اتصال دامنه به وبلاگ در بلاگفا

منتشر شده در ۳۰ اردیبهشت, ۱۳۹۱ در دستۀ بلاگفا ۱۴۰ دیدگاه
4/5 - (15 امتیاز)

آدرس یک پایگاه اینترنتی یکی از مهمترین اصول موفقیت آن پایگاه را بازی می کند. معمولاً افراد آدرس هایی که به صورت زیر دامنه هستند را وبلاگ، و پایگاه هایی که دارای یک آدرس منحصر به فرد و مستقل هستند را سایت می نامند. ولی این دسته بندی برای نام گذاری سایت یا وبلاگ چندان مناسب نیست، به عنوان مثال وبلاگ هایی هستند که دارای یک آدرس مستقل هستند و نه زیر دامنه. برای اینکه وبلاگ شما هم به این صورت درآید، باید از ویژگی اتصال دامنه به وبلاگ در بلاگفا یا هر سرویس وبلاگ دهی دیگر استفاده کنید.

دامنه چیست؟ اول بهتر است که به این سوال جواب بدهیم. دامنه همان آدرس یک پایگاه اینترنتی است که به صورت منحصر به فرد بروی شبکه اینترنت قرار گرفته است. کلمه دامنه از اصطلاح لاتین آن یعنی Domain گرفته شده است. تمامی سایتها برای خود یک دامنه اختصاصی دارند که در ابتدا آن را برای خود به ثبت رسانده اند. برای این که شما هم یک دامنه را به وبلاگ خود متصل کنید، ابتدا باید آن را به ثبت برسانید.

شرکت ها و سایت های زیادی هستند که با کمترین هزینه کار ثبت دامنه را برای شما انجام می دهند، که اگر پسوند دامنه شما .ir باشد، هزینه آن سالیانه بیشتر از 5 هزار تومان نمی شود. اول باید دامنه را انتخاب کنید و ببینید که آن دامنه توسط فرد دیگری به ثبت نرسیده باشد. برای این کار هم می توانید از ابزار هایی که اینگونه سایت ها برای جست و جوی نام دامنه به شما می دهند استفاده کنید. پس دامنه مورد نظر خود را در جعبه جست و جوی دامنه بنویسید و پسوند آن را هم انتخاب کنید و بروی دکمه جست و جو کلیک کنید، اگر آن نام تا به حال ثبت نشده باشد، شما می توانید آن را برای خود به ثبت برسانید.

پس از آنکه از مرحله ثبت کردن دامنه عبور کردید، حال وقت آن است که DNS های دامنه تان را به موارد گفته شده در بلاگفا تغییر دهید:

NS20.OURIRAN.NET
NS21.OURIRAN.NET

برای تغییر دی ان اس ها شما باید تنظیمات دامنه را بسته به نوع پسوند انجام دهید. ولی اگر دامنه شما با پسوند IR بود، باید به سایت NIC.ir مراجعه کرده و از پنل کاربردی خود اقدام به تنظیم DNS های دامنه به موارد گفته شده کنید. اگر اطلاعات مورد نیاز برای ورود به پنل کاربری در سایت nic.ir را ندارید، با سایتی که برای شما دامنه را ثبت  کرده است تماس بگیرید.

اتصال دامنه به وبلاگ در بلاگفا

اتصال دامنه به وبلاگ در بلاگفا

پس از تنظیم DNS های دامنه، حال وقت آن است که صفحه تنظیمات دامنه در قسمت مدیریت وبلاگ را کامل کنید. پس از ورود به قسمت مدیریت وبلاگ در بلاگفا، از نوار کناری بروی دیگر امکانات و سپس بروی دکمه اتصال دامنه به وبلاگ کلیک کنید. در صفحه ای که برای شما باز می شود باید اطلاعات را مطابق راهنمای زیر تکمیل کنید:

صفحه اتصال دامنه به وبلاگ در بلاگفا

صفحه اتصال دامنه به وبلاگ در بلاگفا

1- در این بخش آدرس دامنه ای که آن را ثبت کرده اید را وارد کنید. دقت کنید که دی ان های دامنه را تنظیم کرده باشید.

2- اگر دامنه به نام شما ثبت شده است، نام خودتان را بنویسید، در غیر این صورت نام صاحب دامنه را در این بخش وارد کنید.

3 و 4- در قسمت های سوم و چهارم تلفن و رایانامه مالک دامنه را وارد کنید.

5- در انتها هم بروی درج اطلاعات دامنه جدید کلیک کنید. با اقداماتی که انجام دادید، اطلاعات شما بررسی شده و طی مدتی به وبلاگ شما متصل می شود. پس از این شما می توانید با آدرسی که به وبلاگ متصل کردید، به بازدید کنندگان خود خدمات دهی کنید.