌ای که این سرویس دارد، هزینه‌ای است که باید پرداخت شود. به همین دلیل ما در اینجا به این روش کاری نداریم، و فقط محض اطلاعات عمومی شما ذکر شد. اما اگر خواسته باشید می‌توانید با کمی پرس‌و‌جو به اطلاعات خوبی در مورد این شیوه از بارگذاری پرونده بروی اینترنت برسید.

اما روش دوم، استفاده از سرویس‌های عمومی است که به صورت رایگان اقدام به خدمات دهی می‌کنند و عموماً هم شما فقط می‌توانید در آنها عکس قرار دهید. یعنی نشانی یک عکس از روی رایانه‌تان را به آنها می‌دهید و سپس پس از بارگذاری آن تصویر، نشانی به شما داده می‌شود که باید با آن نشانی، یک عکس را در یک نوشته از وبلاگ‌تان قرار دهید. بدین صورت عکس مورد نظر در وبلاگ شما، یا هر جایی که دوست دارید، ظاهر خواهد شد.

در روش مذکور، ما با دو مرحله کار داریم؛ مرحله اول که باید یک سرویس خوب برای بارگذاری عکس انتخاب کنیم که باید به مشخصات بسیاری توجه کنیم. از جمله مهمترین این ویژگی‌ها پایدار بودن آن سامانه است. اگر احتمال این را می‌دهید که پس از مدتی این سرویس بارگذاری عکس جمع می‌شود، باید از آن اجتناب کنید. از آنجایی که مدیریت این گونه سرویس‌ها هزینه‌بر است، ممکن است مدیر آن نتواند دوام بیاورد و پس از مدتی سرویس را جمع کند. در این صورت شما هم عکس‌های خود را از دست خواهید داد. این مشکل بیشتر برای سایت‌های فارسی پیش می‌آید.

در مرحله دوم شما باید طبق دستورالعمل ساده زیر، عکس خود را درون آن سرویس بارگذاری کنید که ما در اینجا به چند مورد اشاره می‌کنیم که در صدر موتور جستجو بودند، نه صرفاً این که از کیفیت بالایی برخوردارند. پس انتخاب یک سرویس خوب از مسئولیت‌های شماست و ما هیچ گونه سامانه‌ای را به شما توصیه نمی‌کنیم.

با کمی جستجو می‌توان به یک سرویس بارگذاری عکس خوب رسید. در زیر به upcity اشاره می‌کنیم که باید به نشانی upcity.ir بروید و سپس برای آپلود عکس بروی دکمه “انتخاب فایل” کلیک کنید. یا این کار یک پنجره به نام File Upload باز می‌شود که باید یک عکس را از روی رایانه انتخاب کنید و سپس بروی دکمه Open کلیک کنید. به تعداد عکسی که می‌خواهید بارگذاری کنید، باید این مراحل را تکرار کنید. در انتها هم بروی دکمه شروع آپلود کلیک کنید، تا مراحل بارگذاری پس از مدتی، بسته به سرعت اینترنت شما تمام شود.

سایت بارگذاری عکس upcity.ir

پس از اتمام بارگذاری عکس، به بخشی هدایت می‌شوید که می‌توان نشانی اینترنتی عکس‌تان را دریافت کنید. مثلاً اگر می‌خواهید عکس را در وبلاگ قرار دهید، مورد لینک مستقیم را انتخاب کنید و نشانی مورد نظر را Copy کرده و برای درج تصویر در وبلاگ استفاده کنید. اگر استفاده شما به غیر این از مورد است، می‌توانید از گزینه‌های دیگر که به شکل یک کد است استفاده کنید. مثلاً اگر می‌خواهید آن عکس را در یک انجمن قرار دهید، باید از آدرس عکس با لینک برای انجمن استفاده کنید.

اگر می‌خواهید یک عکس را آپلود کنید که همینک بروی اینترنت است، نشانی آن را برداشته و با کلیک بروی “آپلود از طریق آدرس” به بخش دیگری هدایت می‌شوید که حال باید آن نشانی را در آنجا وارد کنید و سپس بروی دکمه شروع آپلود کلیک نمایید.

انتهای کار بارگذاری عکس در اینترنت

انتهای کار بارگذاری عکس در اینترنت

سرویس دیگری که قصد معرفی آن را به شما داریم، upload7.ir است که با کلیک بروی عنوان این سایت، به این سرویس رفته و باید با کلیک بروی دکمه Browse که به صورت ستونی در زیر هم قرار دارند، عکس خود را از رایانه‌تان انتخاب کنید، و سپس بروی دکمه شروع آپلود کلیک کنید. پسوند عکس‌های مجاز را در پایین می‌بینید که اگر یک فایل بغیر از این پسوندها انتخاب کنید، عملیات آپلود برایتان انجام نخواهد شد. در آخر هم نشانی عکس را بسته به مصرفتان برداشته و از آن در جایی که می‌خواهید استفاده کنید.

upload7.ir

upload7.ir

iranxm هم از دیگر سامانه‌های قرار دادن عکس بروی اینترنت است که در این سایت هم با کلیک بروی دکمه Browse اول باید مسیر عکس خود را انتخاب کنید و سپس Oepn را از پایین پنجره انتخاب کنید. در پایین همین بخش هم فهرست کشویی به نام Resize to وجود دارد که از آنجا می‌توانید اندازه عکس خود را انتخاب کنید. البته بهتر است، اندازه عکس را قبل از بارگذاری به اندازه دلبخواه تبدیل کنید که این کار با یک نرم افزار ویرایش عکس ساده مثل Piant هم امکان پذیر است. در انتها هم بروی Upload Image کلیک نمایید.

آپلود عکس در up.iranxm.com

آپلود عکس در up.iranxm.com

شما در اینجا با نحوه بارگذاری یا آپلود عکس بروی اینترنت با استفاده از چند سرویس پارسی آشنا شدید که محدود به این‌ها نیستند. اما شاید پرکاربردترین باشند. اگر در استفاده از این گونه سایت‌ها با مشکل مواجه شدید، از یک سرویس دیگر استفاده کنید. مثلاً برخی دوستان سایت بلاگینگ، اظهار دارند که زمانی که یک عکس را با استفاده از یک سرویس در نوشتۀ خود قرار می‌دهند، اخطار اسکریپت غیر مجاز را به آنها می‌دهد، که بهتر است از یکی دیگر بهره برد.